Lämmitysjärjestelmän käytön opettelua
Re: Lämmitysjärjestelmän käytön opettelua
No niin, ensimmäinen putkimies kävi ihmettelemäss tota varaajaa, ja sanoi ettei ole järkevää alkaa korjaamaan. Pitää vielä käyttää ukkoja lisää katsomassa ja kysyä mielipidettä. Hinnasta ei ton kaverin kans ollu puhetta, mutta mielellään tekee kyllä tarjouksen uudesta varaajasta ja se liitettäisiin tohon koksikattilaan ja kokeilis sillä lämmittää näin aluksi. Jos tuntuu että sillä ei järkevällä puumäärällä saa uutta varaajaa lämpimäksi, laittaa sit uuden kattilan jossain vaiheessa.
Re: Lämmitysjärjestelmän käytön opettelua
Onks siinä varaajassa muita vaurioita kuin se kierukan luukku?,eiks tuollasen teettäs vaikka jollain metallipajalla uuden...
Tai tilaa vaik akvatermiltä uudenkierukan laippoineen,polttaa tuohon sopivan reiän ja hitsaa uuden kiinni.
Avopaisunnalla ei ihmeitä paineen kestoja tarvi... Jos kavereissa metelimiehiä kannattaa ehkä kysyä niiltäkin.
Tietysti jos se pytty villojen alla näyttää pahalta niin uutta tilalle,riittävän monilla kierukka valmiuksilla,jos tulee vaik lämpöpumppua,aurinkoa,yms on paljon helpompaa jos on valmisreikä varaajassa... Ehkä esilämmitys kierukka käyttövedellekkin,saa suihkuunlämmintä viileemmästäkin pytystä.
Tai tilaa vaik akvatermiltä uudenkierukan laippoineen,polttaa tuohon sopivan reiän ja hitsaa uuden kiinni.
Avopaisunnalla ei ihmeitä paineen kestoja tarvi... Jos kavereissa metelimiehiä kannattaa ehkä kysyä niiltäkin.
Tietysti jos se pytty villojen alla näyttää pahalta niin uutta tilalle,riittävän monilla kierukka valmiuksilla,jos tulee vaik lämpöpumppua,aurinkoa,yms on paljon helpompaa jos on valmisreikä varaajassa... Ehkä esilämmitys kierukka käyttövedellekkin,saa suihkuunlämmintä viileemmästäkin pytystä.
Re: Lämmitysjärjestelmän käytön opettelua
Siinä kierukan luukun alapuolella on kans läpi ruosrunut kohta, jota joku on jo vissiin saneerauslaastilla yrittänyt korjailla, tihkuu myös siitä läpi. Muuten toi näytti olevan ihan kunnossa. Otin siitä jo villat poies. Pitää yrittää vielä pari ukkoo saada katsomaan tota ja sit kai se on uskottava. Sit pitää jo avata uus keskustelu ja ruveta pohtiin sitä uutta varaajaa. Toki vinkkejä voi jo antaa, niinku pete tossa jo antoi. Voi sit kysellä niitä tarjouksia.

