Fenestra-Onko kokemusta?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Pitkä
Jäsen
Jäsen

Re: Fenestra-Onko kokemusta?

Viesti Kirjoittaja Pitkä »

Rintamamiestalollinen kirjoitti:Hankin Fenestran mökkioven viime kesänä ja asensin sen tarkasti valmistajan ohjeiden mukaan. Syksyn ja talven aikana ovi on turvonnut uskomattomattoman paljon. Ensin säädin saranat "tappiin", sitten se turposi lisää ja otin höylällä ovesta 2mm, sitten se turposi taas lisää ja tällä viikolla löin kiilat pois karmeista ja avarsin oviaukkoa... Minulla on jopa kuistilla pieni sähköpatterikin pitämässä pikkulämpöä päällä.
Saa nähdä, joutuuko vielä ottamaan karmitkin pois, että saa oven auki ja kiinni :evil:
Laita hyvä mies uusi ovi takuuseen. Suotta karvistelet vääntyneen oven kanssa, ovilla on suoranapysymis takuu.
heikkih
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja heikkih »

Pitkä kirjoitti:Laita hyvä mies uusi ovi takuuseen. Suotta karvistelet vääntyneen oven kanssa, ovilla on suoranapysymis takuu.
Vaan onko niillä koossapymistakuu?
Siis kokonsapitotakuu. :-)
Pitkä
Jäsen
Jäsen

heikkih kirjoitti:
Pitkä kirjoitti:Laita hyvä mies uusi ovi takuuseen. Suotta karvistelet vääntyneen oven kanssa, ovilla on suoranapysymis takuu.
Vaan onko niillä koossapymistakuu?
Siis kokonsapitotakuu. :-)
Tämä on aivan turhaa suunsoittoa.
Jos ovessa on vikaa, niin yhteys tehtaalle ja edustaja paikalle niin ovi vaihdetaan takuuseen. On aivan hölmöä lähteä itse korjailemaan ja höyläilemään ovea. Yhteystiedot löytyvät varmasti tehtaan sivuilta.
Meillä Fenestran ovi ja ikkunat toimivat moitteettomasti.
Bily
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Bily »

Liekkö takuu mennyt umpeen omien höyläylyjen myötä. Toki aina kannattaa kysyä kuten yllä mainittiin.
rak46
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rak46 »

Olin helsingissä mukana yhdessä uudisrakennuskohteessa johon tuli ks. firman ikkunat, hoidin siellä lähinnä narinoita ja muutoksia. Siellä oli todella paljon ongelmia ikkunoiden kanssa, joutui näkyä todistamaan kun asukas oli oikein kuvannut videolle kun verhot heiluu kun ulkona tuulee, ei tosin silloin hymyilyttänyt kun filmiä katsoi :lol: pahin asennus virhe oli kun karmi oli vedätetty keskeltä niin tiukalle ettei edes huullos tavoittanut tiivistettä, oli 3m korkea ikkuna. oli myös paljon kolhuja ym.. ehkä enempi oli kyllä asentajissa vikaa kuin ikkunoissa. Se mihin kiinnitin ikkunoissa yleisesti huomiota oli tämä nykyaikainen "sormiliitos" jos sitä enään sellaiseksi voi sanoa, niissä oli muutamissa 2mm kulma auki niin sieltä valskaa ilmaa niin että sukat pyörii jaloissa!
punny
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja punny »

^^ Lapissa on hyvää tiukkasyistä puuta kun kasvu o sen verra nihkiää siellä päin, mutta monet on väittänyt että Itä-Suomessa kasvaa paras puu ja Karjalassa tai josai siel huudeil kuitenkin :) Kunhan ottaa semmosen misä ei ole mitää luoteja :P
MX1K
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://mx1k.wippiespace.com/
http://mx1k.wippiespace.com/images
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MX1K »

Taitaa ainakin Fenestran noi "standardikokoset" ikkunat mitä löytyy rautakaupasta hyllytavarana olla viron puolella tehty? Ite ainakin kun viimeks katoin ni näyttivät siltä että siellä on venäläiset ämmät tehny ne jäätävästä räkäpuusta ja vähän viel ajellu kuorma-autolla yli ennen toimitusta. :(
Kyllä jää Fenestra ostamatta, olkoonkin sitten kuinka hyviä ne "muut" ikkunat.
Pitkä
Jäsen
Jäsen

rak46 kirjoitti:Olin helsingissä mukana yhdessä uudisrakennuskohteessa johon tuli ks. firman ikkunat, hoidin siellä lähinnä narinoita ja muutoksia. Siellä oli todella paljon ongelmia ikkunoiden kanssa, joutui näkyä todistamaan kun asukas oli oikein kuvannut videolle kun verhot heiluu kun ulkona tuulee, ei tosin silloin hymyilyttänyt kun filmiä katsoi :lol: pahin asennus virhe oli kun karmi oli vedätetty keskeltä niin tiukalle ettei edes huullos tavoittanut tiivistettä, oli 3m korkea ikkuna. oli myös paljon kolhuja ym.. ehkä enempi oli kyllä asentajissa vikaa kuin ikkunoissa. Se mihin kiinnitin ikkunoissa yleisesti huomiota oli tämä nykyaikainen "sormiliitos" jos sitä enään sellaiseksi voi sanoa, niissä oli muutamissa 2mm kulma auki niin sieltä valskaa ilmaa niin että sukat pyörii jaloissa!
Kuka tuollaista on hyväksynyt?
Jos tuoteessa tai asennuksessa on vikaa ei asiakkaan tarvitse siitä kärsiä, asiallista reklamaatiota heti eteenpäin. Jälkikäteen on turha mutista ja itkeä huonoa tuotetta tai asennusta nimimerkkipalstalla.
rak46
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rak46 »

