Minä en todistaandyks kirjoitti:
Mutta koska eristevahvuus on niin pieni niin mielellään laittaisin parasta mitä markkinoilta löytyy, eli Finnfoam ei ole vaihtoehto ellei joku jotain muuta todista.
Ei Kalekaan ole mun suunnitelmia tyrmännyt
Minä en todistaandyks kirjoitti:
Mutta koska eristevahvuus on niin pieni niin mielellään laittaisin parasta mitä markkinoilta löytyy, eli Finnfoam ei ole vaihtoehto ellei joku jotain muuta todista.
No täytyy miettiä asiaa, Olisi tuo Finnfoam reilusti halvempaa ja parantaa tilannetta selvästi koska rakenteesta saadaan täysin tiivis.Cardan kirjoitti: Minä en todistamutta hain Salosta 60mm foamia (II-laatua) ja laitan tuplalevyt. 60mm foamilevy maksoi reilu vuosi sitten 6 €/m2. Hinta noissa meni paksuuden mukaan eli 80mm maksaa 8€/m2 jne. Katsoin, että lappeen eristävyys paranee entiseen verrattuna reilusti. Ei ehkä ihan nykynormeihin mutta riittävästi. Seinästä kuitenkin lämpö johtuu kun siellä rakenteet pysyvät perinteisinä (ja katon suorasta osuudesta).
Ei Kalekaan ole mun suunnitelmia tyrmännythuokailee vaan ittekseen ettei jätkä saa mitään aikaiseksi...
Lambda arvoa +10 asteessa. Jotkut muovieristeiden valmistajat ilmoittavat lambdan myös -20 asteessa, ja se on yleensä pienempi.andyks kirjoitti:Mitä tuo Lambda10 meinaa? yleensä kuitenkin tuo "Lambda declared" on mitoituksessa käytettävä arvo, ja uskoisin että se on vertailukelpoinen tuohon makropurin ilmoittamaan arvoon nähden...
60e kuutio? huh.. tuohan olisi ihan sikahalpaa.. en taida edes uskoa että on noin edullista... Esim Lahdessa rakentajanrealisoinnilla maksaa n. 160-200e/kuutio... Kaupassa normaalilaatu yli 300e/kuutio...rmt+siipi kirjoitti:K & M Kailasto Jämijärvi 0500592025 uretaania II laatua erivahvuuksia, muistaakseni alk, 60 e kuutio. Oon joskus hakenu ja iha hyvää tavaraa.