Katseliko joku Innon

RMT:n sisustusnurkka naisille, miksei ukoillekin.
zzz
Jäsen
Jäsen

Katseliko joku Innon

Viesti Kirjoittaja zzz »

Eilisessä Innossa sisustettiin RMT:n olohuone ja perähuone.
En tiiä mutta mun mielestä siinä kyllä pilattiin taas yksi rintamamiestalo. :evil:
Hauskin kohta oli kun juontaja sanoi että korostetaan talon alkuperäistä ja vanhaa ilmapiiriä verhoilla... Tämä sen jälkeen kun oli kaadettu yksi sisäseinä kokonaan, purettu takka ja oikaistu seinät tikku suoriksi :-)

Mä muuten luulin, että RMT:n kaikki seinät on ainakin jonkin verran kantavia eikä niitä voi kokonaan poistaa kuten ohjelmassa tehtiin. Toivottavasti tarkistivat asian...

http://www.ruutu.fi/default.asp?videoID=8999&vd=5&cc=1
S2
Jäsen
Jäsen

Re: Katseliko joku Innon

Viesti Kirjoittaja S2 »

Joo, katselin. Olihan siinä hyvääkin; tapetti oli 50-lukua ja lattiat kunnon lautalattiat. Ja ikkunat oli näköjään jo aikaisemmin vaihdettu, se ei ollut sisustajien valinta. Minunkin kävi tuota vanhaa takkaa sääliksi. Olisivat nyt sitten ainakin laittaneet varaavan takan tilalle.
Annis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Annis »

Mie tykkäsin tosi paljon. Tosin tulisijasta en tykännyt, olisin valinnut vaikka kaakeliuunin. Mutta, makuasioista ei voi kiistellä :-D
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Muuhun en puutu mutta takka oli kamala kyhäelmä, saa olla tosi hyvä veto piipussa että voi polttaa luukku auki kuten mainosti tuo muurari kovasti.
Ja rumakin siitä tuli, sais maksaa melko paljon että huolisin tollasen romukasan talooni edes kellariin. Olinkohan liian jyrkkä :roll:
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
kahvikuppi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »

Minä katsoin, selailin kanavia ja kun näin infossa sanan ''rintamamiestalo'' päätin katsoa :lol: . Joo, yks seinä kaadettiin ''tuomaan avaruutta'' :roll: , ja se takka :lol: kiertoilmatakka, hirvee rumilus, mun mielestäni ainakin. Jotain sopivampaa ois varmasti löytynyt, taidan olla nirso :twisted:
Ilmeisesti foorumin nuorin kirjoittaja :lol:
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

Makuasioita... mut se mihin kiinnitin huomiota (ehkä hieman vähertävällä naamalla) oli se Tapettitalon harmaa graafinen tapetti! Juma, just tuota oon haaveillu yläkerran työhuoneeseen (pikkuhuone), voiko sitä nyt enää sinne haaveilla, kun sitä on käytetty tollasessa "trendiohjelmassa"... :shock: :roll: :mrgreen:
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Musta kyllä tuntui, että se rintamamiestalo oli jo pilattu ennen INNOa.
Mutta makuasia, kuten sanoi Annis.
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
JHakkinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JHakkinen »

nummentie 434 kirjoitti:Musta kyllä tuntui, että se rintamamiestalo oli jo pilattu ennen INNOa.
Mutta makuasia, kuten sanoi Annis.
Mutta eivät he olleet tehneet siellä itse mitään remonttia. Rouvahan sanoi että kun muuttivat niin päättivät olla tekemättä mitään kun lapset ovat pieniä. EI kuulemma jaksa sitä että tarvitsee koko ajan olla varomassa lapsia tai olla sanomassa että "älä koske siihen se on juuri laitettu ja maksoi niin ja niin paljon..".

Höpö puhetta sanon minä. "Köyhiä" ne on ollu niinku kaikki muutkin. Hilljalleen voi hyvin tehdä kirutta pitämättä. Ja meillä ainakin 3 vuotiasta tyttöä vähän varottelen jos on naulaisia lautoja tms. jossain lojumassa mutta enimmäkseen seurailee touhuja ja auttelee esim. harjailemalla roskia edes takasin ja kyselee että mitä sää iskä nyt teet? tai mikä toi on ja miksi se tulee siihen yms. Lapset ei mee rikki vaikka vähän salaojaputkeen pihalla kompastuu.
Tuoski
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuoski »

Satuin siitä vähän loppua vilkaisemaan.
Mielestäni siitä tuli hieno, juurikin tuo avaruus tekee ihmeitä.
Mutta takkaa en kyllä olisi ottanut :wink:.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Tarkoitin kai lähinnä että kun se rintsikka kerran jo oli "pilattu" aikaisemmin aikasempien asukkaiden toimesta, ni ei kai siellä enää voi jokuu INNO-heebo paljon pahempaa saada aikaan, eikä se mun mielestä huonommaks tullutkaan, paitti väritykseltä oli turhan halju mun makuun, ja se takka oli tosiaan ruma, tapetti taas hyvä, sellaista ottaisin itsekin jos olis seinää, mihin laittaa, ja rahnaa millä ostaa :-)
Tapetoitavaa seinää mulla ei ole sen takia, että kaikissa alakerran seinissä on pinkopahvit, sellaista vähän röpyliäistä "viivoitettua ja raidoitettua" eikä sen päälle mitään tapettia voi laittaa.

