Keittiöremontti-ideoita

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
jossuva
Uusi jäsen

Keittiöremontti-ideoita

Viesti Kirjoittaja jossuva »

Moi!

Olisko jollain lähettää ideoita tai vinkkejä keittiöremonttiin. Keittiöni on tällä hetkellä perus rintamamiestalo keittiö. Haluaisin repiä kaikki irti ja tehdä keittiöstä modernimman. Olisko kellään siis ideoita tai kuvia omista uudistuksista?
Winston
Jäsen
Jäsen

Re: Keittiöremontti-ideoita

Viesti Kirjoittaja Winston »

Ideoitahan piisaa, omiksi ja kaikkien tuttujen riesaksi asti :wink: Laita keittiöstäsi kuvia/pohjapiirustus ja kerro vähän millaisia ideoita haluaisit(kalustesuunnitelmaa, värejä, tyyliä, pikkujuttuja?). Ja tuolta sisustuspuolelta voisi löytyä vielä paremmin vinkkejä!
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Kannattanee aloittaa tuolta projektiosiosta koluamaan palstalaisten projekteja joissa on myös keittiöiden kuvia runsaasti.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Lavi J&S
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Lavi J&S »

jossuva kirjoitti:Moi!

Olisko jollain lähettää ideoita tai vinkkejä keittiöremonttiin. Keittiöni on tällä hetkellä perus rintamamiestalo keittiö. Haluaisin repiä kaikki irti ja tehdä keittiöstä modernimman. Olisko kellään siis ideoita tai kuvia omista uudistuksista?
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=10&t=7619

tuolla on muutama kuva meidän keittiörempasta, joka laajeni alkuperäisistä ajatuksista jonkin verran...
Jani&Sanna
Tuomo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Projektiosiossa meidän tekele; http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... a&start=15

- sivulla 5 on vähän tyylikkäämmällä pöydällä.
mize
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mize »

jossuva kirjoitti:Moi!

Voisit laittaa kuvia tänne tuosta nykyisestä keittiöstäs, niin näkis hiukan, että mimmonen tila on kyseessä.
Ystävällisin terveisin Mize
seppälä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja seppälä »

Hei! Löysinpäs jonkun ikivanhan ketjun, mihin saan tungettua kuvan meidän keittiöstä :-D Se on nyt valmis, ja niin onnellisena ja ylpeenä täytyy vähän muillekin hehkuttaa viini (vaikkei kyllä alunperin ollutkaan vanha kunnon rintamamiestalo-keittiö, vaan 80-luvulla uusittu kammotus)
Ennen:
Kuva
Nyt:
Kuva
pikkumiäs
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pikkumiäs »

Ikealla on hyvä suunnitteluohjelma joka pelaa jonkun aikaa kunnes pitää ladata uusiks. Ei sitä keittiötä silti pidä ostaa ikeasta, noi standardit ovat kumminkin samat kaikilla. Kannattaa kokeilla!
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
Jarppi78
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jarppi78 »

pikkumiäs kirjoitti:Ikealla on hyvä suunnitteluohjelma joka pelaa jonkun aikaa kunnes pitää ladata uusiks. Ei sitä keittiötä silti pidä ostaa ikeasta, noi standardit ovat kumminkin samat kaikilla. Kannattaa kokeilla!
Perusteleppa tuo miksi ei pitäis ikeasta ostaa? Mä löydän pari puolesta heti:

+ Halvempi kuin moni muu
+ Helppo laskea tarjous juurikin tuolla suunnitteluohjelmalla
+ Kaappien rungot ainakin olleet paksumpaa tavaraa kun kilpailijoiden
+ 25 vuoden takuu

Itselle ainakin tulee ikea keittiö kun sen uusimisen aika tulee.
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Mä en ota kantaa siihen että kannattaako ostaa Ikeasta vai ei, mutta tuota Ikean ohjelmaa olen itsekin käyttänyt moneen kertaan kun oon suunnitellut ihmisille keittiöitä. On helppo näyttää 3D-kuva siitä että tämmöinen siitä tulis ja sitten ruveta piirtämään CADilla varsinaisia kuvia, joissa voi sitten unohtaa kokonaan kaikki moduulimitat ja vakiohöpötykset.

Hyvä ohjelma kaiken kaikkiaan. Ite oon paljolti 2D-mies, kun olen aikanaan autocadin opetellut. Monella vaan ei ole kykyä hahmottaa tilaa kaksiulotteisista kuvista, niin että toi Ikean 3D-osio on hiton kätevä niihin ensivisualisointeihin.

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
pikkumiäs
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pikkumiäs »

Rautalankaa.... Tarkoitin et vaik ohjelmaa käyttää ei silti tarvitse ostaa ikeasta.
Tosin olen kyllä muutaman Ikean keittiön asentanut, enkä itse ikimaailmassa osta moista tingentangelipakettia, jossa tasojen pintana ei ollut laminaatti!
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

Samaa lastulevy hötöä ne muutkin toimittajat käyttää ei vaan niin paksua, kun ikealla rungot 18mm ja muilla 16mm. Tasot voi ostaa eri paikasta. Itellä kyllä toi hinta ratkaisi aika paljon, koko keittiö remppa maksoi 4750€ sisältäen kaiken kalusteet, pöytätasot, lattian,seinämaalit,kattopanelit,listat, kodinkoneet,hanan. Keittiö ei kyllä ole mikään suuri jotain 9m2.

Tietty puusepällä saa teetettyä varmaan edullisimmin kalusteet ja kestävät kulutusta, mutta eipä nuissa paljon rasitukselle joudu muutkun tasot ja kodinkoneet :-)
juhapaas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja juhapaas »

Onkos kukaan muuten teettänyt keittiötään ihan puusepällä? Millaisia ratkaisuja ja millaisia hintaluokkia? Ei huvittaisi 1800-luvun taloon laittaa ikeakeittiötä eikä mitään muutakaan valmispakettia... Ei jotenkin istu mun silmään..
Hyvä siitä tulee kun vähän maalaa...
Hep
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hep »

juhapaas kirjoitti:Onkos kukaan muuten teettänyt keittiötään ihan puusepällä? Millaisia ratkaisuja ja millaisia hintaluokkia? Ei huvittaisi 1800-luvun taloon laittaa ikeakeittiötä eikä mitään muutakaan valmispakettia... Ei jotenkin istu mun silmään..
Kysele nyt alkuun vaikka tuolta: http://www.elisanet.fi/hausjarvenkalust ... nhalli.htm

Kun näyttäisitte olevan jopa samalta paikkakunnalta.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Aamen edelliselle!Meillä on Hausjärvenkalusteen tekemä keittiö massiivipuusta ihan runkoja myöden josta on ollut juttua täällä ennenkin.Piirrä jonkinlaiset kuvat ja kysy tarjous,veikkaan että yllätyt iloisesti. :wink:
Voin YV:llä kertoa ihan hintatietojakin vaikka taitaa niistä ollut puhetta joskus ihan täällä foorumillakin. :-D
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Vastaa Viestiin