Rintsikkaperheiden autot

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
tee-se-itse
Jäsen
Jäsen

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja tee-se-itse »

onhan noi tila-autot ulkonäöltäänkin kun jotain avaruus asemia ja nimetkin sen mukaisia. onneks ei oo vielä tarvettu sellaselle, ei ole haikara käyny kylässä :(
"Ellei vikaa ole, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha - älä silloinkaan rupea korjaamaan."
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Markku&Rintsikka »

Toyota HJ-60 vm -86 projekti
Toyota Avensis 2.0 TDI vm-99
Toyota Corolla 1,3 FX vm-88
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Nonni, hajosi äsken pakusta neliveto. Kytkin sen kauppareissulla pois päältä että pääsin tiukasta parkkiruudusta pois, eikä se suostu kytkeytymään enää takaisin. Luistelin takatuupparilla 17 kilsaa himaan, ja täällähän nökötän kunnes lumet sulaa. Täältä pääsee pois vain traktorihinauksella. Perjantai-ilta, korjaamot kiinni. Jeeeeee! Piti lähtee ens viikolla autolla kauemmas reissuun... tana. Onneksi ostin reilusti ruokaa, ei tarvii pelkkää lunta syödä.

t. nimim. just joo
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Pelkka. Kait sentään seuraavaan miittiin pääset?
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

pelkka kirjoitti:Onneksi ostin reilusti ruokaa, ei tarvii pelkkää lunta syödä.
Ja jos tarvii, niin onneksi lunta piisaa! :lol:
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

vesahy kirjoitti:On siellä tosin pissapojan täyttöaukko, mutta siinä se sitten taitaa ollakin. Lamppujen vaihtoa voi yrittää itse, mutta ainakin osaa varten täytyy jotain purkaa.
Eikä tartte. Turhia ne on ne osat, jotka on jonkun remppajutun iessä, ottaa poies, jos haittaa :wink:

Scenicissä on muuten sitten kaksin kappalein niitä pissapojan säiliöitä. Tasapainoisesti kahta puolen autoa.

Jos on muun tekemisen puute, niin talven mittaan voisi rakennella autoon maa-/biokaasulaitteet.
"Opasvideo" http://www.cnghouse.fi/tuotteet/mk-iii/

Mulla ei sitten niin mitään suhteita tuohon firmaan - olipahan hilpeitä hetkiä kuunnellessa opastusta ja kattoessa työnkulkua.
isompi leka tänne!
pelkka
Jäsen
Jäsen

Markku&Rintsikka kirjoitti:Pelkka. Kait sentään seuraavaan miittiin pääset?
Täältä jumalten selän takaa ei pääse autolla pois jos ei ole toimivaa nelivetoa. Lähden täältä seuraavan kerran maanantaina liikkeelle (taksilla) tai liikenteeseen (traktorin hinauksessa), paitsi jos lumet sulaa pois. Se on tämmöstä kun asuu ISON mäen alla. Maanantai pitäis olla Hesassa, tiistaina Hesassa teatterissa, keskiviikkona 33 kilsan päässä Lohjalla rm-miittinkissä, torstaista eteenpäin reissussa... bussipysäkille josta pääsee kulkemaan johonkin on 13 kilsaa. Jotta taitaa mennä vähän ensi viikko uusiksi, etenkin jos ei saa autoa heti maanantaiaamuna huoltoon. Toinen asia on fyge, loppukuu oli ajatus pärjätä sadalla eurolla... sillä saa tunnin verran "huoltoa".

No, onneksi pääsin miittinkiin eilen! Sama kytkin oireili ensi kerran eilen kotipihassa sinne lähtiessa. (Vm. on siis 1991, eli neliveto ei oo jatkuva kuten uudemmassa Hiacessa.) Koitan huomenna vähän roplata sitä päivänvalossa, en tuolla pimeessä räntäsateessa tienposkessa tullu hullua hurskaammaks, muuta kun sulakkeet tarkastin ja napalukot. Kyllä osasikin sattua kehnoon aikaan.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Kauppis kirjoitti:Eikä tartte. Turhia ne on ne osat, jotka on jonkun remppajutun iessä, ottaa poies, jos haittaa :wink:
Tää mun uusi autoni on vuoden 2006 mallia ja siinä on konepellistä jäljellä vain puolikas, valot ja muut hilpetöörit on siellä kiinteän pellin alla piilossa.
Kauppis kirjoitti:Scenicissä on muuten sitten kaksin kappalein niitä pissapojan säiliöitä. Tasapainoisesti kahta puolen autoa.
Niin on vanhemmassa, enkä koskaan päässyt selville kumpi on lamppuja ja kumpi tuulilasia varten. Tässä uudessa ei ole kuin yksi säiliö. Ja helvetin huono omistajan käsikirja, sisällysluettelon perusteella ei löydä tätä tietoa aikä paljon muutakaan, täytyy vain selailla ja hakea.

