Seiniä levytettäessä sähkörasioiden merkintä ja reijän poraus levyyn on enemmän ja vähemmän vaikeaa.
Ainakin jonkin verran tarkkuutta vaativaa. Itse Pelle Pelottomana kikkailin supermagneteista paikantimen.
Rasioissa mukana tulleeseen suojakanteen magneetteja nippu liimalla ja parilla irtomagneetilla sit hakee
porauksen paikan. Onhan noita toki kaupallisiakin vastaavia ratkaisuja.
Tarvii olla pitovoimaltaan aika suuri magneetti kuitenkin kun rakennuslevy magneettien välissä
heikentää pitovoimaa.Itsellä 17,5 kg magneetteja pitää olla neljä rasiassa ja 2 paikantimessa.
Sinänsä noissa on hurja voima jos on magneetti vastaan magneetti. Eipä suotta varoitella,noita kun
saa jopa 100 kg pitovoimalla. Satoja sormenpäitä on litistetty...voi kuvitella jos ihoa jää väliin
ja pitovoimaa on kymmeniä kiloja.
Sähkörasioiden porausohjuri
Re: Sähkörasioiden porausohjuri
Ihan hyvä idis. Itse tuon asian kanssa tuskaillessa päädyin ns. Remonttirasioihin, vaativat vain hyvä reikäporan ja piuha ulos reiästä ja rasia reikään, tiedä sitten onko niin hyviä kuin nuo oikeat rasiat.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Näitä magneetti settejä ollu käytössä n. 10v. Pitää vaa aina muistaa montako levyn alle tuli jääneeks.
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
pikkumiäs kirjoitti:Näitä magneetti settejä ollu käytössä n. 10v. Pitää vaa aina muistaa montako levyn alle tuli jääneeks.
On on...paikalline K(ulta)-Rautia kauppias olisi myynyt semmottisen hyvän setin terineen 220 eurolla...ja tää oli vaan niille minä-kaikki-itse-henkilöille joilla sattuu olemaan sopivia magneetteja.
Juuri ton hinnan takia ne pitää laskea ennen kii ruuvausta, ettei tarvi pian äydennystä settiin. Magneetit muutenkin moni käyttöisiä rakennustyömaalla, peltikaton maalaukses, levysaumojen hakemises ja salapiilojen tekemises.
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.