"Lisäpatin" hinta

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Manna
Jäsen
Jäsen

"Lisäpatin" hinta

Viesti Kirjoittaja Manna »

Olen NYT vihdoin päättänyt koittaa remppaamisen aloittaa. Taloon tulee yläkerta ja keittiö uusiks, samalla makkarin seinäpinnat uusitaan ym. Ja se elintasopatti, vai miksi sitä nykyään kutsutaan.

Onko kenelläkään suuntaa antavaa arviota, mitä tuo vessa/sauna/pesuhuone/eteinen-rakennus kustantaa / neliö? n.21 neliötä tulee lisätilaa, ja katettu kuisti lisäksi. Mut sehän ei siinä paljon maksa.

Kysyn toki ammattimiehiltä arviota myös, mutta kiinnostaa tietää JOS vaikka sais nopeasti jotain tietoa tätä kautta :-D
deltar
Jäsen
Jäsen

Re: "Lisäpatin" hinta

Viesti Kirjoittaja deltar »

me tehtiin tuo ns. laajennus johon tuli uusi eteinen ja sauna . eli purettiin vanha pois ja uusi tilalle.kun alusta lähettiin kustannuksia laskemaan ni kalliiks tuli. ensin salaojat, perustukset, ja vanhan purku. sitten piti luvat hakea ja piirtää koko talosta piirustukset kun talo on niin vanha ettei ollu minkäänlaisia olemassa.sitten uudesta piirustukset ja piti vielä rakennusmestarikin palkata meijän jälkiä seuraamaan.omalle työlle ei luonnollisesti palkkaa osaa arvioida mutta tavara maksaa.karkeasti arvioituna pelkät rakennustarpeet maksoi 8000e mutta sehän luonnollisesti riippuu laajennuksen koosta.välillä säästettiin palkasta sivuun ja oltiin vähemmällä.sen voin sanoa että kuka tähän alkaa niin paljon stemppiä ja pitkää pinnaa.ei nimittäin ollut herkkua olla puolta vuotta ilman suihkua ja vessaa. :shock:
Manna
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Manna »

No, mä oon saanu taloon vesijohdon vasta vuosi sitten, samaan syssyyn viemärit :lol:
Meitä oli väliin 4 lasta ja 2 aikusta, aika ahdistavaa ollu. Nyt pesueessa asuu 2+2, ja viikonloppuisin kolmas laps. Ja suihkua EI ole, on vain ulkosauna. Vesivessa ollu reilun vuden siis. Sitä ennen kompostikäymälä :mrgreen:

Joten sen puoleen ei ole muuta ku kiirus et sais sen sisäsuihkun ja saunan.

Rakennuspiirrustukset ja kaikki jo on (tosin ei lupaa vielä). Työlle ei tarvi laskea hintaa, hyvöksikäytän eläkkeelle jääneen rakennusmies-setäni, sekä oman ukkoni, ja itseni :mrgreen:

neliöitä mun lisäpattiin tulis noin 21... Odotan innoissani lisää tietoja ja arvioita :-D
Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

No sanotaan nyt arviolta 2000 eroa/neliö.
Vastaa Viestiin