Säiliötilan valo

Kokemukset kuntien ja kaupunkien rajoituksista ja määräyksistä. Toisissa kaupungeissa ei rajoituksia ole lainkaan ja joissakin hyvinkin tiukat määräykset vanhan rakennuskannan säilyttämiseksi. Kerro kokemuksesi.
Vastaa Viestiin
ripe
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://www.fiarosa.fi

Säiliötilan valo

Viesti Kirjoittaja ripe »

Kuinkas on, minkälaisen valon saa laittaa öljysäiliö koppiin?
Onko siinä mitään määräyksiä? Tarviiko lampun olla niin sanottu kipinöimätön, vai saako sinne asentaa minkälaisen vaan.

Mulla on 1500l. muovinen säiliö jossa on metallivanteet ympärillä, tila on ehkä noin 2m2.
Saako kyseisessä tilassa säilyttää muuta tavaraa, siä olis hyvää tilaa hyllyille ja maalipurkeile.
valihousu
Uusi jäsen

Re: Säiliötilan valo

Viesti Kirjoittaja valihousu »

Minulla on myös 1500l säiliö , joka laitettiin kylmään varastoon edellisen asukkaan toimesta v.-98. Kyseessä -67 rakennettu 1-tasoinen talo. Tilan valona on alkuperäinen lasinen valkoinen "pallokupu". Ko. tilan ainut rakennemuutos säiliön asennuksen yhteydessä oli seinien levytys Gyprocilla. Edellinen omistaja lienee tuon varmistanut, oli ainakin tarkka pappa muuten.
Säilytän tilassa talvisin polkupyöriä, palotarkastaja ei siihen puuttunut kun kävi. Maalien yms. kanssa voipi olla tietenkin eri juttu.
HelaKammo
Jäsen
Jäsen

Re: Säiliötilan valo

Viesti Kirjoittaja HelaKammo »

Mites teillä on nuo öljyputket vedetty, kun meillä tulee aika ronskit patentit öljyputkille, sillä ne kuulemma pitäisi koteloida muissa tiloissa vastaamaan paloluokituksia. Olen sentäs nähnyt useita paikkoja, joissa polttimen putket on kyllä vedetty ihan pintaan metalliputkituksella. En oikein jaksa uskoa, että tarvitsen tuplalevykoteloinnin, joka on vielä pakko tuulettaa pannariin tai säiliötilaan, kun välissä on pesuhuone!

Eräs palokatkoja tekevä minulle joskus kommentoi, että se metalliputki on jo itsessään pelkiltään riittävä palosuoja.

Onko palotarkastaja nyt oikeassa? (tai ainahan ne on...)
Vastaa Viestiin