Rintsikkaperheiden autot
- vesahy
- Jäsen

- Viestit: 3354
- Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
- Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa
Re: Rintsikkaperheiden autot
Käytin äsken ranskalaista kaunotartani katsastuksessa. Läpi meni.
Re: Rintsikkaperheiden autot
Eilen laitettiin meidän vanha 323 matukka myyntiin, toivottavasti meneekin nopeasti ;).
Re: Rintsikkaperheiden autot
Kyllähän tollainen aina menee, ranskalaisesta eroon pääseminen onkin astetta hankalempaaTuoski kirjoitti:Eilen laitettiin meidän vanha 323 matukka myyntiin, toivottavasti meneekin nopeasti ;).
-
Taittopera
- Jäsen

- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 19:27
- Paikkakunta: Sauvo
Re: Rintsikkaperheiden autot
Käyttiksenä Dodge ram -94 5,9 cumminssilla
Projekti Jeep wagoneer -76 AMC 5,9 V8
Projektina vw kupla -73 2,3 pokseri
Projekti Jeep wagoneer -76 AMC 5,9 V8
Projektina vw kupla -73 2,3 pokseri
Ad Omnia Paratus
Re: Rintsikkaperheiden autot
Jos katsastushinnat alkaa jurppimaan, tässä olisi toisenlainen vaihtoehto mietintämyssyyn http://www.sunkatsastus.fi
-
Villa Edita
- Jäsen

- Viestit: 464
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 1:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Rintsikkaperheiden autot
Katos, katos...lisää vääntöä foorumilleTaittopera kirjoitti:Käyttiksenä Dodge ram -94 5,9 cumminssilla
Projekti Jeep wagoneer -76 AMC 5,9 V8
Projektina vw kupla -73 2,3 pokseri
- vesahy
- Jäsen

- Viestit: 3354
- Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
- Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa
Re: Rintsikkaperheiden autot
Piti vaihtaa talvirenkaat alle mutta eipä onnistunut. Kevytmetallivanne istuu paikoillaan kuin olisi yhtä puuta pyörän navan kanssa. Ei auta rukoilu, ei kiroilu, ei lievä väkivalta, ei kaunis suostuttelu. Ruiskuttelin hiukan crc:täkin rakosiin mutta ei mitään vaikutusta. Alkukesästä kun ostin uudet kesärenkaat, niin rengasliikkeen asentaja sutaisi purkista jotain valkoista mönjää rajapintaa, sanoi sen helpottavan irroittamista. Nyt se mönjä on sitten valkoisen jauheena eikä tunnu ainakaan helpottavan vanteen irroitusta. Täytyy vissiin mennä rengasliikeeseen kun ei ole minkäänlaista ulosvetäjää käytettävissä.
Kateeksi käy formalavarikon pyöränvaihto, järkiinsä alle kymmenen sekunnin neljä donitsia.
Kateeksi käy formalavarikon pyöränvaihto, järkiinsä alle kymmenen sekunnin neljä donitsia.
Re: Rintsikkaperheiden autot
Pultit löysälle vasaralla iskuja sisäpuolelle - puuta tietenkin väliin, ettei suoraan metallivasaralla vanteeseen. Jos kyseessä olisi rautavanne, niin pultteja 2 kierrosta löysälle ja 100 metrin ajo mutkitellen.vesahy kirjoitti:Piti vaihtaa talvirenkaat alle mutta eipä onnistunut. Kevytmetallivanne istuu paikoillaan kuin olisi yhtä puuta pyörän navan kanssa.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Re: Rintsikkaperheiden autot
Kyllä mie pyyhkäsin noilla keveemmilläkin vanteilla pultit löysällä pihatien pari kertaa et irtosivat...
Ei ehkä suositeltavaa...
Ei ehkä suositeltavaa...
- tareone
- Jäsen

- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 21:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Järvenpää - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Rintsikkaperheiden autot
Remppa-pakuksi ja muutenkin omaksi kulkineeksi ostin Fiat Ducato 1.9TD:n.
- vesahy
- Jäsen

