Ouman automaattisuntti

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Sammypiru
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Sammypiru »

Otin neuvosta vaarin, vai miten se sanotaan, ja katkaisin Oumanilta virran, kiertovesipumpun jätin edelleen ykkösasennolle pyörimään.
jartsa78
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jartsa78 »

mulla on aina päällä ja ei sitä kannata pysäyttää! oon vaihtanut pumppuja jotka on ollu kesän seis! mulla on tossa mun suntti automatiikassa "landis&staefa rvl470" sellanen kesä ohjelma tolle pumpulle että se pyöräyttää joka päivä muutaman sekunnin

siinä on sitte hyvä automatiikka ja on helppo säätää ja on loma ohjelmat ja yö pudotukset ja kaikki mitä nyt vaan voi keksiä 8)
Villa Edita
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Villa Edita »

Kuminuijat on tuota jumimista varten 8) Ei vaan, varmaan ihan hyvää tekee pumpulle kun välillä pyöräyttää. No tosin ei ainakaan nyt kahdeksaan vuoteen, mitä koko kesän olen sitä seisottanut, ole kertaakaan juminut. Kerran vuoteen olen kyllä päätypropusta tilkan aina vettä liruttanut, liekkö jotain merkitystä sitten.

Tuo RVL470 vaikuttaa aika täydelliseltä laitteelta, mitä nyt pikaisesti googletin. Saatavuus taitaa olla aika nihkeetä, liekkö sitten jo korvaava malli tullut markkinoille. Täytyypä tutkailla vaihtoehtoja, sillä alkaa tuosta nykyisestä säätimestä askelmoottori kypsyä, joten jotain tarvitsee tilalle.
ekassu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ekassu »

Ja kannattaa shunttia muutaman kerran säätää, jottei jumitu kiinni. Näin käynyt meillä jo kahtena kesänä, jos nyt tänä kesänä muistaisi liikutella ettei taas jumitu :wink:
Ari
Admin

Viesti Kirjoittaja Ari »

Meikäläisellä on Ouman B-käyrällä ja pitää suntin liikkeessä - eli kylminä öinä vähän avaa. Kiertovesipumppu on viikkokellon takana ja pörii 15 minuuttia 2 kertaa viikossa.
Vastaa Viestiin