Katseliko joku Innon

RMT:n sisustusnurkka naisille, miksei ukoillekin.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Re: Katseliko joku Innon

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Yhyn kyllä Hep:in mielipiteeseen, :-D Rintsikan luonteeseen ei avarat tilat kuulu, jos pitkälle haluaa katsoa, kattellaan kamarin ikkunasta ulos naapurin vehnäpellolle, ja jos oikein ahistaa, voidaan mennä kokonaan ulos kartanolle :lol:
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Alli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Alli »

nummentie 434 kirjoitti:Yhyn kyllä Hep:in mielipiteeseen, :-D Rintsikan luonteeseen ei avarat tilat kuulu, jos pitkälle haluaa katsoa, kattellaan kamarin ikkunasta ulos naapurin vehnäpellolle, ja jos oikein ahistaa, voidaan mennä kokonaan ulos kartanolle :lol:
Näinhän se on. Eri ihmisillä on eri tarpeet ja mielihalut. Ja rintsikka taipuu näihinkin molempiin kantoihin. On se vaan hyvä talo. :-D

Alli
Kyllä nyt omalla pihalla nuotiopaikka pitää olla.
zzz
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja zzz »

Anu kirjoitti:Tykkäsin takasta! Toimiiko noi kiertoilmatakat oikeasti?

Anu

p.s. Meillä on pönttöuunit. ;)
Ilman se lämmittää nopeasti mutta kun tuli sammuu loppuu lämmityskin. Purulaatikossa ei ilma yksinään kauaa lämpimänä pysy.
Mökillä noi on hyviä. Kun perjantaina menee mökille niin saa tuvan heti lämpimäksi, toisin kuin varaavassa takassa millä mökin saa lämpimäksi sunnuntaina kun pitäs kotio lähtee :lol:
Noi on noita keskieuroopan kotkotuksia missä ei ole kunnon pakkasia... Tunnelma takkana toki ihan hyvä
Pitkä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Pitkä »

Mielestäni viimeinen Inno oli hyvä esimerkki siitä kuinka rmt-talo muokkaantuu eri elämäntilanteisiin ja kuinka helppoa se on muuttaa nykyajan vaatimusten mukaiseksi.
AS2000
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja AS2000 »

Katsoin netin kautta just äsken. Minusta siitä tuli hieno :-) Uusi värimaailma oli tosi paljon parempi kuin alkuperäinen; selkeä ja rauhallinen. Ja minäkin pidin avartuneesta ilmeestä.

Olohuoneen alkuperäiset, punaiset verhoviritelmät saivat tuntemaan jämäkkää myötähäpeää. Mulla on ollut samanlaiset (paitsi keltaiset, perhoskuvioiset) joskus viime vuosituhannella. Ne nipsut taitavat olla vieläkin tallella jossain :lol:

Lattian lipeäkäsittelystä olisin mielelläni kuullut enemmän. Onkohan siitä olemassa jotain infoa jossain?
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
Tarna
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tarna »

Itse en katsonut koko jaksoa (piti kanavasurffailla, kun pää ei kestänyt sitä yhteisymmärryksen määrää) :lol:

Katon oikaisu oli ihan turhaa, ja vei mielestäni sitä "vanhan talon tunnelmaa", eikö sen nyt olisi voinut vain maalata (no ei tietenkään koska se olisi ollut niin paljon halvelmpaa!). Loppu tulos oli kyllä ihan ok, äitini tahtoisi varmaan juuri vastavan, itselle en huolisi vaikka maksettaisiin. Eli makukysymyksiä kaikki.

En nähnyt kovin paljon tuota lattiaosuuttaa, tuliko uusi lattia vai kunnostivatko vanhan? Pitänee katsoa jakso kun pääsee tänään kotiin.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten vapaat kädet suunnittelijat oikeasti saa ja mistä pitää neuvotella asukkaan kanssa, vaikka sitä ei telkkarissa näytettäisi? Esim. luulisi, että rakenteellisista muutoksista keskusteltaisiin...? Kai tuo Innon sivuilta löytyisi kun penkoisi, nyt kun etsivät uusia kohteita. Itse voisi ottaa kyllä sisustusapua, mutta en kyllä sokkona päästäisi hommiin, pilaavat kumminkin jotain jos ei ole itse sanomassa sitä viimeistä sana :mrgreen:
kahvikuppi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »

Tarna kirjoitti:Itse en katsonut koko jaksoa (piti kanavasurffailla, kun pää ei kestänyt sitä yhteisymmärryksen määrää) :lol:

Katon oikaisu oli ihan turhaa, ja vei mielestäni sitä "vanhan talon tunnelmaa", eikö sen nyt olisi voinut vain maalata (no ei tietenkään koska se olisi ollut niin paljon halvelmpaa!). Loppu tulos oli kyllä ihan ok, äitini tahtoisi varmaan juuri vastavan, itselle en huolisi vaikka maksettaisiin. Eli makukysymyksiä kaikki.

