Kutteripurua seiniin?
Kutteripurua seiniin?
Tänään kysymyksiä irtoaa...
Kesällä meinaan torpan seinien sisään tällätä lisää eristettä painuneiden sahanpurujen päälle. Voiko sinne laittaa pelkkää kutteripurua vai pitäisikö sahanjauhoa sekoittaa ton purun kanssa? Kutteripurua saisi 3€ / 200 litran säkki. Onko paha hinta?
Kesällä meinaan torpan seinien sisään tällätä lisää eristettä painuneiden sahanpurujen päälle. Voiko sinne laittaa pelkkää kutteripurua vai pitäisikö sahanjauhoa sekoittaa ton purun kanssa? Kutteripurua saisi 3€ / 200 litran säkki. Onko paha hinta?
-
inkeroinen
- Jäsen

Re: Kutteripurua seiniin?
Jos joutuu ostaan kaksi säkkiä niin menee vielä koko remonttibudjetti uusiksi.tcb1967 kirjoitti:Kutteripurua saisi 3€ / 200 litran säkki. Onko paha hinta?
Kannattaa sekottaa sahajauhon kanssa,seiniin on yleensä käytetty sahanjauhoa,se painuu tiiviiksi,pelkkä kutterinpuru saattaa holvaantua ja jättää tyhjiä paikkoja seinän väliin.Sahajauhon pitää olla tietenkin kuivaa.
Missäs ne tuon verran veloittaa? Itse olen hakenut eräältä sahalta, tosin hiukan suhteita käyttäen, yhteensä n.21kpl 200l säkkiä ja maksoin niistä yhdet kahvit. MUtta kannattaa siis kysellä että jos käy sahalla itse lappomassa säkkiin niin tuskin kauheita veloittavat. Farmarit noita puruja kait yleensä hakee elukoiden alle. Eivätkä varmaan maksa suhteessa samaa hintaa kun hakevat traktorin kärryllä 15m3.tcb1967 kirjoitti: Kutteripurua saisi 3€ / 200 litran säkki. Onko paha hinta?
Toiseksi muutamala säkillä ei vielä kuuhun mennä. Mulla meni noi kaikki alakerran lattiaan. Painumaa ei ollut kuin n.5-8cm ja sitten pohjalta vaihdettiin hiukan tummuneita pois.
Vai vielä maksaa pitäisi
Täällä kun ei pääse eroon vaikka ilmaiseksi jakaa..
Yritäpä ymmärtää naisen logiikkaa, saati sitten insinöörin.. täältä ne tulee samassa paketissa 
Puuhapete, ainakin minulle on merkitystä sillä tulevatko purut vanhasta talosta vai sahalta. Olen joskus käynyt hakemassa vanhoista taloista puruja tarpeisiini (!), toisinaan valmiita säkkejä, toisinaan itse lapioiden. Ongelma on siinä, etten tunne k.o. talon historiaa enkä purun lahjoittajia.
Puru on toistaiseksi niin halpaa, ettei riskejä kannata ottaa.
pelkka
Puru on toistaiseksi niin halpaa, ettei riskejä kannata ottaa.
pelkka
Tutkittua tietoa, purun pitäisi olla kuivaa
http://www.tkk.fi/Yksikot/Talo/abstract/tiiv118.htm
Kosteusteknisesti turvallinen sahanpurueristeinen pientalo
Teknillinen korkeakoulu
Talonrakennustekniikan laboratorio
V-MS
http://www.tkk.fi/Yksikot/Talo/abstract/tiiv118.htm
Kosteusteknisesti turvallinen sahanpurueristeinen pientalo
Teknillinen korkeakoulu
Talonrakennustekniikan laboratorio
V-MS
JHakkinen kirjoitti:Missäs ne tuon verran veloittaa? Itse olen hakenut eräältä sahalta, tosin hiukan suhteita käyttäen, yhteensä n.21kpl 200l säkkiä ja maksoin niistä yhdet kahvit. MUtta kannattaa siis kysellä että jos käy sahalla itse lappomassa säkkiin niin tuskin kauheita veloittavat. Farmarit noita puruja kait yleensä hakee elukoiden alle. Eivätkä varmaan maksa suhteessa samaa hintaa kun hakevat traktorin kärryllä 15m3.tcb1967 kirjoitti: Kutteripurua saisi 3€ / 200 litran säkki. Onko paha hinta?
Toiseksi muutamala säkillä ei vielä kuuhun mennä. Mulla meni noi kaikki alakerran lattiaan. Painumaa ei ollut kuin n.5-8cm ja sitten pohjalta vaihdettiin hiukan tummuneita pois.
tietoa..
raktorin yksiakseliseen isohkoon kärryyn kun lapiolla syysin täyteen maksoi 100mk paikalliselta pikku sahalta pohjanmaalla (tuli kuivikkeeksi)