Rintsikkaperheiden autot

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Käytin äsken ranskalaista kaunotartani katsastuksessa. Läpi meni.
Avatar
Tuoski
Jäsen
Jäsen
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2008 9:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Tuoski »

Eilen laitettiin meidän vanha 323 matukka myyntiin, toivottavasti meneekin nopeasti ;).
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Tuoski kirjoitti:Eilen laitettiin meidän vanha 323 matukka myyntiin, toivottavasti meneekin nopeasti ;).
Kyllähän tollainen aina menee, ranskalaisesta eroon pääseminen onkin astetta hankalempaa :mrgreen:
Taittopera
Jäsen
Jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 19:27
Paikkakunta: Sauvo

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Taittopera »

Käyttiksenä Dodge ram -94 5,9 cumminssilla
Projekti Jeep wagoneer -76 AMC 5,9 V8
Projektina vw kupla -73 2,3 pokseri
Ad Omnia Paratus
Annis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 153
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 12:45
Paikkakunta: Kouvola

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Annis »

Jos katsastushinnat alkaa jurppimaan, tässä olisi toisenlainen vaihtoehto mietintämyssyyn http://www.sunkatsastus.fi
Villa Edita
Jäsen
Jäsen
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 1:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Villa Edita »

Taittopera kirjoitti:Käyttiksenä Dodge ram -94 5,9 cumminssilla
Projekti Jeep wagoneer -76 AMC 5,9 V8
Projektina vw kupla -73 2,3 pokseri
Katos, katos...lisää vääntöä foorumille :-D Omani kanssa -94. Tuleepa sitä "Urhoiltua" noilla takamottisillakin :mrgreen:
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Piti vaihtaa talvirenkaat alle mutta eipä onnistunut. Kevytmetallivanne istuu paikoillaan kuin olisi yhtä puuta pyörän navan kanssa. Ei auta rukoilu, ei kiroilu, ei lievä väkivalta, ei kaunis suostuttelu. Ruiskuttelin hiukan crc:täkin rakosiin mutta ei mitään vaikutusta. Alkukesästä kun ostin uudet kesärenkaat, niin rengasliikkeen asentaja sutaisi purkista jotain valkoista mönjää rajapintaa, sanoi sen helpottavan irroittamista. Nyt se mönjä on sitten valkoisen jauheena eikä tunnu ainakaan helpottavan vanteen irroitusta. Täytyy vissiin mennä rengasliikeeseen kun ei ole minkäänlaista ulosvetäjää käytettävissä.

Kateeksi käy formalavarikon pyöränvaihto, järkiinsä alle kymmenen sekunnin neljä donitsia.
Avatar
Ari
Admin
Viestit: 1093
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:59
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Ari »

vesahy kirjoitti:Piti vaihtaa talvirenkaat alle mutta eipä onnistunut. Kevytmetallivanne istuu paikoillaan kuin olisi yhtä puuta pyörän navan kanssa.
Pultit löysälle vasaralla iskuja sisäpuolelle - puuta tietenkin väliin, ettei suoraan metallivasaralla vanteeseen. Jos kyseessä olisi rautavanne, niin pultteja 2 kierrosta löysälle ja 100 metrin ajo mutkitellen.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar
petej
Jäsen
Jäsen
Viestit: 928
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 7:37
Paikkakunta: ylämaa
Viesti:

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja petej »

Kyllä mie pyyhkäsin noilla keveemmilläkin vanteilla pultit löysällä pihatien pari kertaa et irtosivat... :wink:
Ei ehkä suositeltavaa...
Avatar
tareone
Jäsen
Jäsen
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 21:48
Paikkakunta: Järvenpää
Järvenpää
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja tareone »

Remppa-pakuksi ja muutenkin omaksi kulkineeksi ostin Fiat Ducato 1.9TD:n.
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja vesahy »

En viitsisi rikkoa vanteita tai autoa juuri nyt, kun autokuume on kohoamassa ja vaihto uudempaan kangastelee mielessä. Mutta ainahan meillä miehillä on mielessä se vaihto nuorempaan.... :wink:
tarpola
Jäsen
Jäsen
Viestit: 911
Liittynyt: La Syys 15, 2007 21:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja tarpola »

Tomtomin satelliittihakua auttaa merkittävästi laitteen käyttäminen tietokoneessa niin että päivittää satelliittien sijainnit. Ottaa ne seuraaville viidelle päivälle joten ei paljon auta jos on pitempi reissu. Eron huomaa todella selvästi, jos päivitys on tekemättä voi joutua ajelemaan kymmeniä kilometrejä ennen kuin on kartalla.

