Rintsikkaperheiden autot
-
Schaza
- Jäsen

- Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/h_j/
Re: Rintsikkaperheiden autot
Uusin ostos... Saksalainen maantiekatastrofi, Wolkkari LT-35 lavapakettiauto paripyörillä ja miehistöohjaamolla. Kaasupedaalin päällä kun seisoo persus irti penkistä, niin juuri ja juuri saa 90kmh menemään rikki.
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
Meillä vaimoke ajelee Skoda Octavia TDI Combi -08:lla ja itsellä menopelinä Nissan Terrano II -00
Re: Re:
Päivitetäämpäs taas. Citikka lähti Turkuun. Taloon tuli Volvo 245 -93 kakkosautoksi ja sekin jo lähti eteenpäin. Kakkosautojen tilalle tuli piiiitkän tauon jälkeen Moottoripyörä - Harley-Davidson XL1200S -98. Talvella menee nyt toisen matkat fillarilla tai kävellen, mutta meikä ajaa H-D:llä kesät tästä eteenpäinAri kirjoitti:Päivitetään Citikan osalta. Eräänä päivänä tuli heppu tarjoamaan Citikkaan käytettyjä talvirenkaita - 10 euroa sarja ja vanteilla. Tottakai niin halpoja renkaita piti mennä katsomaa. Hepun Vani oli menossa prässiin kun oli jotakin pikkuvikaa, mutta huomio kiinnittyi autoon jolla oli ajattu vasta 170 tkm ja kaikki paikat paremmassa kunnossa kun omassa. Hepun ei tarvinnu viedä autoa prässiin kun annoin siitä saman mitä olisi saanut romuttajalta - 100 e (+ 10 e renkaista). Korjauksiin ja stereoihin 300 e ja taas on remppa-auto päivitetty.Ari kirjoitti:2002 keväällä kun talo ostettiin otin lainaksi isän pihasta velipojan BX vanin ja tuossa se on päivittäisessä ajossa vieläkin. Loistava peli kun tarvitsee kuljettaa milloin mitäkin tavaraa ja perä ei koskaan "roiku"Jostakin syystä tuollaiseen halpaan riepuun ei tule edes lommoja tai muita jälkiä raskaastakaan käytöstä
![]()
Vaimo ajelee vielä 855:lla.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Nii ei toi oikee riitä, six pitäs löytää halpa kärry...Cardan kirjoitti:Kahelin kirjoitti: Ja kun torppa on rakennus vaiheessa niin sen takia paku...![]()
Volvoon kyllä menee enemmän tavaraa...
Ei mitään hirveitä kuljetusvaatimuksia jos V40 riittää
Kyllähän käyttikseen pitää mahtu 3.3m listat kokonaisina, ilman että tarvii mitään muuttaa, penkkejä tms. niin että ovet ja ikkunat on kiinni ja listat suorana kotona 
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
Ja päivitystä.IironSika kirjoitti:Land Cruiser HJ-61 -89 - mun käyttis
Skoda Octavia tdi -99 - rouvan käyttis
Land Cruiser BJ-73 -85 - mun harraste
Daihatsu Rocky -87 - pojan projekti
Uusina tulokkaina:
VW Transporter 2.5tdi syncro -00
Audi Coupe -91
Pitäisköhän jo harventaa jostain päästä... No HooJii on jo myynnissä.
Chevrolet astro vetokoukulla... Mahtuu alati kasvava kööri kyytiin... :)
VW Passat TDI -08. Hajuton, mauton. Ei luonnetta.
- Tuulenhovi
- Jäsen

Meidän capricella tuli näppärästi nuo 3,3m listat, mutta 3,9m laudepuut ei ihan mahtunut... Oisko jääny n. 10 sentistä kiinni?kaukomäki kirjoitti:Kyllähän käyttikseen pitää mahtu 3.3m listat kokonaisina, ilman että tarvii mitään muuttaa, penkkejä tms. niin että ovet ja ikkunat on kiinni ja listat suorana kotona
Jos et ole vielä myöhässä, ei ole vielä mikään kiire. Jos olet jo myöhässä, ei ole enää mikään kiire...
