Takaiskuventiili viemäriputkelle??

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
PiaP
Jäsen
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:14
Paikkakunta: Hanko

Takaiskuventiili viemäriputkelle??

Viesti Kirjoittaja PiaP »

Onko joku löytänyt 110mm viemäriputkelle takaiskuventtiiliä? Paikalliselta LVI-liikkeeltä sellaisen saisin n. 190 euron hintaan. Mietin, löytyisikö jostakin ko. vempele hieman edullisemmin...
PiaP
Jäsen
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:14
Paikkakunta: Hanko

Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??

Viesti Kirjoittaja PiaP »

siis eikö kukaan tiedä :(
vauhtikalloko
Jäsen
Jäsen
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Marras 14, 2008 16:26
Paikkakunta: Ranua

Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??

Viesti Kirjoittaja vauhtikalloko »

Kyselin toissa vuonna samanlaista patoventtiiliä( takaisku) viemäriputkeen 200e kieppeillä nuo hinnat tuntuivat täälläpäin olevan, kallein oli 240e.
ota vaan se 190e on ihan o.k hinta.
Sadevesiputkeen 110mm saa huomattavasti halvemman patoventtiilin n65-100e, mutta sitä ei voi laittaa jätevesiviemäriin (sonta jää jumiin ja tukkii)
PiaP
Jäsen
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:14
Paikkakunta: Hanko

Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??

Viesti Kirjoittaja PiaP »

Hmm, patoventtiili. Meillä ei jaskaa viemärissä kulje, vaan likavettä, jossa saattaa olla pientä roskaa mukana. Viemäri tulee piharakennukseen, josta vesi täytyy saada pieneen ylämäkeen pumppaamalla omaan likakaivoon. Siirrämme akvaarioliikkeemme tuonne piharakennukseen, ja likavesi on akvaarioista tulevaa vettä. Eli voisiko tuota halvempaa systeemiä käyttää meidän tapauksessamme?
vauhtikalloko
Jäsen
Jäsen
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Marras 14, 2008 16:26
Paikkakunta: Ranua

Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??

Viesti Kirjoittaja vauhtikalloko »

Jos ei likavedessä ole isoja kiinteitä klönttejä vaan n3x3cm pienempiä, niin voit.
Se halvempi on sitten kaivoon tuleva malli. vaatii n20cm tilaa kaivon vedenpinnasta ylöspäin.
Jamo2001
Jäsen
Jäsen
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 19:02
Paikkakunta: Kerava

Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??

Viesti Kirjoittaja Jamo2001 »

Keravalta löytyy 110 putkelle pallopadotus venttiili h:50€
040-5259441
mije
Jäsen
Jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 20:33
Paikkakunta: e-suomi

Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??

Viesti Kirjoittaja mije »

PiaP kirjoitti:Hmm, patoventtiili. Meillä ei jaskaa viemärissä kulje, vaan likavettä, jossa saattaa olla pientä roskaa mukana. Viemäri tulee piharakennukseen, josta vesi täytyy saada pieneen ylämäkeen pumppaamalla omaan likakaivoon. Siirrämme akvaarioliikkeemme tuonne piharakennukseen, ja likavesi on akvaarioista tulevaa vettä. Eli voisiko tuota halvempaa systeemiä käyttää meidän tapauksessamme?
Minkälainen pumppu teillä on? Eikö pienempi putkikoko riittäisi tuohon siirtoon, esim. 40mm pem?
Vastaa Viestiin