Uuden porakaivon vesi
Uuden porakaivon vesi
Uusi porakaivo porattu pari viikkoa sitten ja vesi vielä porauksesta harmaata. Kuinka kauan kestää että on edes kohtuullisen kirkasta? Laskenko kaivon tyhjäksi päivittäin jotta harmaus häviää, vai annanko veden valua hiljakseen puutarhaan? Nyt se on niin savenharmaata, ettei lasista läpi näe.
Re: Uuden porakaivon vesi
1-6 viikkoa sanoi minulle. Oisko vari kirkastunu kahden viikon kohdalla, mutta siita elintarvike sahkojohdosta lahti kumin makua useampi viikko..
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
- Maatilallinen
- Jäsen

Anna veden juosta reipasta tahtia viemäriin. Kyllä se siitä alkaa kirkastua.
Miten syvä reikä? Pajonko ns. maaporausta sanoiko porari missä syvyydessä alkoi antamaan vettä?
>Miten syvä reikä? Pajonko ns. maaporausta sanoiko porari missä syvyydessä alkoi antamaan vettä?
Reiällä syvyyttä 65m, pumppu jossain 58m kohdil. Maaporausta 40cm ja sitten kalliota.
Muutaman kerran olen ottanyt nyt reippaammin vettä, niin naapurin porakaivon (20 m päässä) vesikin menee sitten harmaaks, mutta parin kolmen päivän päästä on sitten kirkastunut. Niillä on ongelmana ollut, että kesäisin, jos vettä ottaa reilusti kerralla, niin menee harmaaks. Saas nähdä miten käy, muuttuuko maitokahvi joskus kirkkaaaksi, ainakin vettä tuntuu piisaavan.
Reiällä syvyyttä 65m, pumppu jossain 58m kohdil. Maaporausta 40cm ja sitten kalliota.
Muutaman kerran olen ottanyt nyt reippaammin vettä, niin naapurin porakaivon (20 m päässä) vesikin menee sitten harmaaks, mutta parin kolmen päivän päästä on sitten kirkastunut. Niillä on ongelmana ollut, että kesäisin, jos vettä ottaa reilusti kerralla, niin menee harmaaks. Saas nähdä miten käy, muuttuuko maitokahvi joskus kirkkaaaksi, ainakin vettä tuntuu piisaavan.