Niin ja velipoika 23 vuokralla
Vanhat talot, minkä ikäiset asukkaat?
Re: Vanhat talot, minkä ikäiset asukkaat?
Emäntä 25, pojat 9kk ja 6v, 2x kissa 1v. Ja talo 40-luvulta (en ole tarkkaan vielä kerinnyt vuotta selvittää) + jatkokappale -82.
-
pexi67
- Jäsen

isäntä 41.v ja poika silloinkun huvittaa 15.v. emäntä hakuses! talo vm:1946
kaikki, on helppoa kun sen vaan oppii?
- Piilopirtti
- Uusi jäsen
Minä -79
Isäntä -79
Poika -02
Koira 1 -05
Koira 2 -06
Talo -56
Isäntä -79
Poika -02
Koira 1 -05
Koira 2 -06
Talo -56
Re:
Täältä löytyy :Dplaanaa kirjoitti:Mä 35, rouva 37 (hmmm...näyttää siltä kun muita katsoo että tarttis vaihtaa nuorempaan. Oisko kellään heittää vaihdossa jotain reilu parikymppistä?! Mieluumin vähän ajettu) Poitsu 5 ja tytär 1
Hyvinkin yleispäteviä vastauksia joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä itse asian kanssa...
Isäntä 45v.
Emäntä 45v.
Poika 20v.
Tyttö 5v.
Koirat 8v. 7v. ja 5,5v.
Talo vuosimallia 53
Emäntä 45v.
Poika 20v.
Tyttö 5v.
Koirat 8v. 7v. ja 5,5v.
Talo vuosimallia 53
Minä -79
Mies -71
lapset: mun lapsi -99 ja meillä ei vakituisesti asuvat miehen lapset -99 ja -03
koira -08
tulossa oleva koira -09
kissa -08
talo -50/-68
Mies -71
lapset: mun lapsi -99 ja meillä ei vakituisesti asuvat miehen lapset -99 ja -03
koira -08
tulossa oleva koira -09
kissa -08
talo -50/-68
-kun itse tekee, tietää miten on tehty, olipa se sitten tehty hyvin tai hyvin huonosti-
HALOO, täällä vanhuksia (vm-61). Meidän talo ei ole ihan tasan rintamamiestalo, vaikka onkin vm 1952, mutta ihmetyttää yli seitsenkymppiset RM-talot... ?
-
MX1K
- Jäsen

- Kotisivu: http://mx1k.wippiespace.com/
http://mx1k.wippiespace.com/images - Viesti:
No tänne on vapaa pääsy kaikilta. :Ppikkuanni kirjoitti:HALOO, täällä vanhuksia (vm-61). Meidän talo ei ole ihan tasan rintamamiestalo, vaikka onkin vm 1952, mutta ihmetyttää yli seitsenkymppiset RM-talot... ?
Ja saman "rintamamiestalo" -perusmallin mukaan tehty taloja jo ennen sotia, jos sitä meinasit?
Joo meinasin, kun olen ymmärtänyt, että RM-talotyyppi on suunniteltu nimenomaan sodanjälkeiseen tarpeeseen. Toki rakennustapa ja -materiaali on ollut ajan mukaisesti yhtenäistä jo ennen rintamalta paluuta. Eikä meidänkään talo tosiaan ole minkään "tyypin" mukainen, isä kertoi että rakennusmestari Kyytsösellä oli ajatus piirrettynä mihin lie ruutupaperille :) ja siitäkin poikettiin... nyt remontoimme yrittäen kunnioittaa talon alkuperäistä rokka-olemusta, eli mahdollisimman vähällä vaivalla :).
-
tyy
- Jäsen

- Kotisivu: www.tyyn.vuodatus.net
Talo n. 80v
Emäntä 32v
Lapset: 12, 7, 5v
ja lemmikit: 5, 4, 3 ja 3v
Emäntä 32v
Lapset: 12, 7, 5v
ja lemmikit: 5, 4, 3 ja 3v
meillä mennään 29,ssä molemmat. tyttö 6kk koira 5v ja kissa n vuoden
minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa
-
nummentie 434
- Jäsen

