Apua: Tee-se-itse paristokäyttöinen sähköpaimen

Schaza
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/h_j/

Re: Apua: Tee-se-itse paristokäyttöinen sähköpaimen

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Olisipa tuollainen toimiva sähköaita ollut tarpeen viime kesänä, kun olin töissä ja koira 8 tuntia päivässä saunarakennuksessa yksinään viikon ajan. Tuommoinen kissan kokoinen pikkukoira repi ja murusteli saunasta ikkunoiden ja ovien koristelistat, verhot, verhotangot, ja osan yhtä laudelautaa. Tänä päivänäkin saunaamme koristaa tuhannet hampaanjäljet kun koira on pyrkinyt seinistä tulemaan läpi. Uskomaton voima noissa pienissä leuoissa...?

Ruokaa ja vettä oli yllin kyllin, ja paikka mihin tarpeensakin ihan sievästi hoiti... silti haukulle vain tuli uskomaton halu päästä ulos, ja jos tuota olisi vielä toinen viikko jatkunut niin ei varmaan enää ikkunat pysyisi karmeissaan.
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
MikaR
Jäsen
Jäsen

Re: Apua: Tee-se-itse paristokäyttöinen sähköpaimen

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Sampo kirjoitti:pakko kommentoida tuota aitaa,siis sehän on jotain puutarhan reuna-aitaa lähinnä koristetta :-)
SItä se varmaan lähinnä on jos vertaa ihan aitoon "koira-aita" -nimikkeellä menevään aitaan. Tuon vahvuinen nyt vaan on meillä tähän asti ollut ihan riittävä, kunnes tuli tuo nuori luupää vanhemman ja fiksun koiran seuraksi. Kummatkin koirat kissan kokoisia, mutta tää nuori nyt itsepäisempi lähtemään tutkimaan maailmaa. En mä aikoinaan viittinyt tuon vahvempaa pistää estämään vanhemman koiran poistumista, koska sille riitti pelkkä este minkä läpi ei pääse kävelemään. Järeämmästä rakentaminen ois tilanteessa ollut yhtä liioiteltua kuin kävis kaupassa varmuuden vuoksi panssarivaunulla. :-)
Akuankka kirjoitti:entä jos lähtisit sähkön sijasta kemialliseen ratkaisuun?

Voitele aidan narut chilitahnalla, mikäli valitset tarpeeksi ytyä tavaraa, taatusti jää aita rauhaan!
Kemiallista vaihtoehtoakin mietin, mutten siihen hätään jaksanut miettiä mikä olis hyvä. Nyt kun kuoppasin tuon sähköidean liian hankalana, niin täytyypä tilata tollasta chilitahnaa. Toi Mega Death taitaa olla liian rankkaa tavaraa mutta eiköhän joku tosta tarjonnasta aja asiansa. Kiitti vinkistä!
Vastaa Viestiin