- Viestit: 3354
- Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
- Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa
Re: Rintsikkaperheiden autot
En viitsisi rikkoa vanteita tai autoa juuri nyt, kun autokuume on kohoamassa ja vaihto uudempaan kangastelee mielessä. Mutta ainahan meillä miehillä on mielessä se vaihto nuorempaan.... 
Re: Rintsikkaperheiden autot
Tomtomin satelliittihakua auttaa merkittävästi laitteen käyttäminen tietokoneessa niin että päivittää satelliittien sijainnit. Ottaa ne seuraaville viidelle päivälle joten ei paljon auta jos on pitempi reissu. Eron huomaa todella selvästi, jos päivitys on tekemättä voi joutua ajelemaan kymmeniä kilometrejä ennen kuin on kartalla.
Muutenkin lähisuunnistuksessa kartta on tarpeen. Viimeinen kilometri on satelliittinavigoinnille vaikea, ainakin kaupungissa.
Muutenkin lähisuunnistuksessa kartta on tarpeen. Viimeinen kilometri on satelliittinavigoinnille vaikea, ainakin kaupungissa.
Re: Rintsikkaperheiden autot
Ei tarvitse ajella kovin pitkästi, jos malttaa odottaa satelliittien löytymistä paikallaan, löytää satelliitit paikallaan ollessa paljon nopeammin kuin liikkeessä.tarpola kirjoitti:Tomtomin satelliittihakua auttaa merkittävästi laitteen käyttäminen tietokoneessa niin että päivittää satelliittien sijainnit. Ottaa ne seuraaville viidelle päivälle joten ei paljon auta jos on pitempi reissu. Eron huomaa todella selvästi, jos päivitys on tekemättä voi joutua ajelemaan kymmeniä kilometrejä ennen kuin on kartalla.
Muutenkin lähisuunnistuksessa kartta on tarpeen. Viimeinen kilometri on satelliittinavigoinnille vaikea, ainakin kaupungissa.
Ihan hyvin itselläni tuo on talon kohtaan vienyt, ei välttämättä oikealle puolelle taloa, mutta kyllä tuo 100m säteelle osaa opastaa helpostikkin.
Omani on One 3rd edition, aika vanhalla kartalla, tahtoo noita liikenneympyröitä olla vähän enemmän ja sitten on vielä joskus kokonaan uusia teitä ilmestynyt, jotka vievät uusiin paikkoihin
Re: Rintsikkaperheiden autot
Sama laite itselläkin. Osasyy voi olla on ettei autossa ole oikein paikkaa telineelle, kojelaudassa ei ole tasaista pintaa ja tuulilasi on liian kaukana kun sähkö tulee takapenkin jalkatilasta eli laite makoilee vaihdekepin juuressa. Tai siten ennen lähtöä heiluttelen sitä ikkunasta taivasta kohti
.
Ongelmia on ollut lähinnä Keski-Euroopassa jossa teitä on enemmän ja reagointiaikaa opasteisiin vähemmän, ja pieni virhe voi maksaa pitkän lenkin ruuhkaisissa olosuhteissa. Vielä kun viittojen teksteistä ei puutteellisen paikallistuntemuksen perusteella osaa heti päätellä onko tuo oikea vai väärä tie. Ja autokin on yleensä muu kuin oma...
Ongelmia on ollut lähinnä Keski-Euroopassa jossa teitä on enemmän ja reagointiaikaa opasteisiin vähemmän, ja pieni virhe voi maksaa pitkän lenkin ruuhkaisissa olosuhteissa. Vielä kun viittojen teksteistä ei puutteellisen paikallistuntemuksen perusteella osaa heti päätellä onko tuo oikea vai väärä tie. Ja autokin on yleensä muu kuin oma...
Re: Rintsikkaperheiden autot
Havaitsen aivan selkeän puutteen ajoneuvosi välttämättömien varusteiden luettelossatarpola kirjoitti:Sama laite itselläkin. Osasyy voi olla on ettei autossa ole oikein paikkaa telineelle, kojelaudassa ei ole tasaista pintaa ja tuulilasi on liian kaukana kun sähkö tulee takapenkin jalkatilasta eli laite makoilee vaihdekepin juuressa. Tai siten ennen lähtöä heiluttelen sitä ikkunasta taivasta kohti.
Ongelmia on ollut lähinnä Keski-Euroopassa jossa teitä on enemmän ja reagointiaikaa opasteisiin vähemmän, ja pieni virhe voi maksaa pitkän lenkin ruuhkaisissa olosuhteissa. Vielä kun viittojen teksteistä ei puutteellisen paikallistuntemuksen perusteella osaa heti päätellä onko tuo oikea vai väärä tie. Ja autokin on yleensä muu kuin oma...
Esimerkiksi tuolta edullinen ratkaisu pulmaasi http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=7546 ja käyttömukavuus kohoaa aivan uudelle tasolle
Toinen vinkki ainakin TomTom One laitteen käyttäjille, jotka ajavat yöllä, väriteema "Volvo at night" on sopivan tumma eikä vie pimeänäköä, kirkkaus kannattaa myös säätää minimiin. En ole itse kokeillut tuota näytön sammuttamista liikkeessä, mutta sitäkin voisi harkita, niin ei loistaisi silmille mokoma.