Millaisista taloista rmt-asukit ovat itse kotoisin?

Rintamamiestaloista ja muusta
pikkumiäs
Jäsen
Jäsen

Re: Millaisista taloista rmt-asukit ovat itse kotoisin?

Viesti Kirjoittaja pikkumiäs »

Betonilähiöstä omakotilalon kautta rintamamieslähiöön viini
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
MX1K
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://mx1k.wippiespace.com/
http://mx1k.wippiespace.com/images
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MX1K »

Ite oon kotosin tollasesta jossain 1870 paikkeilla pappilan leivintuvan hirsistä kootusta mäkituvasta. :)

Että ei ne lapsuudenkokemukset vedä takaisin kylmien lattioiden pariin vaan lähinnä tekevät sen että ei pelkää niitä!
?keskellä kämmentä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ?keskellä kämmentä »

Lähes täysi-ikäiseksi tässä samassa :-D
Silloin isovanhempien yläkerrassa,
nyt oman perheen (ja vähän pankinkin...) kodissa.
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
havirtaja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja havirtaja »

Vanhempieni kanssa kerrostalosta, 90-luvun omakotitaloon, josta omilleni muutamaksi vuodeksi kerrostaloon ja nyt oman rmt-tönö.
Homma hanskassa ja hanskat hukassa
Annis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Annis »

Vanhassa omakotitalossa tuli asuttua lapsuus. Toki uunit sieltä puuttuivat, mutta sauna lämpesi puilla. Lapsuuden mummulareissut ne varmasti loivat syvän kaipauksen ja unelmat. Unelma toteutui ihka omaan rintsuun, vain kolmisen viikkoa sitten.
Mika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mika »

70-luvun betonielementtilähiössä kakskymmpiseksi asti, sitten muutama vuosi kerrostaloasumista ympäriinsä. 25-korvilla ensimmäisen kerran asumaan maan tasalle rivitaloon, mistä sitten muutettiin vähän yli 3 vuotta sitten tänn RMT-lähiöön. Tähän mennessä paras paikka asua ja öllöttää! ;)
"Ei me kyllä tänne muuteta!" -Tuntemukset reilu kolme vuotta sitten...
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

-70 luvun torpasta lähtösin ja matkan varrella on kaikenikäisiä vuokrakämppiä ja -51 valmistuneesta purukerrostalosta ensi ostos josta tänne toiseen purutaloon. Aina on ollut selviö etten uutta rakenna enkä liian uutta osta, rakennuksilla kun ite hommissa.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
hortensia
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja hortensia »

Minä olen asunut lapsuuteni siirtolapuutarhamökissä pääkaupunkiseudulla. HUH. Ulkovessat ja Porin Matit ja ulkosaunat...oltiin köyhiä...olihan siinäkin oma charminsa tietysti.

Sittemmin erinäisten kerrostalojen ja yhden rivitalon kautta rintamamiestaloon, tämähän on ihan luxusta ja yhtä juhlaa siirtolapuutarhamökkiin verrattuna viini
emerson
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja emerson »

Uskallan avata osaltani osallistumiseni tähän palstaan muutenkin kuin lukijana.

Em. ehkä johtuu siitä, että en ole varsinainen rmt-asukki, joten olen epätietoinen onko kompetenssia osallistua :shock:
Asun kuitenkin n. 200-vuotiaassa hirsitalossa, joka on ollut lähes syntymäkotinikin. Tietenkin pikkukaupungin kerros- ja omakotitalotkin on tullut koettua. Niihin aikoihin (ns. edellisessä elämässäni), tutustuin läheltä myös rmt:nkin. Tämä nykyinen asuinpaikkani ei onneksi enää ole kaupungissa vaikka periaatteessa tuo em. pikkukaupunkikin olisi ihan ok. paikka asua. Maalla on kuitenkin mukavampaa :-D

Tämän nykyisen talon ikäkin on hieman arvailupohjalla, Museoihmisetkään eivät oikein osanneet sanoa varmaksi. Luultavasti rakennettu parissa osassa, saattaa olla jopa 1700-luvulta vanhin osa, näinköhän :?:

Muutama vuosi tässä nyt asuttu, pesutiloja lukuunottamatta vasta nyt alkaa ensimmäisen huoneen läpikäynti. Hieman mietityttää, mitä tuolta lattian alta löytyy, paitsi hiekkaa ja sammalta?

