Rintsikkaperheiden autot

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
tarpola
Jäsen
Jäsen
Viestit: 911
Liittynyt: La Syys 15, 2007 21:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja tarpola »

jtbo kirjoitti: Havaitsen aivan selkeän puutteen ajoneuvosi välttämättömien varusteiden luettelossa :-D
Esimerkiksi tuolta edullinen ratkaisu pulmaasi http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=7546 ja käyttömukavuus kohoaa aivan uudelle tasolle :wink:
.
No tuohon sytyttimen reikään olin sitä johtoa tarjoamassa ensin kun jotain muistijälkeä oli lapsuudesta tuommoisesta virityksestä jäänyt. Sitten löysin oikean pistokkeen että kas näin hienosti tämä menee nykyään. Mutta hyvä tietää että tuommoinenkin välipiuha on olemassa. Jotenkin kai arvelin että täytyy sellainen olla mutta jäi orastavan ajatuksen tasolle.

Vielä sitä ohjeita kuuntelee alaviistostakin ja jos pitää ruutua katsoa niin yritän joka tapauksessa ajaa sen verran sivuun hetkeksi ettei sen sijainnilla niin väliä ole, mutta jos laite ei sieltä alhaalta satelliitteja näe niin se on jo isompi haitta.
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Itsehän en tulisi toimeen ilman jakajia ja lisäpiuhoja autossa, invertterille, kännyköiden latureille, jääkaapille, naville jne pitää saada sähköä, voi sulakeparkaa, se on välillä kovilla smiley_074

Jääkaappikin on oikeastaan välttämätön, sillä kun reissusta pääsee kotiin on kaupat kiinni, sitten jos on vielä lauantaikin pyhä, niin jää syömättä, sillä usein kotiin pääsee niin myöhään, että kaupat ovat olleet jo tunteja kiinni, eikä tuotteet oikein säily ellei ole kylmää tilaa tarjolla.

Tosin ei sitä paljoa kotona muutenkaan kerkeä välillä olemaan, kun lauantain puolella saapuu ja sunnuntain puolella lähtee, joten tarvitseeko tuota paljoa edes syödä.

Ärsyttää tuo uusi verotus, riittävänkokoisista kulkineista rokotetaan jatkossa hiukan liikaa maksua:
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... vovero.htm
Avatar
tareone
Jäsen
Jäsen
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 21:48
Paikkakunta: Järvenpää
Järvenpää
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja tareone »

vesahy kirjoitti:Piti vaihtaa talvirenkaat alle mutta eipä onnistunut. Kevytmetallivanne istuu paikoillaan kuin olisi yhtä puuta pyörän navan kanssa. Ei auta rukoilu, ei kiroilu, ei lievä väkivalta, ei kaunis suostuttelu.
Pultit irti ja lasket auton hellävaroen alas ja takas ylös. Kyllä irtoaa.
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja vesahy »

tareone kirjoitti:Pultit irti ja lasket auton hellävaroen alas ja takas ylös. Kyllä irtoaa.
Sunnuntaina suihkuttelin crc:tä sinne rakoihin ja tänään kävin sitä pyörää näyttämässä siellä liikkeessä, jossa se oli paikoilleen pantu. Nyt se irtosi jo helposti. Niin helposti, etteivät viitsineet laskutat mitään kunlupasin pysyä kanta-asiakkaana.

Mutta turhaa touhua kaikki tyynni. Samalla matkalla poikkesin autoliikkeessä katsomassa hiukan uudempaa käytettä ja niin vaan kävi, että huomenna menen hakemaan itselleni uudemman auton. Vnhalla joku ajelee vielä monta messevää kilometriä.
tarpola
Jäsen
Jäsen
Viestit: 911
Liittynyt: La Syys 15, 2007 21:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja tarpola »

jtbo kirjoitti:Itsehän en tulisi toimeen ilman jakajia ja lisäpiuhoja autossa, invertterille, kännyköiden latureille, jääkaapille, naville jne pitää saada sähköä, voi sulakeparkaa, se on välillä kovilla smiley_074

Jääkaappikin on oikeastaan välttämätön, sillä kun reissusta pääsee kotiin on kaupat kiinni, sitten jos on vielä lauantaikin pyhä, niin jää syömättä, sillä usein kotiin pääsee niin myöhään, että kaupat ovat olleet jo tunteja kiinni, eikä tuotteet oikein säily ellei ole kylmää tilaa tarjolla.

Tosin ei sitä paljoa kotona muutenkaan kerkeä välillä olemaan, kun lauantain puolella saapuu ja sunnuntain puolella lähtee, joten tarvitseeko tuota paljoa edes syödä.

Ärsyttää tuo uusi verotus, riittävänkokoisista kulkineista rokotetaan jatkossa hiukan liikaa maksua:
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... vovero.htm
Meillä kahdella aikuisella (ja kolmella lapsella) kertyy vuodessa noin 8000 km, joten pärjätään ilman jääkaappia. Ympäristömyönteisenä ihmisenä syyllistän itseäni tuostakin, kaupungissa kun asutaan ja jollain lailla pärjättäisiin ilmankin. Ei ole siis kanttia valittaa hiilidioksidiverostakaan. Vähän kyllä potuttaa mutta eri syystä: maksan saman veron kuin moninkertaisen määrän ajava. Minulle sopisi hyvin että maksu lisättäisiin polttoaineen hintaan, jolloin se kohdistuisi täsmälleen siihen mitä halutaan vähentää. Sama pätee vakuutuksiin, harvemmin seisova auto vahinkoa tekee.

Vuoden ensimmäinen kilometri maksaa vakuutuksena ja ajoneuvoverona 1350 euroa suunnilleen. Saman verran putoaa auton arvo vuodessa, vaikka ajaisi vain sen yhden kilsan. Seuraavat kilometrit ovat jo aika lailla halvempia.

