Takaiskuventiili viemäriputkelle??
Takaiskuventiili viemäriputkelle??
Onko joku löytänyt 110mm viemäriputkelle takaiskuventtiiliä? Paikalliselta LVI-liikkeeltä sellaisen saisin n. 190 euron hintaan. Mietin, löytyisikö jostakin ko. vempele hieman edullisemmin...
Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??
siis eikö kukaan tiedä 
-
vauhtikalloko
- Jäsen

- Viestit: 76
- Liittynyt: Pe Marras 14, 2008 16:26
- Paikkakunta: Ranua
Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??
Kyselin toissa vuonna samanlaista patoventtiiliä( takaisku) viemäriputkeen 200e kieppeillä nuo hinnat tuntuivat täälläpäin olevan, kallein oli 240e.
ota vaan se 190e on ihan o.k hinta.
Sadevesiputkeen 110mm saa huomattavasti halvemman patoventtiilin n65-100e, mutta sitä ei voi laittaa jätevesiviemäriin (sonta jää jumiin ja tukkii)
ota vaan se 190e on ihan o.k hinta.
Sadevesiputkeen 110mm saa huomattavasti halvemman patoventtiilin n65-100e, mutta sitä ei voi laittaa jätevesiviemäriin (sonta jää jumiin ja tukkii)
Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??
Hmm, patoventtiili. Meillä ei jaskaa viemärissä kulje, vaan likavettä, jossa saattaa olla pientä roskaa mukana. Viemäri tulee piharakennukseen, josta vesi täytyy saada pieneen ylämäkeen pumppaamalla omaan likakaivoon. Siirrämme akvaarioliikkeemme tuonne piharakennukseen, ja likavesi on akvaarioista tulevaa vettä. Eli voisiko tuota halvempaa systeemiä käyttää meidän tapauksessamme?
-
vauhtikalloko
- Jäsen

- Viestit: 76
- Liittynyt: Pe Marras 14, 2008 16:26
- Paikkakunta: Ranua
Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??
Jos ei likavedessä ole isoja kiinteitä klönttejä vaan n3x3cm pienempiä, niin voit.
Se halvempi on sitten kaivoon tuleva malli. vaatii n20cm tilaa kaivon vedenpinnasta ylöspäin.
Se halvempi on sitten kaivoon tuleva malli. vaatii n20cm tilaa kaivon vedenpinnasta ylöspäin.
Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??
Keravalta löytyy 110 putkelle pallopadotus venttiili h:50€
040-5259441
040-5259441
Re: Takaiskuventiili viemäriputkelle??
Minkälainen pumppu teillä on? Eikö pienempi putkikoko riittäisi tuohon siirtoon, esim. 40mm pem?PiaP kirjoitti:Hmm, patoventtiili. Meillä ei jaskaa viemärissä kulje, vaan likavettä, jossa saattaa olla pientä roskaa mukana. Viemäri tulee piharakennukseen, josta vesi täytyy saada pieneen ylämäkeen pumppaamalla omaan likakaivoon. Siirrämme akvaarioliikkeemme tuonne piharakennukseen, ja likavesi on akvaarioista tulevaa vettä. Eli voisiko tuota halvempaa systeemiä käyttää meidän tapauksessamme?