Mutta, tämä aihe lähti nyt ronsyilemään, takaisin ruotuun :oops:
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Markku&Rintsikka »

1963 Helsinki Kallion kaupunginosa ja 4. linja oli vanhempieni asuinpaikka kun tulin tähän maailmaan. Sieltä sitten moninaisten asuntojen ja vaiheiden jälkeen päässyt asuttamaan rintsikkaa :-D Itseasiassa ei ole tietoa kaikista asuinpaikoista joissa on tullut yövyttyä, mutta liki pk-seutua pääaisassa. Eli Helsinki, Tuusula, Espoo, Loppi, Nummela, Lohja ja nyt Nummi
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
tarpola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tarpola »

Vaikutuksille altistavat lapsuusvuodet 1960-luvun Tiilikeskuksen punatiilisessä tyyppitalossa. Yksi kerros, loiva harjakatto ja orapihlaja-aita.
Othel
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Othel »

Isäntä on todellinen rintamamiestalonpoika, vanhempansa rakensivat tyyppitalon Pohjois-Karjalaan, siellä pientilallisen poikana varttui... Sen jälkeen kaikkea muuta paitsi omakotiasumista. Emäntä taas syntyi kerrostaloon, mutta lapsuusvuosina perhe muutti puutaloon. Kesiltä lisäksi tuttua mummola maalla ja kesäpaikka aikasten erämaassa. Perheellisenä hankittiin tämä rintsikka, syksyllä tulisi 20v täyteen, mutta nyt on etsinnässä meille oma yhteinen koti itsenäistyvälle kypsälle pariskunnalle. Siis yhteistä taivalta meillä pian 2v!! Ja meidän tuleva koti on ehdottomasti vanha puutalo.
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

No rintamamiestalossa tietenkin ja saakelin hyvällä paikalla kajjaanissa oulujärven rannalla. paikka nimeltään hannusranta, joka nyt on myyty ajan saatossa ja emäntä lähtöisin rivarista ja siitä 80-luvun omakotitaloon myös Kajjaanista mut kirkolta :lol:
madde
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja madde »

Heh, itse olen urbaani kerrostalolähiön kasvatti ja Ruotsissa tuli lapsuus vietetty. Sit kymppivuotiaana kun palattiin Suomeen ja Etelä-Suomen osioon (Ingå, Grani) ni vuokrakämpissä tuli täälläkin asuttua ja sitten vaikka missä (vanhempiin jäi juurettomuus Ruotsi-vuosien jälkeen). Kuusamossa vietin kesät ja siellä oli rintsikka ja vintillä se ihana mummolatuoksu.

-89 luin eräästä raksalehdessä artikkelin yhden insinöörin mielipiteestä miten peruskorjata rintsikoita; samantyylisillä eristeillä kun se on aikoinaan rakennettu. Asuttiin Nokialla ja vuokralähiössä.

-99 ostettiin eksän kans omakotitalo, -91 rakennettu hulppea tönö Tahkon läheltä.
-03 rakennettiin oma talo, hulppea sekin (silloin jo ihmettelin miksi niin paljon tekniikkaa pitää laittaa taloihin)

-05 ostin oman villa hagani ja tästä en sit lähe kulumallakaan viini

Rakastan RMT-taloja, näissä on SE juttu :cool:
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
liuhu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja liuhu »

itse synnyin 50-luvun kerrostalo kaksioon josta muutto jonkun vuoden jälkeen isän rakentamaan ok-taloon.parin vuoden päästä muutto isän työn takia eteläsuomeen 60-luvun kerrostaloon.jonkin ajan kuluttua muutto tilavampaan 70-luvun kerrostaloon.taas parin vuoden päästä muutto takasin keski-suomeen 70-luvun kerrostaloon josta vuoden kuluttua vaihteeksi muutto paikkakunnalta toiseen 80-luvun rivariin...kun taas vuosi ja muuto toiselle paikkakunnalle 60-luvun kerrostaloon..ja taas vuosi ja sama juttu, nyt 80-luvun rivariin josta parin vuoden kuluttua muutto omakotitaloon,josta sitten muutin omaan 80-90-luvun vuokrarivariin,vuosi ja muutto 70-luvun kerrostalo yksiöön jossa viihdyin jopa 1.5v,kunnes vaihdoin paikkakuntaa hieman pohjosempaan 90-luvun luhtiin,saman aikaisesti asuin nykyisen emännän luona etelämmässä,vuosi ja taas mentiin,muutto toiselle paikkakunnalle 90-luvun luhtiin,josta taas vuoden kuluttua ensimmäiseen omaan rmtaloon,pari vuotta ja taas muutto!tällä kertaa nykyiselle paikkakunnalle tähän 20-luvulla rakennettuun taloon.
täytyy myöntää,että taas tekisi mieli vaihtaa maisemia,mutta pakko hillitä itteään.
en halua,että omat lapset joutuu tuohon samaan muuttorumbaan kun ite kakarana
Vastaa Viestiin