uretaania edukkaasti?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Cardan
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: uretaania edukkaasti?

Viesti Kirjoittaja Cardan »

andyks kirjoitti:
Mutta koska eristevahvuus on niin pieni niin mielellään laittaisin parasta mitä markkinoilta löytyy, eli Finnfoam ei ole vaihtoehto ellei joku jotain muuta todista.
Minä en todista :-) mutta hain Salosta 60mm foamia (II-laatua) ja laitan tuplalevyt. 60mm foamilevy maksoi reilu vuosi sitten 6 €/m2. Hinta noissa meni paksuuden mukaan eli 80mm maksaa 8€/m2 jne. Katsoin, että lappeen eristävyys paranee entiseen verrattuna reilusti. Ei ehkä ihan nykynormeihin mutta riittävästi. Seinästä kuitenkin lämpö johtuu kun siellä rakenteet pysyvät perinteisinä (ja katon suorasta osuudesta).

Ei Kalekaan ole mun suunnitelmia tyrmännyt :-) huokailee vaan ittekseen ettei jätkä saa mitään aikaiseksi...
andyks
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja andyks »

Cardan kirjoitti: Minä en todista :-) mutta hain Salosta 60mm foamia (II-laatua) ja laitan tuplalevyt. 60mm foamilevy maksoi reilu vuosi sitten 6 €/m2. Hinta noissa meni paksuuden mukaan eli 80mm maksaa 8€/m2 jne. Katsoin, että lappeen eristävyys paranee entiseen verrattuna reilusti. Ei ehkä ihan nykynormeihin mutta riittävästi. Seinästä kuitenkin lämpö johtuu kun siellä rakenteet pysyvät perinteisinä (ja katon suorasta osuudesta).

Ei Kalekaan ole mun suunnitelmia tyrmännyt :-) huokailee vaan ittekseen ettei jätkä saa mitään aikaiseksi...
No täytyy miettiä asiaa, Olisi tuo Finnfoam reilusti halvempaa ja parantaa tilannetta selvästi koska rakenteesta saadaan täysin tiivis.
Meillä vaan katto laskee niin paljon jyrkemmin, että suoraa osuutta on suhteessa vähemmän, ja siten yläkolmiokin niin pieni, ettei sinnekään villaa mahdu kuin n.150-300mm, jotta jonkinlainen ilmarako vielä säilyy.
Ja ajatuksissa on ollut, että kun tässä seuraavan 30vuoden aikana kattorempan joutuu kuitenkin tekemään niin sinne päällipuolelle vois jotain vielä lisätä ja kattoa paksuntaa... :roll:

Samaa se mullekin jatkuvasti huokailee... :-)
Joni I
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Joni I »

andyks kirjoitti:Mitä tuo Lambda10 meinaa? yleensä kuitenkin tuo "Lambda declared" on mitoituksessa käytettävä arvo, ja uskoisin että se on vertailukelpoinen tuohon makropurin ilmoittamaan arvoon nähden... :roll:
Lambda arvoa +10 asteessa. Jotkut muovieristeiden valmistajat ilmoittavat lambdan myös -20 asteessa, ja se on yleensä pienempi.
rmt+siipi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rmt+siipi »

K & M Kailasto Jämijärvi 0500592025 uretaania II laatua erivahvuuksia, muistaakseni alk, 60 e kuutio. Oon joskus hakenu ja iha hyvää tavaraa.
andyks
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja andyks »

rmt+siipi kirjoitti:K & M Kailasto Jämijärvi 0500592025 uretaania II laatua erivahvuuksia, muistaakseni alk, 60 e kuutio. Oon joskus hakenu ja iha hyvää tavaraa.
60e kuutio? huh.. tuohan olisi ihan sikahalpaa.. en taida edes uskoa että on noin edullista... Esim Lahdessa rakentajanrealisoinnilla maksaa n. 160-200e/kuutio... Kaupassa normaalilaatu yli 300e/kuutio...
rmt+siipi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rmt+siipi »

Ei sitten;

Myydään:
URETAANILEVYÄ
rakentamiseen ja saneeraukseen. Vahvuudet 5 mm - 170 mm asti. Myös edullista kakkoslaatua. Palat alk. puh. 0400-592025 osasto: Rakennustarvikkeet 60 € Jämijärvi 02.01.2009 klo 08:23

Ja ainaki sillon kun ite hain "palat" oli muistaakseni 60x 240, oli vähä paksuusheittoja esim 50mm saatto olla 47-53 mm väliltä ym mut kaiken kaikkiaan tosi hyvää.
Vastaa Viestiin