Miran projekti...

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Re:

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

mira kirjoitti:Niin ja kuvia Tompalle ja muillekin ehkä tulossa viikonlopun aikana....
Tämä postaus oli tammikuun 9.päivä viime vuonna...Taitaa olla hyvä mies löytynyt? :wink: :lol:
No,tuli ne kuvat noista valaisimistakin.Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Hyvältä näyttää kaiken kaikkiaan,kelpaa hyvinkin kuviakin näyttää!
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
mira
Jäsen
Jäsen

Re: Miran projekti...

Viesti Kirjoittaja mira »

*heh heh* Kiitos kettuiluista!!! :mrgreen:

Tomppa: Jep, vuosi on kulunut myllerryksessä ja nyt on kyllä mies paikallaan löytynyt. Eipä tuonne sinkkuketjuun ehtinyt itseään edes laittaa :wink:

Oto: Mihin ihmeessä ihmiset jemmaa kaikki pullonsa ja tölkkinsä, täytyyhän niitä joka kodissa olla kun mullakin on :shock:

Keräilin suuren osan tallista ja pihalta, kuistilta, rappukäytävästä, autoista jne ja lopputulos on useita jätesäkillisiä pantillisia, pantittomia viron tölkkejä ainakin tuplaten :roll: Että mä oon laiska! No jos ne tosiaan sit pahimmassa rahapulassa sais vaikka pakettiautolla vietyä kauppaan ja tuntisi itsensä hetken rikkaaksi :-D Syödään sitten niillä rahoilla vaikka pihvit...

Lamput tosiaan sain seinään vasta pari viikkoa ennen joulua.

Kylmä vesi myöskin saatiin kytkettyä asuinkerrokseen joulukuun alulla. Kuumaa vettä sitten lämmittelen puuhellalla että pääsee tiskaileen.
Sisävessaan en meinannut osata mennä ollenkaan, aina kun tuli tarve, veti jo kenkiä jalkaan ja takkia niskaan. Sitten se hämmentynyt ja voitonriemuinen ilme: mähän voin mennä ihan tohon posliinipöntölle! :-D

Viemäri arvatenkin meni tukkoon kun sinne oli mennyt vanhoja valurautaputkia rikkoessa sitä painavaa ruoste/rautamutua. No painepesuri kaivon kautta aukasi viimeisen metrin tukoksen.
Kevään hommia on kaivaa liki vaakatasossa oleva parimetriä ennen kaivoa oleva betoniputki, ja korvata se muoviputkella ja siihen kunnon kaato. Muuten sitä ollaan ongelmissa vielä uudestaan.

Kattoremontti on meneillään paraikaa. Otin firman tekemään. Vanha tillikatto on purettu ja uudet pohjat oikaisuineen tehty. Vanha kattohan oli painunut pahasti. Nyt sitten seuraavaksi tulee peltimies, ja konesaumattuhan siitä sitten tulee. Sinkittynä, maalaan sitten itse, maalari kun olen. Jatkohuoltoa ajatellen on se on hyvä niin.
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

mira kirjoitti:Oto: Mihin ihmeessä ihmiset jemmaa kaikki pullonsa ja tölkkinsä, täytyyhän niitä joka kodissa olla kun mullakin on :shock:
Muista en tiedä, mutta itse pyrin viemään pullot heti kohta tyhjentymisen jälkeen kauppaan, siellä niitä on kätevintä säilyttää. :wink:
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
mira
Jäsen
Jäsen

No niin, katto on valmis, ja lasku maksettu.... taas lainataakka nousi.... Mutta katto on hieno ja ämpärit sai heittää vintistä huitsin nevadaan :-D
Simpauttaja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Simpauttaja »

mira kirjoitti:No niin, katto on valmis, ja lasku maksettu.... taas lainataakka nousi.... Mutta katto on hieno ja ämpärit sai heittää vintistä huitsin nevadaan :-D
Tästä minä haluun kuulla enempi ja millaiseen hintahaarukkaan meni? Onkos kuvia?
mira
Jäsen
Jäsen

Kirvesmiestöineen (todella paljon oikaisemista) ja pellityksineen piirun alle 8000 euroa. Koitan tossa joku päivä ottaa vaikka kuvan, kun oon valosalla kotona :-)
Vastaa Viestiin