Lisää ILP:stä
Re: Lisää ILP:stä
Kalliit asentajat haluavat antaa kuvan, että kallis=hyvä. Tekniikan ihmiset eivät useinkaan ole ahneita ja ahneet ihmiset eivät usein kovin teknisiä.
Joka tapauksessa on hyvä juttu, jos kurjimmat asentajat saadaan pois markkinoilta: suuri osa ilppien saamasta negatiivisesta palautteesta johtuu asennustyön huonosta laadusta. Mutta jos pumppuja on jostain superhalvalla saatavissa, niin pari voisin itselleni ottaa!
Joka tapauksessa on hyvä juttu, jos kurjimmat asentajat saadaan pois markkinoilta: suuri osa ilppien saamasta negatiivisesta palautteesta johtuu asennustyön huonosta laadusta. Mutta jos pumppuja on jostain superhalvalla saatavissa, niin pari voisin itselleni ottaa!
Re: Lisää ILP:stä
Ilmeisesti superhalvoilla ILP:llä tarkoitetaan tavallisella järjellisellä katteella myytäviä kohtuuhintaisia ILPejä. Tuskin mitään oikeasti superhalpoja on markkinoilla... tai on mutta niistähän nyt sokeakin näkee kepillään että niiltä ei voi samaa vaatia kuin kalliimmilta.
ILP-kauppiaiden mediataistelu on jokseenkin huvittavaa touhua, mutta ilmeisesti se puree joihinkin asiakkaisiin. Epäilen kuitenkin että en ole ainoa, joka ei pidä näiden merkkipumppujobbareiden muiden halvempien merkkien ja firmojen panettelu taktiikkaa hyvän markkinointitavan mukaisena. ILP-markkinoiden suurin ongelma ei ole halpapumput ja osaamattomat asentajat vaan järjettömästi hinnoitellut merkkipumppu+asennus-paketit... noissa ilmeisesti lasketaan härkisti hinta joka on asiakkaan kipurajalla ja lätkäistään siihen asennustyön kotitalousvähennyksen verran vielä päälle ja veroeurot virtaavat sosiaalirahana pumppujobbarille.
ILP-kauppiaiden mediataistelu on jokseenkin huvittavaa touhua, mutta ilmeisesti se puree joihinkin asiakkaisiin. Epäilen kuitenkin että en ole ainoa, joka ei pidä näiden merkkipumppujobbareiden muiden halvempien merkkien ja firmojen panettelu taktiikkaa hyvän markkinointitavan mukaisena. ILP-markkinoiden suurin ongelma ei ole halpapumput ja osaamattomat asentajat vaan järjettömästi hinnoitellut merkkipumppu+asennus-paketit... noissa ilmeisesti lasketaan härkisti hinta joka on asiakkaan kipurajalla ja lätkäistään siihen asennustyön kotitalousvähennyksen verran vielä päälle ja veroeurot virtaavat sosiaalirahana pumppujobbarille.
-
Tinakenkäpoika
- Jäsen

- Viestit: 1032
- Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 19:19
- Paikkakunta: Muurame
- Paikkakunta: Muurame
Re: Lisää ILP:stä
Jos tuosta asennuksesta lasketaan vaikka näin, aika normaali tuntiveloitus vaikka autokorjaamolla,tai vaikka raksafirmalla on noin 50-70€/h, joten tollanen 4 h:n ilpin asennus maksaisi silloin 200-280 euroa, kuullostaisiko tuo kohtuulliselta? Nuo seinätelineet,asennuskourut, kupariputket ja mmj,jne ei ole kovinkaan kalliita tarvikkeita, about 200 euroa. Eli 400-480 euroa jos lasketaan ilpin oikean hinnan päälle, niin sitten olisi kohtuullinen hinta.
- rautarunnari
- Jäsen

- Viestit: 831
- Liittynyt: La Loka 21, 2006 14:12
- Paikkakunta: Lahti
Re: Lisää ILP:stä
en ole ainuttakaan laitetta asentanut, mutta ihmettelen, mikä tuossa asennuksessa maksaa.
IVT:llä oli joku kampanja syssymmällä ja tarjosivat asennusta 600 euroa.
eihän siinä muuta ole kuin yksi sähkö, sisä- ja ulkoyksikkö.
tarvitseeko tuota "ammattimiestä" mihinkään muuhun kuin putkien tyhjäykseen ja täyttämiseen ? ja mitä se kestää ja maksaa ?
H
IVT:llä oli joku kampanja syssymmällä ja tarjosivat asennusta 600 euroa.
eihän siinä muuta ole kuin yksi sähkö, sisä- ja ulkoyksikkö.
tarvitseeko tuota "ammattimiestä" mihinkään muuhun kuin putkien tyhjäykseen ja täyttämiseen ? ja mitä se kestää ja maksaa ?
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
- tareone
- Jäsen

- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 21:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Järvenpää - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Lisää ILP:stä
Yhden itseasennuksen tehneenä, ei voi muuta sanoa, kuin että puolet asennushinnasta on ilmaa.
Re: Lisää ILP:stä
Ei tarvitse edes niihin jos saa laitteet jostain ja peukalo ei ole ihan keskellä kämmenselkää.rautarunnari kirjoitti:tarvitseeko tuota "ammattimiestä" mihinkään muuhun kuin putkien tyhjäykseen ja täyttämiseen ?
Täyttäähän niitä varsinaisesti tarvitse... kylmäaine on kompurassa, kun systeemi on tyhjiöity niin avataan vain venttiilit.
- rautarunnari
- Jäsen

- Viestit: 831
- Liittynyt: La Loka 21, 2006 14:12
- Paikkakunta: Lahti
Re: Lisää ILP:stä
ach !
ja taas säästyi 600 eukkaa. on se elämä niin halpaa....
H
ja taas säästyi 600 eukkaa. on se elämä niin halpaa....
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