Torppa -46
Akka-58
Koirat -04, -06
Lampaat -08, -08
Kukko ja kanat pitäisi olla parhaassa munimaiässä, vaan eivätpä muni!
Alan lueskelemaan niille kanaviillokkireseptejä kyllä kohta
Akka-58
Koirat -04, -06
Lampaat -08, -08
Kukko ja kanat pitäisi olla parhaassa munimaiässä, vaan eivätpä muni!
Alan lueskelemaan niille kanaviillokkireseptejä kyllä kohta
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Suvelassa vm.54 asustelee emäntä vm70,isäntä vm68,pojat vm2000 ja vm2003. Ulkoremppan ja laajenuksen teko mielessä....
-
MX1K
- Jäsen

- Kotisivu: http://mx1k.wippiespace.com/
http://mx1k.wippiespace.com/images - Viesti:
Ihan offtopiccina tuli mieleen että kävin tossa kun itelleni taloa kattomassa niin tutustumassa RMT-tyyppiseen 1910 rakennettuun taloon, hirsirunko kuitenkin. Kuisti, ympärjuostavana eteinen-keittiö-makuuhuone-olohuone. Raput vintille kuistilta ja kokoa oli jotain 7x8-8x9m siinä.pikkuanni kirjoitti:Joo meinasin, kun olen ymmärtänyt, että RM-talotyyppi on suunniteltu nimenomaan sodanjälkeiseen tarpeeseen. Toki rakennustapa ja -materiaali on ollut ajan mukaisesti yhtenäistä jo ennen rintamalta paluuta. Eikä meidänkään talo tosiaan ole minkään "tyypin" mukainen, isä kertoi että rakennusmestari Kyytsösellä oli ajatus piirrettynä mihin lie ruutupaperille :) ja siitäkin poikettiin... nyt remontoimme yrittäen kunnioittaa talon alkuperäistä rokka-olemusta, eli mahdollisimman vähällä vaivalla :).
- vesahy
- Jäsen

Minut pantiin eläkkeelle pari vuotta sitten kun mittariin tuli sopiva lukema, emäntä käy töissä vielä kauan. Ikää kysyttäessä sanon aina syntyneeni Stalingradin taistelun vuonna. Talo on ulkonäöltään, huonejaoltaan ja kaikin puolin ihan selkeä puolitoistakerroksinen rintsikka vaikka onkin rakennettu jo 1905, ison maatalon syytinkitaloksi, oman metsän puista. Talo on hirsirunkoinen, kattotuolitkin paikalla veistetty ja tapittamalla koottu.
Kyllä näitä samannäköisiä taloja tehtiin paljon ennen toista maailmansotaa, esimerkkinä molemmat vaarini. Sodan jälkeen tyyppi jalostui klooniksi, jota oli helppo rakentaa saatavilla olevista materiaaleista. Kaikesta oli pulaa ja kun hirsiä ei saanut, niin tehdiin laudasta ja eristettiin purulla. Naulatkin tarvitsivat ostoluvan ja silti saattoi saada vain vanhoja käytettyjä, joita sitten lapset pantiin hakkaamaan suoriksi.
Kyllä näitä samannäköisiä taloja tehtiin paljon ennen toista maailmansotaa, esimerkkinä molemmat vaarini. Sodan jälkeen tyyppi jalostui klooniksi, jota oli helppo rakentaa saatavilla olevista materiaaleista. Kaikesta oli pulaa ja kun hirsiä ei saanut, niin tehdiin laudasta ja eristettiin purulla. Naulatkin tarvitsivat ostoluvan ja silti saattoi saada vain vanhoja käytettyjä, joita sitten lapset pantiin hakkaamaan suoriksi.