Noi pitkäkatot on mainioita remppavehkeitä. Mulla oli Pontiac Parisienne kun talo ostettiin, sittemmin Buick Electra. Buickiin mahtui cyproc levyt kokonaisina, ja kyllä sillä aika kipeitä siporex kuormiakin tuli ajettua. Mutta tosiaan toi listanippujen kokonaisena kuljetus on huippuhomma.Tuulenhovi kirjoitti:Meidän capricella tuli näppärästi nuo 3,3m listat, mutta 3,9m laudepuut ei ihan mahtunut... Oisko jääny n. 10 sentistä kiinni?kaukomäki kirjoitti:Kyllähän käyttikseen pitää mahtu 3.3m listat kokonaisina, ilman että tarvii mitään muuttaa, penkkejä tms. niin että ovet ja ikkunat on kiinni ja listat suorana kotona
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
9-5 saabi ihtellä ja mammalla 9000 
- vesahy
- Jäsen

Sopinee tämän otsikon alle tämä valitus. Sain viime jouluna joulupukilta Tomtomin ja siitä tuli heti yksi lemmikkileluistani. Malli vaan oli Nordic Regional, jossa oli siis vain pohjoismaiden kartat. En varmaan ikinä lähde autoilemaan Norjaan mutta Viroon toisinaan joten laitteessa olevat kartat eivät oikein täsmänneet tarpeisiini. Kun eräästä liikkestä kyselin, niin myyjä sanoi ettei vehkeen muisti riitä lisäkarttoihin ja sekös kenkutti. Avasin kuitenkin Tomtom-tilin ja tutkin asiaa tarkemmin ja kyllähän siellä muistissa oli tilaa oli jäljellä vaikka kuinka. Ostin siis Itä-Euroopan kartat kun pelkkää Viroa ei saanut. Se siis myyjän asiantuntemuksesta.
Se mikä varsinaisesti kenkuttaa, niin tämän uuden mallin uusi "entistä helpompi" kiinnitysteline, sellainen rengamainen imukupilla tuulilasiin ruuvattava. Navigaattorin kiinnitys siihen ei tahdo onnistua ei sitten millään. Vaikka sen kuinka huolellisesti asettelee kohdalleen ja yrittää painaa jousikynsien kohdalta niin ei se onnistu kuin ihan vahingossa. Jos käyttää keskivahvaa väkivaltaa, niin kyllä se sitten napsahtaa paikoilleen. Tai sitten ei. Jonain päivänä varmaan rutistan sen rikki, kuvaruudun halki tai jotain muuta. Täysin epäonnistunut kontruktio. Voisihan sen tietenkin koko telineen irroittaa tuulilasista mutta siitäkin minua on varoitettu, imukuppi löystyy ajan mittaan eikä sen jälkeen enää tahdo pysyä lasissa kiinni.
Toinen raivostuttava piirre on se, että jos navigaattoria ei viikkoon käytä, niin sen akku tyhjenee niin tyhjäksi, ettei laite enää käynnisty. Oltuaan vartin verran piuhan päässä se herää henkiin mutta ei löydä satelliitteja kuin joskus omia aikojaan. Siinä vaiheessa olen jo ajanut kymmenisen kilometriä.
No juu, pikkujuttuja tietenkin. Mutta helpotti hiukan kun sain jakaa.