Ymmärrän kyllä että paljon työkseen ajavalle mukavuudella, jota vähän isompi auto tuo, on merkitystä. Itsekin kun joskus teen junalla pitempiä työmatkoja, arvostan yhden hengen (sikakalliin) makuuhytin rauhaa. Asiakkaan maksukyvystähän mukavuus on perimmältään kiinni noissa työn oheiskuluissa, oli kulkutapa sitten mikä tahansa, tai sitten pitää nipistää omista se ylimääräinen kulu.
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Ennemmin minä tuon maksun maksaisin polttoaineen hinnassa, se tarvittava lisävarojen keräystarve kun jaettaisiin tasan polttoainelaatujen kesken, niin eipä se paljoa nousisi tuo litrahinta ja se toisi monelle pienituloiselle sitä kaivattua liikkumavaraa.

Itse ajan liki 10x tuon 8000km vuodessa, mukana pitää kulkea vieläpä noin 200kg rojua, joka vie tilaakin kohtalaisesti, ZX farkussa ei ole käytännössä muuta tilaa kuin kuskinpenkki.

Ympäristöä tuolla uudella maksulla ei auteta kyllä pätkääkään, mutta mitä se tekee yhdenmiehen firmoille joille paku on työkalu, autoveron kustannukset moninkertaistuvat, yli euro päivässä tulee lisäkuluja jo yksin tuosta. No asiakkaathan se loppupelissä noilla huomaavat laskussa, kuten kaikki muutkin kulut, rahaa vaan kiertää enemmän.

Eipä nuo kulujen nostamiset paljoa itselläni vaikuta myöskään, maksaja joutuu vaan maksamaan enemmän, mutta vähän ihmetyttää tämä meno.

Ajattelinkin tänään jos ottaisinkin käyttöön näiden uusien maksujen mukaan halvimpaan luokkaan osuvan ajoneuvoni, senhän täytyy olla parempi ratkaisu ympäristölle, koska sen käyttö tulee veroiltaan halvimmaksi ja näiden verojen on tarkoitus siis kannustaa edullisemman veroluokan auton käyttöön, sillä tuskin on mitään merkitystä, että laitos imaisee vähintään sen 8l/100km eikä siinä ole mitään kattia, vaikka välillä häntää pukkaa putken päästä kivan paukkeen säestyksellä :lol:
Se on kumminkin kevein autoistani ja painon mukaan kun näissä paremman ikäluokan laitteissa mennään, niin tottahan se on ekoteko? smiley_074
Tekee mieli kapinoida, ihan vaan pikkaisen :-D
Hep
Jäsen
Jäsen
Viestit: 459
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2007 12:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Hep »

Valtiota kiinnostaa vain verotulot. Niistä saadaan mahdollisimman ennustettavat autokohtaisella verotuksella. Kulutukseen perustuva malli olisi todellakin oikeudenmukainen, mutta sehän kannustaisi vähentämään kulutusta ja näinollen verotuloja. Kulutusverojen ennakointi (budjetointi) on liian vaikeaa. Tämän takia kehitellään olemassaoloon perustuvia veroja, kuten esim. Yle-vero. Autoveroista sentään vielä pääsee eroon luopumalla autosta.
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Ja nyt sitten Helsingin kaupunginhallitus on kallistunut ruuhkamaksujen puolelle. Taas uusi veroluonteinen maksu tekee tuloaan.
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Autoharrastus onkin niin edullinen, että sitä tuleekin rangaista reippaasti ilmaston nimissä. Lyököhän joskus tälläinen kynsille ja ihmiset alkavat viis veisaamaan ympäristöstä?
Avatar
tee-se-itse
Jäsen
Jäsen
Viestit: 224
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 11:03
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja tee-se-itse »

mamma ajelee ajelee 1999 toyota avensiksella ja itellä on 1996 toyota corolla. japanilaiset on laatupelejä.
"Ellei vikaa ole, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha - älä silloinkaan rupea korjaamaan."
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Scenic on nyt päivitetty tuoreempaan, vuosikertaan 2006. Se hiukan askarruttaa kun kaikki laitteet toimii sähköllä, ihan kaikki. Paitsi se itse bensamoottori.
Avatar
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 873
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 10:34
Paikkakunta: Kiihtelysvaara - idässä
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

:wink: ei se sekään toimi ilman jonkun mustan lootan antamaa sähköistä komentoa...
isompi leka tänne!
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Ei sinne konehuoneeseen ole kuin pieni kurkistusluukku ja myyjä kielsi mua ehdottomasti koskemasta yhtään mihinkään. Ohjaamon puolellakin olen aika avuton, pelkkä mittaristo on kuin suoraan avaruusasema Alfasta.
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 791
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 3:22
Paikkakunta: Oulainen
Paikkakunta: Oulainen

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

vesahy kirjoitti:Ei sinne konehuoneeseen ole kuin pieni kurkistusluukku ja myyjä kielsi mua ehdottomasti koskemasta yhtään mihinkään. Ohjaamon puolellakin olen aika avuton, pelkkä mittaristo on kuin suoraan avaruusasema Alfasta.

Miksihän se nyt silleen meni sanomaan...? :lol:
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Ei siellä konehuoneen puolella ole mitään, mille minä voisin ruuvimeisselillä ja jakoavaimella tehdä jotakin. Paitsi vahinkoa. On siellä tosin pissapojan täyttöaukko, mutta siinä se sitten taitaa ollakin. Lamppujen vaihtoa voi yrittää itse, mutta ainakin osaa varten täytyy jotain purkaa.
Vastaa Viestiin