Ulkoverhoilua talvella?
-
Jarppi78
- Jäsen

Re: Ulkoverhoilua talvella?
No kyllä täälä nyt pirulauta purnataan vastaan...omat ovat rahani. Paras tarjous laudoista oli tuossa syksyllä 0,80€ /jm pohjamaalattua ja tarve mulla on noin 1300-1400jm eli laskee siitä pitäen mielessä että sahatavaran hinta on tippunut tuosta vielä. Tuulensuojat 500-600, maalit joitain satasia...koolingit löytyy omasta takaa, samoinkuin tällingit, kompurat, työkalut, kökkäväki. 3300€ mulla on tohon remppalainassa varattu ja sillä meinaan pärjätä. Toki pienet juoksevat maksan lompakosta, eli nuo paneelit, maalit ja tuulensuojat laitan tuolta "kassasta"
Omat on rahasi ja itse teet työsi, olet oikeassa. Kirjoituksestasi vaan paistaa läpi että vaimosi voisi kaivata välillä muuta tekemistä kun lasten hoitoa. Laitapa vaimosi purkamaan laudoitusta ja ole itse pari päivää lasten kanssaJarppi78 kirjoitti:No vaimo haluis että olisin viikon kotona jotta saisi ite huilata lastenhoidolta...ei siinä mitään, ymmärrän kyllä sen. Mutta ei ne paneelitkaan itse seinille ole hyppinyt, eli en ajatellut kyllä talvilomaani viettää neljän seinän sisällä lasten perään katsellen vaan aloittaa ulkovuorauksen teon niin on sitten kesälomilla aikaa ehkä lähteä perheen kanssa rannalle.
Aika vähän täällä vielä sinun projektiasi vastaan on purnattu, korkeintaa kaakaolle ja pulkkamäkeen ehdoteltu. Marvin on nyt oma tapaus sinällään, aika voimakkain mielipiteineen, mutta sen saatoit varmasti odottaa, etteivät kaikki olisi talvella ulkoremonttia alkamassa! Ja kun luet itse ensin oman ensimmäisen viestisi, niin siinä selkeästi mietit alkavasi hommat toukokuussa, etkä nyt helmikuussa, joten mistä herne nenässä?Jarppi78 kirjoitti:No kyllä täälä nyt pirulauta purnataan vastaan...omat ovat rahani. Paras tarjous laudoista oli tuossa syksyllä 0,80€ /jm pohjamaalattua ja tarve mulla on noin 1300-1400jm eli laskee siitä pitäen mielessä että sahatavaran hinta on tippunut tuosta vielä. Tuulensuojat 500-600, maalit joitain satasia...koolingit löytyy omasta takaa, samoinkuin tällingit, kompurat, työkalut, kökkäväki. 3300€ mulla on tohon remppalainassa varattu ja sillä meinaan pärjätä. Toki pienet juoksevat maksan lompakosta, eli nuo paneelit, maalit ja tuulensuojat laitan tuolta "kassasta"
Nyt on hyvä hetki kiertää ja kilpailuttaa aineet, kun lama iskee puutavaraliikkeisiinkin, niin ovat kyllä halukkaita kauppaan. Ja kun tavaroiden hankinta on järjestyksessä, niin uskoisin että saisit muutaman viikon siirrettyä keväämälle uuden laudoituksen asennuksen, kun purkuukin menee muutama päivä.
Mitä tulee vanhan purkuun, niin ainakin kannattaa tarkistaa ikkunoiden alustat sekä kuinka on eristeet ikkunoiden päälle saatu? Mahdollisten lahovikaisten kohteiden löytäminen, uudet tuulensuojalevyt ja ehkä eristeiden yleinenkin tarkastelu, tarvitaanko/ voidaanko lisätä eristeitä?
Joten herne pois nenästä ja kauppoja hieromaan ja samaan aikaan seinien kuntotutkimus itse suorittaen.
Wanha wirttynyt Whiski
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
-
inkeroinen
- Jäsen

Jos vaihtoehtoina on toukokuu ja maaliskuu,niin toukokuussa on ainakin mukavampi tehdä hommia t-paita päällä.Samaten tietysti jäisillä ja lumisilla telineillä kiipeily voi vituttaa.Mukavuuden haluisena äänestän toukokuuta.
Ulkovuorauksen vaihtamisen tarpeellisuudesta vois todeta: Jos itestä(tai vaimosta) tuntuu siltä että se pitää vaihtaa,niin silloin se pitää vaihtaa.

Ulkovuorauksen vaihtamisen tarpeellisuudesta vois todeta: Jos itestä(tai vaimosta) tuntuu siltä että se pitää vaihtaa,niin silloin se pitää vaihtaa.