Se mikä varsinaisesti kenkuttaa, niin tämän uuden mallin uusi "entistä helpompi" kiinnitysteline, sellainen rengamainen imukupilla tuulilasiin ruuvattava. Navigaattorin kiinnitys siihen ei tahdo onnistua ei sitten millään. Vaikka sen kuinka huolellisesti asettelee kohdalleen ja yrittää painaa jousikynsien kohdalta niin ei se onnistu kuin ihan vahingossa. Jos käyttää keskivahvaa väkivaltaa, niin kyllä se sitten napsahtaa paikoilleen. Tai sitten ei. Jonain päivänä varmaan rutistan sen rikki, kuvaruudun halki tai jotain muuta. Täysin epäonnistunut kontruktio. Voisihan sen tietenkin koko telineen irroittaa tuulilasista mutta siitäkin minua on varoitettu, imukuppi löystyy ajan mittaan eikä sen jälkeen enää tahdo pysyä lasissa kiinni.
Toinen raivostuttava piirre on se, että jos navigaattoria ei viikkoon käytä, niin sen akku tyhjenee niin tyhjäksi, ettei laite enää käynnisty. Oltuaan vartin verran piuhan päässä se herää henkiin mutta ei löydä satelliitteja kuin joskus omia aikojaan. Siinä vaiheessa olen jo ajanut kymmenisen kilometriä.
No juu, pikkujuttuja tietenkin. Mutta helpotti hiukan kun sain jakaa.
-
Henkka K
- Uusi jäsen
Meillä luotetaan saksalaiseen insinööritaitoon.
1. VW Golf IV Variant TDI 2001
2. VW Golf II 1.6b 1986
3. VW Transporter T4 2.4D 1992
1. VW Golf IV Variant TDI 2001
2. VW Golf II 1.6b 1986
3. VW Transporter T4 2.4D 1992
Mitä, mitä. Onko ne onnettomat menny vaihtaa Tom tomin kiinnitys systeemin joka oli liki mailman paras. Tossa mun 3rd edition mallissa on sellanen liuku johon se vaan pudotetaan ja se tiukkenee mitä syvemmälle painaa. Mä annan sen tiukentua omalla painollaan ja tärinästä loput, se on sitten helppo nostaa pois telineestä. Itteä ärsyttää tompan hitaus, välillä se tulee niin viiveellä perästä että jos on kaks risteystä peräjälkeen niin toisesta tahtoo ajaa ohi. Saattaa johtua siitä että olen tukkinut muistia melko tehokkaasti kaikilla lisäosilla, huoltoasemilla ja kaupoilla ja äänillä jne. Ehdoton peli reissutyöläiselle kuitenkin. pitäs vaan tuo kartta päivittää kun noi onnettomat rakentelee uusia teitä ja asuinalueita kokoajan 
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Ihan nopea se on, kunhan tosiaan vapauttaa vähän sitä tilaa, oma 3rd edition on tainnut pukata logia integroidun kortin täyteen, kun traffic tiedot on pari kuukautta pysyneet samana ja herjaa file access erroria, pitäisi tyhjäillä hieman.HillyMan kirjoitti:Mitä, mitä. Onko ne onnettomat menny vaihtaa Tom tomin kiinnitys systeemin joka oli liki mailman paras. Tossa mun 3rd edition mallissa on sellanen liuku johon se vaan pudotetaan ja se tiukkenee mitä syvemmälle painaa. Mä annan sen tiukentua omalla painollaan ja tärinästä loput, se on sitten helppo nostaa pois telineestä. Itteä ärsyttää tompan hitaus, välillä se tulee niin viiveellä perästä että jos on kaks risteystä peräjälkeen niin toisesta tahtoo ajaa ohi. Saattaa johtua siitä että olen tukkinut muistia melko tehokkaasti kaikilla lisäosilla, huoltoasemilla ja kaupoilla ja äänillä jne. Ehdoton peli reissutyöläiselle kuitenkin. pitäs vaan tuo kartta päivittää kun noi onnettomat rakentelee uusia teitä ja asuinalueita kokoajan
nmea logger ja olikohan tuo track manager, joka automaattisesti vaihtoi yö/päivä näkymään, sekä kirjoitteli reittiä logiin, niitä on ihan kiva purkaa gps visualizer sivuston kautta google earthiin, niin näkee vähän missäpäin on tullut kurvailtua.