Suositeltava kaivuu-urakoitsija pk-seudulta?

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
Juuso72
Jäsen
Jäsen

Suositeltava kaivuu-urakoitsija pk-seudulta?

Viesti Kirjoittaja Juuso72 »

Terve,
osaatteko suositella jotain kaivuu-urakoitsijaa pääkaupunkiseudulta (tai lähialueilta)? Tavoitteena olisi kaivaa Helsingissä sijaitsevan kellarillisen 50-luvun talon sokkeli auki ensi keväänä, uusia ulkopuolinen eristys Isodrän/Fuktisolilla ja laittaa samalla salaoja- ja sadevesijärjestelmät sekä osin jätevesiviemärikin uuteen uskoon. Pyrkisin tekemään kaivuutöitä lukuun ottamatta hommat mahdollisimman paljon itse.

Googlettamalla löytyy toki monenlaista urakoitsijaa ja muutamalle olen jo tarjouspyynnönkin lähettänyt, mutta olisiko jollain hyviä kokemuksia vaikka jostain pienemmästäkin urakoitsijasta, jolla olisi sopivaa kalustoa hommaan? Tarvittava kaivuusyvyys olisi valtaosin luokkaa 1,5-2 m.

Kiitokset vinkeistä!
- Juuso
JouniV
Jäsen
Jäsen

Re: Suositeltava kaivuu-urakoitsija pk-seudulta?

Viesti Kirjoittaja JouniV »

Moi!

Tässä naapurissa ainakin tämmöinen firma kaivoi, ja ainakin omistaja oli ihan hullun tarkka kaivaja... työn jäljen puolesta ainakin voin suositella

Oy R&J Söderström Ab
pexi67
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pexi67 »

morjens! porvoost löytyy ainaskin firma joka pääasiassa toimii pks-alueella, nimeltään Tiekari OY , itse olen suurimmaksi osaksi itse käyttänyt kyseistä firmaa heillä erittäin sopiva kalusto pientalojen kaivuutarpeisiin. huom. ei ole minun firma :-D http://www.tiekari.fi/
kaikki, on helppoa kun sen vaan oppii?
haavi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja haavi »

Meillä suoritti Maanrakennus Katupojat juuri kaivuita ja olimme todella tyytyväisiä. Firma ei välttämättä ole halvin, mutta ei kai mikään firma ole halpa täällä pääkaupunkiseudulla.
tommium
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tommium »

Meillä kaivuuhommat teki Arin Pienkonekaivu Vantaalta. Voin lämpimästi suositella ja myös Fuktisolit, sepelit, putket ym. tarpeet hommattiin myös heidän kauttaan. Tekivät meillä pelkät kaivuhommat ja kaikki muu tehtiin itse. Todella sujuvasti sujui hommat.
m@m
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja m@m »

Meillä kävi vastaavan homman tekemässä Konekauha Oy ja hyvin hoitui projekti. He hoitivat kaivuun, materiaalit, putkityöt (sadevesi+salaoja ja viemäri). Itse teimme mahdollisimman paljon (bitumin poiston, sokkelin tasoituksen, lapiomiehen hommia ja siivouksen). Maanalainen sokkeli eristettiin Isodränillä.
Almiira
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Almiira »

Nostelen tätä ketjua ja kysyn lisää kokemuksia. Kiinnostaisi myös tietää, mitä olette pk-seudulla maksaneet joko koko urakasta tai pelkistä kaivuutöistä. Meillä on pari tarjousta tullut, jotka ovat järjellä ajatellen kohtuuttoman suuria. Selvähän se, että kyse on kalliista remontista mutta noiden tarjousten summalla saa kyllä jäädä tekemättä, ainakaan ko. firmojen toimesta. Sillä hintatasolla saa omalle työlleen hurjan palkan kun pelkkä töiden osuus on n. 1,5 kertaa mun pienten vuositulojen verran... Jos ette halua laittaa summia tähän näkyviin, niin voitte laittaa myös yksityisviestiä.
shaakana
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://karhusuo.blogspot.com/

Viesti Kirjoittaja shaakana »

Meillä samanlainen projekti tulossa tälle kesälle. Kaikki kokemukset osaavista urakoitsijoista sekä hintatiedot (=kallista) otetaan tervetulleena vastaan. :-)

-sanna-
tumppi776
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tumppi776 »

Vijestijä molemmille laitettu :-)
peltsi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja peltsi »

Salaojaremontit maksavat teetettyinä noin 500-600 eur/metri. Pelkät kaivuritunnit 50-60 eur/tunti, kuorma-autotunnit samaa luokkaa. Simppelin talon ympäri kaivaa päivän aikana. Kallista oli, vaikka kuinka huhki ja puhki.

Meillä kaivuutyöt ja kuljetukset teki Jaakko Turkkelin. Pätevä ja tarkka kaveri.
shaakana
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://karhusuo.blogspot.com/

Viesti Kirjoittaja shaakana »

m@m kirjoitti:Meillä kävi vastaavan homman tekemässä Konekauha Oy ja hyvin hoitui projekti. He hoitivat kaivuun, materiaalit, putkityöt (sadevesi+salaoja ja viemäri). Itse teimme mahdollisimman paljon (bitumin poiston, sokkelin tasoituksen, lapiomiehen hommia ja siivouksen). Maanalainen sokkeli eristettiin Isodränillä.
Suosituksen saaneena (kiitos :-D ) päädyimme samaiseen firmaan. Projekti on onnellisesti ohi, nurmikko kasvaa jo etupihalla ja olemme erittäin tyytyväisiä urakoitsijavalintaamme. Homma hoitui näppärästi ja kaivurimies oli kaiken lisäksi oikein mukava!

-sanna-
Vastaa Viestiin