Tämä on jo mun kolmas Scenicini ja alan tuntea niiden metkut. Ekasta pamahti ohjaustehostin ja kun olin viemässä sitä huoltoon, niin vuoroani odottaessa istuin vaihtoautoon. Ja niin kävi, etten sieltä enää suostunut pois tulemaan. Sillä ajelin runsaat yhdeksänkymmentä tuhatta ja kaikenlaista turhaa remppaa siihen matkalle sattui. Viime perjantaina aamulla ihan sattumalta katselin netistä vaihtoautoja ilman mitään ostamisen tarkoitusta mutta niin vaan sieltä löytyi sopiva. Viikonlopun kehittelin hirveää autokuumetta ja maanantaina lähdin katsomaan, pelko sydämessä, että siellä joku jo tekee kauppoja mun nenäni edessä. Ei tehnyt. Kiertelin ja kaartelin, potkin renkaita, kävin koeajolla ja lähdin kotiin laskemaan rahoja. Ja tiistaina tein sitten kaupat. Nyt olen yleisenä vaarana liikenteessä kunnes totun tähän uuteen ja ehdin katsella hiukan ikkunoista uloskin. Vanha kärryni näkyi tämän päivän vaihtoautoissa mutta nyt se on jo kadonnut, jokohan sen joku osti itselleen. Ennen Relluja olin vannoutunut saabisti, mutta ne maksavat liikaa käytettyinäkin.
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

pysy nyt kaidalla polulla ja Relluissa - jos ei muuta tekoa illalla ole, niin voi miettiä, miksi se ei ole kaivannut huoltavaa kättä vähään aikaan. :wink:

nimim kohta satku ajettuna samalla Scenicillä...
isompi leka tänne!
benjamin
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja benjamin »

Käys Pelkkä offipalsta.comissa kysymässä neuvoa tohon onkelmaan, voipi olla että joku osaa auttaa.
Siellä majailee aikamoisia asijantuntijoita...
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Dynamiitti.com on kansssa osoite josta voi saada apua.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Kiitos Benjamin ja Markku, kytkeydynpä noihin osoitteisiin (ja jatkan aiheesta v*tutuspalstalla).
vesahy
Jäsen
Jäsen

Kauppis kirjoitti:pysy nyt kaidalla polulla ja Relluissa - jos ei muuta tekoa illalla ole, niin voi miettiä, miksi se ei ole kaivannut huoltavaa kättä vähään aikaan....
Niinhän tuo edellinen Rellukka metkuili sen verran, että koko ajan sai olla varpaillaan. Mittarissa oli vasta 30 tonnia kun jouduin täydellä kuormalla tekemään hätäjarrutuksen ja sen seurauksena takalevyt menivät kieroon. Sama tauti etulevyissä kun mittarissa oli 70000 ja nyt sitten viime pitkänäperjantaina (kuinkas muuten!) toinen takajarru jäi kitisemään ja pakko oli vaan ajaa. Seurauksena pilalle kulunut levy ja kallis remontti. Takana kun on vaihdettava koko napa levyineen laakereineen yhtenä kokonaisuutena ja osat maksavat maltaita. Keväällä simahti myös puola ja kolmen viikon päästä toinen ja sen jälkeen annoin vaihtaa loputkin (Markulle tiedoksi että siinä ihan työpaikkasi vieressä samalla mäellä). Sen lisäksi tehostimen paineanturi ja etupään niveliä iso pussillinen. Ja sitten normaalihuollot, jotka merkkiliikkeessä ovat tietenkin merkkiliikkeiden hinnoissa. Jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihdetaan myös vesipumppu ja kourallinen osia, tarjoushinta oli 650 euroa ja tämä jo 90 tonnissa tai neljän vuoden välein.

Jos on rahaa mennyt turhan paljon niin on kyytikin ollut mukavaa, kyllä minä Rellusta tykkään. Turhan suurihan se on meille mamman kanssa kahdestaan mutta olen aina myöntänyt olevani suuruudenhullu. Ja onhan iso auto ainakin teoriassa turvallisempi, tosin kuljettajasta se tietty riippuu miten ajetaan ja mennännkö koivikkoon.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Noi nivelet ja puslat itse luen ihan normaaleiksi kulutusosiksi, varsinkin painavalla keulalla varustetuissa etuvetoisissa niitä vaan menee.

Omissa laitteissa luen kyllä jarrulevytkin kulutusosiksi, kun eihän ne ikuisia ole ja kun ajaa paljon, niin saa noita olla vaihtamassa myös aika tiuhaan.

edit: Niin jos itse vaihtaa nivelet, niin kannattaa laittaa niihin rasvanippa ja sitten painaa sinne niveleen kunnolla rasvaa, noita on melkein kuiviakin tullut vastaan, eihän sellaiset kestä.
vesahy
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Noi nivelet ja puslat itse luen ihan normaaleiksi kulutusosiksi, varsinkin painavalla keulalla varustetuissa etuvetoisissa niitä vaan menee.
Niin tietenkin, mutta siitä huolimatta ne maksavat ja asennukset päälle. Itse en ala enää niitä raplaamaan, nuorempana tuli sen verran paljon maattua auton alla. Näihin korjauksiin en merkkiliikettä käytä, Ogelissa siinä tämänpäiväisen tulipalon lähellä olen saanut hyvän palvelun kohtuuhintaan. Ja sähkökorjaukset Saukkolassa.
Vastaa Viestiin