En nähnyt kovin paljon tuota lattiaosuuttaa, tuliko uusi lattia vai kunnostivatko vanhan? Pitänee katsoa jakso kun pääsee tänään kotiin.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten vapaat kädet suunnittelijat oikeasti saa ja mistä pitää neuvotella asukkaan kanssa, vaikka sitä ei telkkarissa näytettäisi? Esim. luulisi, että rakenteellisista muutoksista keskusteltaisiin...? Kai tuo Innon sivuilta löytyisi kun penkoisi, nyt kun etsivät uusia kohteita. Itse voisi ottaa kyllä sisustusapua, mutta en kyllä sokkona päästäisi hommiin, pilaavat kumminkin jotain jos ei ole itse sanomassa sitä viimeistä sana :mrgreen:

Uusi lattia tuli, joutuivat kunnostamaan niitä lattiavasojakin...
Ilmeisesti foorumin nuorin kirjoittaja :lol:
kahvikuppi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »

Kattoko joku muuten Muuttohaukantien eilen :-D , uusi keittiö tuli ja ruokailutila. Itse en kyllä ihan lämmennyt tolle(kaan) :lol:
Ilmeisesti foorumin nuorin kirjoittaja :lol:
Alli
Jäsen
Jäsen

Katsoinpa uusinnan. Ja okei, perun puheeni tuosta tapetista. On se oikeastaa aika kaunis tausta (ja mun mies tykkäsi siitä). Mutta noin vaaleaa lattiaa en haluaisi, siitä tulee vähän kesäkuistitunnelma. Harmaan suuntaan se on vedettävä selvästikin - meillä siis on tuo kuusilattian käsittely juuri vaiheessa, joten sitä pähkäämme, en myöskään haluaisi kodista noin feminiinistä. Miehellä ei tuntunut olevan sananvaltaa asiaan ollenkaan. Kyllä mun mies ois jo pistäny hanttiin monessa kohdassa. :cool:

Kaiken koolaus suoraan oli mielestäni kanssa vähän hupaisaa... Ainakin tämän leveän lautalattian asennus on helpompaa, jos lattia ei aaltoile, se on selvää. Keittiön kaappien alla se ehkä on tarpeen seinissäkin, mutta muualla vähän niin ja näin, koska SYYTÄ sille ei näy. Vanha katto jätettiin alle ja uutta lautaa pantiin koolattuna päälle vain siksi, että saatiin katto samaan suuntaan kuin lattia. Onhan se ihan soma. Tila kyllä madaltui. Hm. Meillä tulee katto ja lattia eri suuntiin, koska emme halunneet lähteä vaihtamaan alajuoksujen suuntaa esim. millään välikapuloilla. Katto taas on vanha sisarpaneli, se säilyy. Päätimme tottua tähän vaihtoehtoon. Oikeastaan tämä on hauska näin, lattia leveää lautaa ja katto toiseen suuntaan kapeaa sisarpanelia. Tämä korostaa huoneiden neliömuotoa.

Harmitti tosiaan asukkaiden puolesta, että takka ei ole oikeasti varaava, vaikka he sitä toivoivat. Varmasti heille olisi löytynyt myös mieleinen varaava uuni.

Alli
mira
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mira »

Tää on hauska aihe. Innoo tulee aina välillä katteltua, sisustusohjelmat on viihdyttäviä.

Pilaaminen/mielipideasiat on ihan ok keskustelunaihe, mutta meitä on moneen junaan.
Itellä kaikki vinottaa, muttei sillä ole väliä. Ei se tunnelmaankaan liity, vaan saamattomuuteen. Mutta voinhan mä sitten puolustautua jos joku moittii, että ehei, ei saa olla suoraa, menee vanhan talon tunnelma. :cool:
Oikaiseminen helpottaa kyllä asioita, ja jos on luonteeltaankin suoraviivainen, niin vinot asiat aiheuttavat harmaita hiuksia. Silloin on parempi oikoa kuin kärsiä :wink:
Ja tässä kohti jos joku meinaa, että sellaisen ihmisen täytyisi ostaa uusi talo, niin kerronpa, että toisinaan budjetilla saa vaan vanhan, ja siitä sitten muokataan avara ja "suorahko" ja kaikki on onnellisia.