Josku on hyväkin ettei rahaa ole remontoimiseen, kai mullakin olis joku valokuitutähtitaivas pihasaunassa ja höyry-pore-infrapuna-suihku-sauna-hieromalaitos porstuassa jos olis ollut millä laittaa :-D

Persaukiselle tuo perinteisen rakennuskultturin säilyttäminen on huomattavasti helpompaa :lol: :lol: :lol:
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Alli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Alli »

Vilkuilin Innon, koska siinä piti olla puhetta myös lattialautojen käsittelystä lipeällä. No, eipä paljon puhuttu ja se lattian ulkonäkökin oli sitten meidän makuun vähän liian vaalea - niinkuin koko sisutus oli liian hailakka. Tapetti ei ollut erityisesti mieleeni, vaikka 50-luvulta onkin. Tapettitalosta löytyy paljon kiinnostavampiakin tapetteja.

Mutta se tilantuntu, kun pari huonetta avattiin yhdeksi oli minusta ihan hyvä siihen paikkaan. Ja takkakin oli mielestäni ulkonäöllisesti hyvä - siihen paikkaan. Pidin sen avotulesta, nuotiomaisuudesta. Mutta enhän minä semmoista lämpösyöppöä kotiini ottais. Sehän oli pelkkä koristetuli, eikä lämpö jää sisälle. Kunnolliset, varaavat pönttöuunit ovat sentään ihan toista maata. Ja nuotiosta voi nauttia pihalla. :-D

Minä pidän enemmän näistä "vähän pilatuista" rintsikoista, joissa otetaan nykyasumisen paremmin huomioon. Pelkkää samanlaistamista 50-luvulle en haluaisi. Mutta 50-luvun talon perusrakenteissa on tosi paljon hyvää, sitä ei saisi pilata väärillä korjauksilla. Meilläkin sitä pilaamista ovat edelliset asukkaat tehneet ja me aina tuumailemme niiden korjauksien korjaamista tässä rempan edetessä. Toki he tekivät paljon meille mieleisiäkin muutoksia, kuten laajennuksen taloon sopivalla tyylillä. Tykkään myös rintsikoiden isoista pihoista ja keskeisestä sijainnista kaupungeissa. Siksi halusin rintsikan, vaikka en ihan täysillä perinnerakentamista harrastakaan.

Alli
Kyllä nyt omalla pihalla nuotiopaikka pitää olla.
Hep
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hep »

EPG:n perusteella myös siirryin kanavalle kesken ohjelman. Huhhuh, kun on aivan liian iloinen ja värikäs (engl. gay) ohjelma meikäläiselle. Melkein tuli ihottumaa.

Sitten itse asiaan. Tuo avaruus on nykyajan kotkotuksia. Mielestäni rintsikan pohjaratkaisun ydin on erilliset huoneet. Isäntä voi katsoa action-leffaa olohuoneessa, kun emäntä tekee hommia läppärin ääressä toisessa huoneessa. Välillä on ihan mukava vetää ovi kiinni, mutta noissa seinät pois ratkaisuissa ei "omaa tilaa ja aikaa" ole otettavissa.
Tuoski
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuoski »

Hep kirjoitti:EPG:n perusteella myös siirryin kanavalle kesken ohjelman. Huhhuh, kun on aivan liian iloinen ja värikäs (engl. gay) ohjelma meikäläiselle. Melkein tuli ihottumaa.

Sitten itse asiaan. Tuo avaruus on nykyajan kotkotuksia. Mielestäni rintsikan pohjaratkaisun ydin on erilliset huoneet. Isäntä voi katsoa action-leffaa olohuoneessa, kun emäntä tekee hommia läppärin ääressä toisessa huoneessa. Välillä on ihan mukava vetää ovi kiinni, mutta noissa seinät pois ratkaisuissa ei "omaa tilaa ja aikaa" ole otettavissa.
Itse ainakin tykkään jos nuo oleskelutilat ovat avarampia, työhuoneet on sitten erikseen.
Alli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Alli »

Hep kirjoitti:Tuo avaruus on nykyajan kotkotuksia. Mielestäni rintsikan pohjaratkaisun ydin on erilliset huoneet. Isäntä voi katsoa action-leffaa olohuoneessa, kun emäntä tekee hommia läppärin ääressä toisessa huoneessa. Välillä on ihan mukava vetää ovi kiinni, mutta noissa seinät pois ratkaisuissa ei "omaa tilaa ja aikaa" ole otettavissa.
Tuo on totta, paitsi kun talossa on molemmille oma kerros. :-D

Itse tykkään tästä nykyajan kotkotuksesta, eli tilan tunnusta, avaruudesta. Tykkään katsoa pitkälle. Suosin huushollissa liuku- ja paljeovia, joilla tilan voi tarvittaessa myös sulkea. Ne vievät myös vähemmän lattiatilaa kuin tavalliset ovet. Tämänhetkisessä rempassa laitetaan keittiön ja ruokahuoneen 120cm leveään oviaukkoon ikkunallinen, puinen paljeovi ja jos budjetti sallii, kaikkiin eteisen kaappeihin teetetään puiset liukuovet. Tavallisia väliovia ei ole enää pesu- ja vessatilojen lisäksi kuin askarteluhuoneen ja kellarin ovissa (alkuperäiset, 50-luvun ovet on kyllä säilytetty, jos ne joku haluaa myöhemmin laittaa takaisin). Meillä on paljon avointa tilaa ja olemme siihen oikein tyytyväisiä. Myös puu-uunien ja ILPin tuottama lämpö kiertää hyvin. Väliovet ovat käytössä lähinnä silloin kun on vieraita yöpymässä.

Alli
Kyllä nyt omalla pihalla nuotiopaikka pitää olla.
Anu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Anu »

Tykkäsin takasta! Toimiiko noi kiertoilmatakat oikeasti?

Anu

p.s. Meillä on pönttöuunit. ;)
Vastaa Viestiin