Rintamamiestalon peruskorjaus blogi

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
hanneh
Jäsen
Jäsen

Rintamamiestalon peruskorjaus blogi

Viesti Kirjoittaja hanneh »

Ajattelimme alkaa kirjoittelemaan säännöllisesti ja vähemmän säännöllisesti blogia rintamamiestalon peruskorjauksen etenemisestä. Yritämme lisäillä mahdollisimman paljon kuvia, sekä valottaa minkälaista suunnittelua sekä mitä ratkaisuja teimme eri remontin vaiheissa. Blogi löytyy osoitteesta: http://rmt-2009.blogspot.com/
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: Rintamamiestalon peruskorjaus blogi

Viesti Kirjoittaja tuuma »

hanneh kirjoitti:Ajattelimme alkaa kirjoittelemaan säännöllisesti ja vähemmän säännöllisesti blogia rintamamiestalon peruskorjauksen etenemisestä. Yritämme lisäillä mahdollisimman paljon kuvia, sekä valottaa minkälaista suunnittelua sekä mitä ratkaisuja teimme eri remontin vaiheissa. Blogi löytyy osoitteesta: http://rmt-2009.blogspot.com/
Mikä ettei pääsisi tänä vuonna, kamat sisään ja asumaan :-D Ihan kivalta näytti kämppä jo nyt. Blogin taustavärikin on hyvä, tulee sopiva kontrasti. Ei muuta kuin rahaa tuhlaamaan :neutral:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
hanneh
Jäsen
Jäsen

Rahaa tulee tosiaan palamaan.. Tarkoitus on tehdä kaikki mahdollinen itse, mutta sähköt ja putket joudutaan joka tapauksessa teettämään muilla. Nämä eivät mitään halpaa lystiä ole, mutta kestävät sitten pitkään kun kerralla laittaa kuntoon.

Blogia päivitetty.
hanneh
Jäsen
Jäsen

Jos joku haluaa kuvia tai selitystä tarkemmin jostain blogissa esille tulleesta asiasta tai haluaa kysyä muutenvaan niin laittakaa vain pyyntöjä niin voin kuvailla lisää.

Blogiin lisätty kuvia.. Tuli vaan vähän hassussa järjestyksessä muutama juttu kun en vielä oikein osannut käyttää tuota blogia, mutta eiköhän tämä tästä.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Olettepas toimeliaita :-) Me uskottiin sitä neuvoa että asukaa vuosi tai kaksi... on siinä järkeäkin mutta toisaalta ongelma on että into hiipuu ja puutteisiin tottuu...

Ööö, meidän paras löytö on ollut timpuri, joka vallan vaan tekee vanhojen talojen remontteja. Kustannusarviot alkuun pyörryttäneet mutta nappiin menneet. Kokemus on hänellä melkoinen ja suhdeverkosto sitten muihin ammattilaisiin on toinen plussa. Se että miten noita löytää onkin vissiin ihan sattumaa. Tsemppiä sinne.

Harvoin lueskelen mitään blogeja kun täälläkin on ihan tarpeeksi juttuja mutta jos heittää silloin tällöin vinkin että blogia päivitetty niin tokihan sitä käy kurkkaamassa ja uskon että hyvin moni muukin.
hanneh
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Olettepas toimeliaita :-) Me uskottiin sitä neuvoa että asukaa vuosi tai kaksi... on siinä järkeäkin mutta toisaalta ongelma on että into hiipuu ja puutteisiin tottuu...

Ööö, meidän paras löytö on ollut timpuri, joka vallan vaan tekee vanhojen talojen remontteja. Kustannusarviot alkuun pyörryttäneet mutta nappiin menneet. Kokemus on hänellä melkoinen ja suhdeverkosto sitten muihin ammattilaisiin on toinen plussa. Se että miten noita löytää onkin vissiin ihan sattumaa. Tsemppiä sinne.

Harvoin lueskelen mitään blogeja kun täälläkin on ihan tarpeeksi juttuja mutta jos heittää silloin tällöin vinkin että blogia päivitetty niin tokihan sitä käy kurkkaamassa ja uskon että hyvin moni muukin.
Me taidetaan olla sen verran nirsoja ettei edes harkittu että tuonne olisi muuttanut ilman remonttia. Toinen kerros tehdään sitten samalla kun asutaan alakerrassa. Itsellä onneksi pysyy sen verran vasara kädessä että pystyy tekemään itse nuo timpurin hommat ja ne mitä ei pysty niin sukulaisilta löytyy puuttuva tietotaito.
hanneh
Jäsen
Jäsen

Pientä päivitystä blogissa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

hanneh kirjoitti:Pientä päivitystä blogissa.
Olihan siellä paljonkin :-) Toivottavasti joku muukin kuin mä vaan kommentoisin... No joka tapauksessa, olette selvästi asiaa ajatelleet kun sähkäreitä ja putkareita varten on nyt valmiina reitit.

Hyvä idea oli myös säästää vanhat patterit. Ei ne uudet sen parempia, lue kestävämpiä, ole. Huuhtelu hyvä idea mutta mahdollisimman nopeasti jos saa taasen kiinni ja hapettomaan veteen niin taas menee 50v komeasti :wink: Melkoinen vauhti, siellä teillä muuten on!
vms
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vms »

Sillä lailla. Onnea matkaan ja tsemppiä.

