Puulieteen varaosia?
Puulieteen varaosia?
Haulla en löytänyt vinkkejä tähän asiaan. Olisiko jollain tietoa mistä voi hankkia vanhaan puulieteen varaosia? Vesisäiliö on puhki kulunut ja ennne uuden löytämistä ei liettä pääse lämmittelemään.
Re: Puulieteen varaosia?
Viime sunnuntaina, kun vierailin Metsäkylän navetassa Hämeenlinnassa niin siellä oli muistaakseni vesisäiliöitä vinot pinot!
Pystyyhän sen aina teettämään paikallisella pläkkärillä. Voi toki olla kohtuu arvokas.
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
Mulla on vesisäiliön paikalla palovillaa että vetää kun se vesisäiliön pesäkin on puhki savukaasukanavaan.
Ei ole ollut nuohoajalla tai palotarkastajalla mitään tuota vastaan niin hella on päivittäisessä käytössä.
muurari kyllä hakusessa, tarkotus purkaa ja kasata uudestaan leivinuunillinen versio.
Ei ole ollut nuohoajalla tai palotarkastajalla mitään tuota vastaan niin hella on päivittäisessä käytössä.
muurari kyllä hakusessa, tarkotus purkaa ja kasata uudestaan leivinuunillinen versio.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Pankaa tiiliä täyteen saatte hieman varaavuutta lisää. Säiliön etuosa koristeeksi eteen.
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
Myös Rakennusapteekilla on varaosapankki, josta voi kysellä. http://www.rakennusapteekki.fi/suomeksi ... yhteys.asp
Ystävällisin terveisin Mize
-
Tamminaula
- Jäsen

- Viesti:
Hyvä keino on ainakin väliaikaisesti täyttää vesisäiliö tiilillä, tai hiekalla( riippuu mistä on puhki palanut), niin pääsee liettä käyttämään. Jos et ole vielä löytänyt toista tilalle, niin voit laittaa minulle vaikka yv:nä mitat leveys, pituus ja syvyys sekä onko hana vai päältä kauhottava, kuva olisi myös hyvä. Minulla on niitä varastossa muutamia kappaleita, josko niistä löytyisi sopiva.
Marjaana, Tamminaula
Tamminaula kirjoitti:Hyvä keino on ainakin väliaikaisesti täyttää vesisäiliö tiilillä, tai hiekalla( riippuu mistä on puhki palanut), niin pääsee liettä käyttämään.
Tää väliaikainen "korjaus" voi olla sitten ollut käytössä semmoset 20 vuotta...
Mulle tilasivat ihan paikalliseen K-rautaan, arinan ja keittolevyn. Kyseesä oli siis malli jota k-rauta myy edelleen, eli se emalipintainen leino-liesi.
Muutamaa kk myöhemmin nuohooja jutteli, että hänellä ois ollu ylimääräsiä (käytettyjä)..... Ja varmasti todella paljon edullisemmin.
Meillä ois kyllä tuo vesisäiliö autotallin nurkassa, mutta en luovu, tiedä vaikka jos jonain vuonna tarvitsee.... :)
Muutamaa kk myöhemmin nuohooja jutteli, että hänellä ois ollu ylimääräsiä (käytettyjä)..... Ja varmasti todella paljon edullisemmin.
Meillä ois kyllä tuo vesisäiliö autotallin nurkassa, mutta en luovu, tiedä vaikka jos jonain vuonna tarvitsee.... :)