Pitkä kirjoitti:
rak46 kirjoitti:Olin helsingissä mukana yhdessä uudisrakennuskohteessa johon tuli ks. firman ikkunat, hoidin siellä lähinnä narinoita ja muutoksia. Siellä oli todella paljon ongelmia ikkunoiden kanssa, joutui näkyä todistamaan kun asukas oli oikein kuvannut videolle kun verhot heiluu kun ulkona tuulee, ei tosin silloin hymyilyttänyt kun filmiä katsoi :lol: pahin asennus virhe oli kun karmi oli vedätetty keskeltä niin tiukalle ettei edes huullos tavoittanut tiivistettä, oli 3m korkea ikkuna. oli myös paljon kolhuja ym.. ehkä enempi oli kyllä asentajissa vikaa kuin ikkunoissa. Se mihin kiinnitin ikkunoissa yleisesti huomiota oli tämä nykyaikainen "sormiliitos" jos sitä enään sellaiseksi voi sanoa, niissä oli muutamissa 2mm kulma auki niin sieltä valskaa ilmaa niin että sukat pyörii jaloissa!
Jos tuoteessa tai asennuksessa on vikaa ei asiakkaan tarvitse siitä kärsiä, asiallista reklamaatiota heti eteenpäin. Jälkikäteen on turha mutista ja itkeä huonoa tuotetta tai asennusta nimimerkkipalstalla.
Ei niitä siellä hyväksyttykään vaan niitä olin korjailemassa todella paljon ja osan joutuivat vaihtamaan uusiinkin. Nämä on vain kokemuksia ks.ikkunoista. Jokainenhan itse päättää mitä ostaa :wink:
Pitkä
Jäsen
Jäsen

rak46 kirjoitti:
Pitkä kirjoitti:
Ei niitä siellä hyväksyttykään vaan niitä olin korjailemassa todella paljon ja osan joutuivat vaihtamaan uusiinkin. Nämä on vain kokemuksia ks.ikkunoista. Jokainenhan itse päättää mitä ostaa :wink:
Itse en ole ikinä törmännyt tuollaiseen. Asennus virheitä sattuu ja sekunda tuotteita löytyy kaikilta valmistajilta, toimialaan katsomatta. Aina on reklamaatio asiat saatu sovittua kaikkien osapuolien kesken hyvässä yhteisymmärryksessä. Ei ikkuna eikä muutkaan tehtaat pilaa mainettaan tuollaisella. Ovat ottaneet reklamaatio ilmoitukset tosissaan ja korjanneet virheet nopeasti kuntoon.
PekkaJii
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja PekkaJii »

Itselläkin vm. 31 taloon vaihdettu Fenestran ikkunat, hintakilpailussa selkeästi halvin, toki pari vuotta sitten. Laadussa ei isoja vikoja minulla ole, toki joitain pieniä naarmuja ja muita "kokoonpanijan kädenjälkiä" näkyy, jos tarkkaan katsoo... Ongelmia tuli kuljetuksessa, joka ei tietenkään ole ikkunatehtaan vika, joten ei siitä tässä sen enempää.
Rintamamiestalollinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Rintamamiestalollinen »

Pitkä kirjoitti: Asennus virheitä sattuu ja sekunda tuotteita löytyy kaikilta valmistajilta, toimialaan katsomatta. Aina on reklamaatio asiat saatu sovittua kaikkien osapuolien kesken hyvässä yhteisymmärryksessä. Ei ikkuna eikä muutkaan tehtaat pilaa mainettaan tuollaisella. Ovat ottaneet reklamaatio ilmoitukset tosissaan ja korjanneet virheet nopeasti kuntoon.
Eilen kävi Fenestran mies katsomassa ulko-oveamme, joka syksyn ja talven aikana on turvonnut, kuten aiemmin täällä kirjoitinkin. Ovi on jälleen turvonnut sitten viime viestini ja ovi ottaa karmiin kiinni, eikä kuiva kevätkään ole asiaa juuri parantanut.