Noita kustannusarvioita sen verran kommentoisin: voisi ehkä tarkan arvion saadakin jos laittaisi paperille _kaiken_ mitä laitetaan/tehdään ja paikat olisi katsottu yhdessä, tässä sitten pysyttäis eikä rönsyiltäis "että meinasin jos laitettais tohonkin hana/pari pistorasiaa". Näinhän se helposti tuppaa menemään ja puhun nyt nimenomaan ja vain omasta kokemuksestani varsinkin sähkötöiden kanssa :mrgreen: tosin sapluunassa kokonaisuutena pysyttiin ja itse laitoin putkia/läpivientejä jne ja osan vedoista tein itse joten loppulasku oli n. 40% vähemmän kuin mihin olin henkisesti varautunut.

Mä oon jokus tehny samantyyppisiä hommia ja ongelma tuppasi aina oleen semmonen että asiakas soittaa et paljollaks teette tän, ei oo vaikee ja tosta vaan vedetään. Sit kun meni alettiin päivitellä et voi kauhee tarviiks siirtää kirjahylly ja Ming-maljakot...ja sit parkua ja valitusta et toihan jää näkyville toi kaapeli tohon!!! Ja oikeesti jotkut kuvittelee että tekijällä kuluu aikaa vain sen mitä se tossa kohteessa pyörii, todellisuudessa se istuu tuntikaupalla matkustamassa kohteeseen/kauppaan/toimii tilaajan sielunhoitajana ;) kyllä mä laskutin myös yksinäisten kotirouvien kahvittamiseen käytetystä ajasta viini

Korostan että nää on mun kokemuksia sekä laskuttavana tekijänä että rönsyilevänä tilaajana :wink: joten älkää loukkaantuko remonttikiireiden keskellä.

V-MS
hanneh
Jäsen
Jäsen

vms kirjoitti:Sillä lailla. Onnea matkaan ja tsemppiä.

Noita kustannusarvioita sen verran kommentoisin: voisi ehkä tarkan arvion saadakin jos laittaisi paperille _kaiken_ mitä laitetaan/tehdään ja paikat olisi katsottu yhdessä, tässä sitten pysyttäis eikä rönsyiltäis "että meinasin jos laitettais tohonkin hana/pari pistorasiaa". Näinhän se helposti tuppaa menemään ja puhun nyt nimenomaan ja vain omasta kokemuksestani varsinkin sähkötöiden kanssa :mrgreen: tosin sapluunassa kokonaisuutena pysyttiin ja itse laitoin putkia/läpivientejä jne ja osan vedoista tein itse joten loppulasku oli n. 40% vähemmän kuin mihin olin henkisesti varautunut.

Mä oon jokus tehny samantyyppisiä hommia ja ongelma tuppasi aina oleen semmonen että asiakas soittaa et paljollaks teette tän, ei oo vaikee ja tosta vaan vedetään. Sit kun meni alettiin päivitellä et voi kauhee tarviiks siirtää kirjahylly ja Ming-maljakot...ja sit parkua ja valitusta et toihan jää näkyville toi kaapeli tohon!!! Ja oikeesti jotkut kuvittelee että tekijällä kuluu aikaa vain sen mitä se tossa kohteessa pyörii, todellisuudessa se istuu tuntikaupalla matkustamassa kohteeseen/kauppaan/toimii tilaajan sielunhoitajana ;) kyllä mä laskutin myös yksinäisten kotirouvien kahvittamiseen käytetystä ajasta viini

Korostan että nää on mun kokemuksia sekä laskuttavana tekijänä että rönsyilevänä tilaajana :wink: joten älkää loukkaantuko remonttikiireiden keskellä.

V-MS
Tottahan tuo on. Kun suunnittelimme projektia me jaoimme koko talon kohteisiin ja kohteet vaiheiksi. Tämän jälkeen rupesimme miettimään eri tehtäviä ja eri työntekijärooleja joita eri tehtävien tekeminen vaatii. Tämän pohjalta ollaan sitten mietitty paperille suunnitelmaa mm. sähköpistokkeiden paikoista. Nämä kaikki tietty käytiin sitten yhdessä sähkömiehen / putkimiehien kanssa läpi. Onneksi kustannusarvion tekeminen helpottuu kummasti kun näkee millä tahdilla työtä tehdään parin ekan kerran jälkeen, joten pystyy itse arvioimaan kuinka kauan lopuissa hommissa menee. Itse lähinnä kaipasin tietoa kustannuksista tuossa vaiheessa tarkkuudella "5-10t euroa". Muutoksia tulee aina varsinkin kun kohteena on vanha talo :)
hanneh
Jäsen
Jäsen

Päivitystä pukkaa. Kokoajan tapahtuu niin ettei meinaa perässä pysyä :)
hanneh
Jäsen
Jäsen

Blogia päivitetty, paljon ollaan saatu taas aikaan.
hanneh
Jäsen
Jäsen

Blogia päivitetty, nyt ollaan päästy jo kylppärin kimppuun. Ihan valmista ei vielä ole, mutta hyvin ollaan päästy alkuun. Töitä haittaa loman loppuminen ja nyt on aikaa enää iltaisin.
hanneh
Jäsen
Jäsen

Pientä päivitystä taas. Tällä kertaa levyjä seinille.
hanneh
Jäsen
Jäsen

Vihdoin saatiin päivitettyä blogiakin pienen tauon jälkeen. Remontti into on jo kääntynyt haaveiluun muuttamisesta.. mutta ei ihan vielä.
Vastaa Viestiin