Höyrynsulkupaperi vaiko eikö?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
leppäkerttu
Jäsen
Jäsen

Höyrynsulkupaperi vaiko eikö?

Viesti Kirjoittaja leppäkerttu »

Yläkerran toisen huoneen katosta otin pois Halltexit, joiden alla oli höyrynsulkupaperi ja alkuperäiset paneelit. Poistin myös ne molemmat, joten nyt on koolaukset näkyvissä sekä erinäiset pahvit, jotka pitävät purut paikoillaan. Edessä on uusien paneelien asennus ja sitä mietin, että laitanko höyrynsulkua sinne niiden alle vai muutanko takaisin alkuperäiseksi rakenteeksi, joka on ollut pre-Halltex aikakaudella tönössä?

Tänkjyy!
Bily
Jäsen
Jäsen

Re: Höyrynsulkupaperi vaiko eikö?

Viesti Kirjoittaja Bily »

Ettei olisi kyseessä ilmansulkupaperi? Jos on, niin laita vaan uudelleenkin ilmansulkupaperi laipiopaneelien alle.
leppäkerttu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja leppäkerttu »

Ilmansulkupaperi tietysti. Termistö hakusessa...
jmattis
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja jmattis »

Olisko siinä talossa ollut silloin preHalltex-kaudella lämmittämätön yläkerta, joka on sitten myöhemmin otettu asuntokäyttöön ja eristetty..?

Pelkkä haltex sen puruja paikallaan pitävän pahvin päällä on aika heppoinen seinäksi, kaiken kiinnityksen pitää osua koolinkiin eikä seinään saa paljon nojaillakaan.
Minä pistäisin siihen vaikka raakalaudoituksen, sen päälle sisäpuolelle sen ilmansulkupaperin ja sitten pari 12-millistä tai yhden 22-millisen huokoleijonan.
Bily
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Bily »

jmattis kirjoitti:Olisko siinä talossa ollut silloin preHalltex-kaudella lämmittämätön yläkerta, joka on sitten myöhemmin otettu asuntokäyttöön ja eristetty..?

Pelkkä haltex sen puruja paikallaan pitävän pahvin päällä on aika heppoinen seinäksi, kaiken kiinnityksen pitää osua koolinkiin eikä seinään saa paljon nojaillakaan.
Minä pistäisin siihen vaikka raakalaudoituksen, sen päälle sisäpuolelle sen ilmansulkupaperin ja sitten pari 12-millistä tai yhden 22-millisen huokoleijonan.
Ja luit, että kyseessä on laipio? Joo, mutta laipioon tosiaan kannattaa lyödä ensiksi laudoitus/levytys (jos on pelkkä tervapahvi nyt), jonka päälle sitten tuo ilmansulkupaperi ja tämän jälkeen koolauksella laipiomateriaali.
jmattis
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja jmattis »

:-D :-D :-D Laipioon nojaaminen voi olla hiukka hankalaa.
Ei kun minulla päässä pyöri koko ajan vaan yläkerran seinä, joten mun edellinen ohje soveltaen.
Vastaa Viestiin