Mikä musta toukka?
Mikä musta toukka?
Jo vuoden verran oon koittanu selvitellä, että mikä on sellainen musta noin parisenttinen toukka/mato. Se on semmonen otus, että jos siihen vähänkään koskee niin se menee heti rullalle. Mua ei varsinaisesti haittaa, että pihalla kaikenmaailman kivien alla viihtyy mutta kun jostain syystä ne änkee saunalle koko ajan
Ja toisinaan kellarin yhteen nurkkaan niitä jostain sikiää myös mutta sielä ne ei tunnu kauheasti viihtyvän.
"...pankkitilit pyörii väärinpäin..."
Re: Mikä musta toukka?
Kuva auttaa enemmän kun tuhat sanaa...
Löysinkin nyt itse sitten mikä on kyseessä heti kun kyselin täällä...
Eli meidän öttiäinen on hietatuhatjalkainen. Nyt täytyy sitten selvitellä, että onko se pahantekijä vai onko sen esiintyminen merkki jostain hälyttävästä.
Eli meidän öttiäinen on hietatuhatjalkainen. Nyt täytyy sitten selvitellä, että onko se pahantekijä vai onko sen esiintyminen merkki jostain hälyttävästä.
Kovasti oon koittanut tietoa hakea tästä ötökästä mutta mistään en tunnu oikein tarvittavaa saavan..
Tästä on siis kyse:
http://cc.joensuu.fi/~ehuttune/b_tuhatj ... kainen.htm
Ilmeisesti noista ei siis mitenkään hirveästi haittaa ole (?) mutta tympii ylipäätään se, että pitkin lattioita tommosia löytää möngertämästä. Myrkyttäisin jollain mokomat jos tietäis mikä noihin auttaa
Nyt syksyn aikaan niillä on jonkin sortin invaasio käynnissä. Pari päivää sitten menin pimeällä sytyttämään valoja piharakennukseen ja voi jessus mikä näky. Pitkin kiviä ja laattoja niitä mönki kivijalalle (ja ovien rakosista sisälle tietty). Ne tykkäävät pimeässä ilmeisesti liikuskella... Pelkästään pihalaatoitukselta listin niitä varmaan nelisenkymmentä.
Tästä on siis kyse:
http://cc.joensuu.fi/~ehuttune/b_tuhatj ... kainen.htm
Ilmeisesti noista ei siis mitenkään hirveästi haittaa ole (?) mutta tympii ylipäätään se, että pitkin lattioita tommosia löytää möngertämästä. Myrkyttäisin jollain mokomat jos tietäis mikä noihin auttaa
Nyt syksyn aikaan niillä on jonkin sortin invaasio käynnissä. Pari päivää sitten menin pimeällä sytyttämään valoja piharakennukseen ja voi jessus mikä näky. Pitkin kiviä ja laattoja niitä mönki kivijalalle (ja ovien rakosista sisälle tietty). Ne tykkäävät pimeässä ilmeisesti liikuskella... Pelkästään pihalaatoitukselta listin niitä varmaan nelisenkymmentä.