peltiseppä
-
satumikkonen
- Jäsen

peltiseppä
Tietääkö kukaan riihimäen alueelta peltiseppää?? Tarkoitus ois kiukaan savuhormin ympärille laittaa palovilla ja pelti ympärille.. On aika vaikeeta saada noin pieneen hommaan peltiseppää...
Re: peltiseppä
Jos putki on suunnilleen suora, niin laita itse se pelti. Noin pienen hommaan on tosiaan vaikea löytää tekijää, joka tulisi paikanpäälle. Jos otat mitat ja niin peltiseppä voi jossain sopivassa välissä tehdä sen putken valmiiksi ja jättää vaikka sen viimeisen sauman auki, niin voit sitten itse asentaa sen.
En mä taida Tompan reviirille keretä
Tomppa olis siinä alueella niin kannattaa kysästä siltä ja sen voi tosiaan tehä niin että ite asentaa paikoilleen valmiin kipaleen.
Tomppa olis siinä alueella niin kannattaa kysästä siltä ja sen voi tosiaan tehä niin että ite asentaa paikoilleen valmiin kipaleen.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Tervetuloa vaan tänne reviirille!
Korjataan sen verran Hillymanin tietoja että mä en varsinaisesti ole peltiseppä vaikka alalla töissä olenkin.Kanttikone ja muut peltityökalut ovat kyllä tuttuja mutta mikään ammattitaitoinen peltiseppä en ole kuten Hillyman itse.
Korjataan sen verran Hillymanin tietoja että mä en varsinaisesti ole peltiseppä vaikka alalla töissä olenkin.Kanttikone ja muut peltityökalut ovat kyllä tuttuja mutta mikään ammattitaitoinen peltiseppä en ole kuten Hillyman itse.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Onkos toi savuhormi suora pätkä vai sisältääkö mutkia, jos suora niin tollanen eristetyn ilmastointikanavan päällä oleva pelti kävisi ja saattaisi jopa terassilla ollakkin jos koko on sopiva. Mä en oikeen hahmota että missä se putki on, sisällä vai ulkona?
Ja määkin oon viimiset 10v ollu enempi ilmanvaihto puolella
Ja määkin oon viimiset 10v ollu enempi ilmanvaihto puolella
-
satumikkonen
- Jäsen

Tilanne on siis sellainen että kiukaasta lähtee 115mm savuputki ja päättyy hormiin.. Kiukaan yläpään ja hormin väliin tarvittais 90 mutkalla oleva paloeristetty pelti. Muuten joutuis laittaa seinille ruman paloeristelevyn 
-
pexi67
- Jäsen

tais homma mennä lähenmäs eristyspeltiseppä hommia mutkanlevityksineen. eikös noi iv kaverit tee myös niitä eli ilmastointi firma siitä läheltä kyl ne tekee. ja jos ei tee niin lupaan että sit tullaa vaik täältä porvoosta tekee! 
kaikki, on helppoa kun sen vaan oppii?
Jotain tällästä ajattelinkin, villaksi ei sitten riitä normi palovilla vaan pitää olla sitä mitä sinne putken ja hormin väliinkin tungetaan.
Putkihan on punahehkuinen kun oikeen lämmitetään, kestääköhän siinä mikään villa?
Peltikuoria ja mutkia saa nykyään valmiina mutta pitäs olla firma ja tili kyseiseen kauppaan, ne on kyllä nätti poksauttaa paikalleen.
Kuten sanoin niin jotain suoria pätkiä olis tossa terassillakin, mutkia on jotain kokoa firman varastossa. En muista mitä kokoa, noissa menee silleen että tarttee tietää vain putken halkasija ja villan paksuus.
Mutta kannattaa tarkistaa mikä villa sopii punahehkusen putken päälle, ilmastoinnissa käytettävät palovillat ei sovi käsittääkseni.
Selvittele toi villa asia ja jos et siitä liki saa peltikuoria niin eiköhän tuo järjestyne vaikka tätäkin kautta.
Muoks. Aika yleisesti tuo hormi laatoitetaan tai kuorimuurataan tai jopa koristekivillä pinnoitetaan nätiksi niin putki saa jäädä ihan sellaseksi
Putkihan on punahehkuinen kun oikeen lämmitetään, kestääköhän siinä mikään villa?
Peltikuoria ja mutkia saa nykyään valmiina mutta pitäs olla firma ja tili kyseiseen kauppaan, ne on kyllä nätti poksauttaa paikalleen.
Kuten sanoin niin jotain suoria pätkiä olis tossa terassillakin, mutkia on jotain kokoa firman varastossa. En muista mitä kokoa, noissa menee silleen että tarttee tietää vain putken halkasija ja villan paksuus.
Mutta kannattaa tarkistaa mikä villa sopii punahehkusen putken päälle, ilmastoinnissa käytettävät palovillat ei sovi käsittääkseni.
Selvittele toi villa asia ja jos et siitä liki saa peltikuoria niin eiköhän tuo järjestyne vaikka tätäkin kautta.
Muoks. Aika yleisesti tuo hormi laatoitetaan tai kuorimuurataan tai jopa koristekivillä pinnoitetaan nätiksi niin putki saa jäädä ihan sellaseksi
-
satumikkonen
- Jäsen

juu täytyy selvittää millainen villa siihen sopis... Palailen aiheeseen sit sen jälkeen 
-
pexi67
- Jäsen

villa jota tarkoitatte taisi olla väriltään valkoista ja nimeltään keraamista villaa?
kaikki, on helppoa kun sen vaan oppii?