Lautalattian päälle laminaatti/parketti

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
esapet
Jäsen
Jäsen

Re: Lautalattian päälle laminaatti/parketti

Viesti Kirjoittaja esapet »

Teinpä tämänkin homman vihdoin valmiiksi. Ratkaisu: (1) Laudat varmuuden vuoksi ruuveilla tiukasti kiinni, (2) kuitupohjainen tasoite koko lattialle, (3) vuorauspaperi, (4) kaksinkertainen huopamallinen askeläänieriste, (5) parketti. Näin ensi tuntumalta lattia vaikuttaa hyvältä - aika näyttää alkaako narisemaan.
Manna
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Manna »

Meillä on juuri alkamassa pirtin lattian laitto, ja laminaatti meillekin tulee. Mä en mistään mitään tiedä, toivon et tuo remppareiska tietää paremmin :roll: Lautalattia on tehty niin pätkistä, kaappien paikat on tylysti esillä, ja rakoja ja koloja joka puolella, etten halua edes entistää noita lattialautoja. hiemanhan ne on "kuperia" mutta tuskin niin paljon että tarvisi kauheasti tasoitella tasoitteilla. Hirvittää pienen budjetin rempan tekijää lukea kaiken maailman kerroksista, mutta parempihan se on kutienkin tehdä kunnolla eikä vuoden päästä uusiksi.

Tuota mietin, et huokolevy, pitääkös sitä laittaa? onko se eristettä lämmölle, tasoittamaan lattiaa vai ääntä?

kuten sanoin, MINÄ en mitään tiedä, toivon oppivani jotain lukemalla ja kysymällä :-D
Manna
Jäsen
Jäsen

http://www.aijaa.com/v.php?i=4687859.jpg

Tuossa lopputulos smiley_074 Päätettiin laittaa paksua 12,2mm laminaattia, alle vain se "askleäänieristesolumuovi"-vai mikä lie. Hyvin istuu. Aika näyttää kuinka toimii.

Asumisen keskellä haasteellista rempata, kuten näkyy, seinät odottavat levytystä. Sit taas siirrellään kalusteita :lol:
Jukka68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jukka68 »

Ei ole tarkoitus kettuilla eikä harrastaa jälkiviisautta, mutta oliko teillä jokin erityinen syy aloittaa remontti nimenomaan lattiasta? Lisää haastetta tuo uuden lattian suojaaminen remontin keskellä.
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

Täälläkin laitettiin laminaattia, mutta en laittanut muovia väliin vaan aaltopahvia juuri ton hengittävyyden takia siis testi. mielummin katson kun laminaatti menee kuprulle, kun sen että lattia näyttää hyvältä ja kosteus jää sen alle. 3-vuotta olleet ja eipä ole miksikään menneet. Mutta puulattiat ne olla pitää, koska ainoat lattiat mistä oon tyytyväinen on toi verannan lattia :-D

Kieltämättä aikas hassu järjestys remontissa toivottavasti suojasitte laminaatilla sen puulattian, kun toiset taas käyttää suoja pahvia :lol:
Manna
Jäsen
Jäsen

Enpä ole muutamaan vuoteen lueskellut :roll:

Oli meillä varmasti joku hyvä syy aloittaa lattiasta, mutten kuollaksenikaan enää varmaksi muista mikä :roll: Ilmeisesti liittyi siihen, että vesijohdot ja viemärit vedettiin, ja lattialaudat piti sahata poikki, ja emäntä tahtoi lattian valmiiksi nopeasti :roll: Ei ollut ongelmaa suojata lattioita.

Laminaatti on kestänyt hyvin olohuone/keittiö/ruokahuoneyhdistelmässä, VIIMEVIIKKOON saakka. :evil: MINÄ ITSE, idiootti, laskin puidenkantoämpärin pihamaalta suoraan laminaatin päälle. V***U!! Ja luntahan siellä pohjassa oli. Seuravana aamuna aloin uunin lämmittämisen, ja niin komeilee kauniisti laminaatin reunat käpristyneenä keskellä lattiaa :twisted:

Onhan siihen tullut jotain koloja, olen huomannut että kaksi kohtalaisen kokoista koiraa saa näyttämään tummahkon laminaatin aina epäsiistiltä tassunjälkineen. NYT tekisin toisin :lol:

Mutta muuten ei ole elämistä tapahtunut. Yksi kohta narisee juurikin keittiön kohdalla tiskikoneen edessä, mutta sekin varmasti johtuu siitä että kätevä emäntä ihan itse ruuvaili niitä lattialaudanpätkiä avattuun lattiaan, ja oli niin kovasti mukana remontissa :roll: Muistan valittaa siitä YHDESTÄ kohdasta säännöllisesti. Ja kyllä, muistan, että oma vika :lol:
Vastaa Viestiin