Muutenkin lähisuunnistuksessa kartta on tarpeen. Viimeinen kilometri on satelliittinavigoinnille vaikea, ainakin kaupungissa.
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tarpola kirjoitti:Tomtomin satelliittihakua auttaa merkittävästi laitteen käyttäminen tietokoneessa niin että päivittää satelliittien sijainnit. Ottaa ne seuraaville viidelle päivälle joten ei paljon auta jos on pitempi reissu. Eron huomaa todella selvästi, jos päivitys on tekemättä voi joutua ajelemaan kymmeniä kilometrejä ennen kuin on kartalla.

Muutenkin lähisuunnistuksessa kartta on tarpeen. Viimeinen kilometri on satelliittinavigoinnille vaikea, ainakin kaupungissa.
Ei tarvitse ajella kovin pitkästi, jos malttaa odottaa satelliittien löytymistä paikallaan, löytää satelliitit paikallaan ollessa paljon nopeammin kuin liikkeessä.

Ihan hyvin itselläni tuo on talon kohtaan vienyt, ei välttämättä oikealle puolelle taloa, mutta kyllä tuo 100m säteelle osaa opastaa helpostikkin.

Omani on One 3rd edition, aika vanhalla kartalla, tahtoo noita liikenneympyröitä olla vähän enemmän ja sitten on vielä joskus kokonaan uusia teitä ilmestynyt, jotka vievät uusiin paikkoihin :mrgreen:
tarpola
Jäsen
Jäsen
Viestit: 911
Liittynyt: La Syys 15, 2007 21:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja tarpola »

Sama laite itselläkin. Osasyy voi olla on ettei autossa ole oikein paikkaa telineelle, kojelaudassa ei ole tasaista pintaa ja tuulilasi on liian kaukana kun sähkö tulee takapenkin jalkatilasta eli laite makoilee vaihdekepin juuressa. Tai siten ennen lähtöä heiluttelen sitä ikkunasta taivasta kohti :shock: .

Ongelmia on ollut lähinnä Keski-Euroopassa jossa teitä on enemmän ja reagointiaikaa opasteisiin vähemmän, ja pieni virhe voi maksaa pitkän lenkin ruuhkaisissa olosuhteissa. Vielä kun viittojen teksteistä ei puutteellisen paikallistuntemuksen perusteella osaa heti päätellä onko tuo oikea vai väärä tie. Ja autokin on yleensä muu kuin oma...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tarpola kirjoitti:Sama laite itselläkin. Osasyy voi olla on ettei autossa ole oikein paikkaa telineelle, kojelaudassa ei ole tasaista pintaa ja tuulilasi on liian kaukana kun sähkö tulee takapenkin jalkatilasta eli laite makoilee vaihdekepin juuressa. Tai siten ennen lähtöä heiluttelen sitä ikkunasta taivasta kohti :shock: .

Ongelmia on ollut lähinnä Keski-Euroopassa jossa teitä on enemmän ja reagointiaikaa opasteisiin vähemmän, ja pieni virhe voi maksaa pitkän lenkin ruuhkaisissa olosuhteissa. Vielä kun viittojen teksteistä ei puutteellisen paikallistuntemuksen perusteella osaa heti päätellä onko tuo oikea vai väärä tie. Ja autokin on yleensä muu kuin oma...
Havaitsen aivan selkeän puutteen ajoneuvosi välttämättömien varusteiden luettelossa :-D
Esimerkiksi tuolta edullinen ratkaisu pulmaasi http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=7546 ja käyttömukavuus kohoaa aivan uudelle tasolle :wink:

Toinen vinkki ainakin TomTom One laitteen käyttäjille, jotka ajavat yöllä, väriteema "Volvo at night" on sopivan tumma eikä vie pimeänäköä, kirkkaus kannattaa myös säätää minimiin. En ole itse kokeillut tuota näytön sammuttamista liikkeessä, mutta sitäkin voisi harkita, niin ei loistaisi silmille mokoma.
Vastaa Viestiin