Fenestran mies mittasi aukon, katsoi karmien suoruuden ja totesi asennuksen olleen ok(olihan sen asentanut 2 ammattilaista). Ovestakaan hän ei "löytänyt" vikaa, mutta epäili, että ovea on säilytetty ennen asennusta sateessa ja sitten muutaman kuukauden kulutua ovi on alkanut turpoamaan tai sitten kalliolla oleva kuisti on syksyn ja talven aikana liikkunut niin, että ovi on turvonnut, mutta karmit pysynyt suorassa... :roll:
Ratkaisuksi hän ehdotti, että olisin höylännyt oven pielestä 3mm lisää pois ja hän olisi itsekseen miettinyt jonkin summan korvaukseksi vaivoistani :roll:

Tuohan nyt ei ole yhtään kuluttajasuojalain henkinenkään ratkaisu ja Fenestra taitaa pitää asiakkaitaan ihan pelleinä, kun kehtaavat esittää tuollaisia teorioita ja ratkaisuehdotuksia.
Tilanne jatkuu siten, että en suostunut tuohon ystävälliseen ratkaisuun, vaan odotamme kevään kuivattavan ovea lisää ja katsomme tilanteen(oven koon) uudestaan kesäkuussa. Sitten pitää alkaa löytymään ovi tai ratkaisu, jolla voi varmistua oven normaalista toimivuudesta ja tiiveydestä ympäri vuoden.
Pitkä
Jäsen
Jäsen

Rintamamiestalollinen kirjoitti:
Pitkä kirjoitti: Asennus virheitä sattuu ja sekunda tuotteita löytyy kaikilta valmistajilta, toimialaan katsomatta. Aina on reklamaatio asiat saatu sovittua kaikkien osapuolien kesken hyvässä yhteisymmärryksessä. Ei ikkuna eikä muutkaan tehtaat pilaa mainettaan tuollaisella. Ovat ottaneet reklamaatio ilmoitukset tosissaan ja korjanneet virheet nopeasti kuntoon.
Eilen kävi Fenestran mies katsomassa ulko-oveamme, joka syksyn ja talven aikana on turvonnut, kuten aiemmin täällä kirjoitinkin. Ovi on jälleen turvonnut sitten viime viestini ja ovi ottaa karmiin kiinni, eikä kuiva kevätkään ole asiaa juuri parantanut.

Fenestran mies mittasi aukon, katsoi karmien suoruuden ja totesi asennuksen olleen ok(olihan sen asentanut 2 ammattilaista). Ovestakaan hän ei "löytänyt" vikaa, mutta epäili, että ovea on säilytetty ennen asennusta sateessa ja sitten muutaman kuukauden kulutua ovi on alkanut turpoamaan tai sitten kalliolla oleva kuisti on syksyn ja talven aikana liikkunut niin, että ovi on turvonnut, mutta karmit pysynyt suorassa... :roll:
Ratkaisuksi hän ehdotti, että olisin höylännyt oven pielestä 3mm lisää pois ja hän olisi itsekseen miettinyt jonkin summan korvaukseksi vaivoistani :roll:

Tuohan nyt ei ole yhtään kuluttajasuojalain henkinenkään ratkaisu ja Fenestra taitaa pitää asiakkaitaan ihan pelleinä, kun kehtaavat esittää tuollaisia teorioita ja ratkaisuehdotuksia.
Tilanne jatkuu siten, että en suostunut tuohon ystävälliseen ratkaisuun, vaan odotamme kevään kuivattavan ovea lisää ja katsomme tilanteen(oven koon) uudestaan kesäkuussa. Sitten pitää alkaa löytymään ovi tai ratkaisu, jolla voi varmistua oven normaalista toimivuudesta ja tiiveydestä ympäri vuoden.
Olipas yllätävä kommentti fenestralta :?: . Jatka vain "painostusta", ei tuollaista tarvitse hyväksyä.
Tsemppiä "taisteluun"
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

En tiedä fenestrasta, mutta itse oon ostanut skaalan ikkunoita helsingin säästötuotteesta ja mun mielestä kohtuu hintaisia tällä hetkellä olen vaihtanut kaksi isompaa yläkertaan 1200x1200 ja niihin pienemmät 30x1200 ja 60x1200 tuuletus ikkiunat ja kellariin 2kpl 900x600 1kpl 900x300 ja 600x400 siis yhteensä 8 ikkunaa hintaa tuli 1450€, että en tiedä onko edullisia, kun en oo paljon muualta kysellyt. itse olen asentanut ja tyytyväinen oon ollut, mutta en tiedä onko muilla ikkunan valmistajilla sama säästökuuri sisäpuolisten karmien ja ikkunoiden maalaus ei ole samallainen kuin joskus 80- luvulla, on sellainen mattapintainen karheahko johon tarttuu kaikki lika aivan niinkuin ois pohjamaalissaan vasta :shock:
vms
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vms »

Sen verran että kahteen 250 neliöiseen taloon tuli sieltä ikkunat 3-4v sitten ja kaikki oli ihan kunnossa. Jotain nippeleitä puuttui/katosi ja soitin sinne niin tuli heti postissa lisää ilman rutinoita. Eivät eläneet tai turpoilleet tai vääntyilleet tms yhtään mihinkään ainakaan kolmen vuoden asumisen aikana.

V-MS
Vastaa Viestiin