No, mun mielestä pilaamista on vaan se ettei tiedä mitä tekee. Jos hyvin ja harkitusti tekee itselleen vaikka kuinka modernia, se suotakoon. Kylläpä olin taas diplomaattinen....
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
KaisaL
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KaisaL »

Mua jäi kiinnostamaan tossa Innon jaksossa, kun ne laittoivat "vaan" sitä ruokailutilaa ja olkkaria, mutta ainakin jossain pätkässä näytti siltä että myös keittiö oli revitty kaappeineen mäkeen.

Periaatteessa tykkäsin kyllä siitä tilan avartamisesta, mutta jotenkin siitä tuli vähän semmoinen "Laura Ashley"-koti mieleen sen uudistuksen jälkeen. Hekotin itseni ihan tärviölle kun totesin että tästä meidän tönöstä ei edes saisi "ilmavuusmielessä" kaadettua seinää tuolla tavoin tai menisi koko muuri. :D Kateeksi käy jos jollain on noin julmetusti pohjapintaa. :)
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

zzz kirjoitti: Mä muuten luulin, että RMT:n kaikki seinät on ainakin jonkin verran kantavia eikä niitä voi kokonaan poistaa kuten ohjelmassa tehtiin. Toivottavasti tarkistivat asian...

Yleensä seinät voi poistaa kunhan huoklehtii että kuórma jaetaan jonnekkin.

Eihän tuossa näytetty miten tuo ratkaistiin. Sinnehän voi laittaa palkin sinne seinänrakoon kattoon niin ettei jää näkyviin ja tuenta ulkoseinään ja muurin viereen.

Jos yläkerrassa on mahdollisuus tehdä tuohon levyrakenne siihen päälle niin pärjää ilman palkkiakin.

Pahus kun jättävät mielenkiintoisimmat osat väliin ja sitten saa ihailla tekohämmästystä puolet ohjelmasta.
Alli
Jäsen
Jäsen

mira kirjoitti:No, mun mielestä pilaamista on vaan se ettei tiedä mitä tekee. Jos hyvin ja harkitusti tekee itselleen vaikka kuinka modernia, se suotakoon. Kylläpä olin taas diplomaattinen....
Hieno diplomaatti olet, Mira! :-D Täällä ois toinen dipl. yrittelijä. Kyllä omaa kotiaan saa jokainen tehdä omalla tyylillään. Ei siihen ole muilla nokan koputtamista, jollei kyse ole jostain korvaamattomasta suojelukohteesta. Ja tietysti kannattaa vähän vinkata, jos joku on ehkä suorastaan pilaamassa huushollinsa rakenteita. Mielestäni täällä käydään juuri sellaista keskustelua. Ei tyrmätä vaan keskustellaan.

Itsensä toteuttamistahan tämä rakentelu ja korjailu on, elämän hauskuutusta (vaikka joka välissä ei niin hauskaa olisikaan). Ja näitä rakentelu- ja sisustusohjelmia katsoessa ja kommentoidessakin se oma mielipide syntyy/muodostuu ja vahvistuu.

Kyllä pintojen suoruus on ihan okei ja helpottaa elämää monessa kohdassa. Mutta mukavaa on silti välillä vähän löysätä pipoa ja todeta, että "ehei, ei saa olla suoraa, menee vanhan talon tunnelma". Nyt oli taas sen kommentin paikka, kun tuo alakerrassa lattiaa hiova mies löysi keittiöstä hienon alamäen. :oops: (No, olin minä sen itsekin jo löytänyt. Mukavasti lattia viettää jääkaapille päin.)

Alli
mira
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mira »

Meillä on Alli samanlainen meininki: Jääkaapillepäin on kunnon alamäki.... :o

Siinähän on samalla selitys sille, miksi siellä tulee käytyä niin usein, lattia vie, en minä nyt muuten jääkaapilla ramppaisi :mrgreen:
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
Alli
Jäsen
Jäsen

mira kirjoitti:Meillä on Alli samanlainen meininki: Jääkaapillepäin on kunnon alamäki.... :o
Siinähän on samalla selitys sille, miksi siellä tulee käytyä niin usein, lattia vie, en minä nyt muuten jääkaapilla ramppaisi :mrgreen:
Mitä, näkyykö se sinne asti? Ei se mäki vaan se ramppaus. :wink:
Vastaa Viestiin