laatikoston kiskot?
laatikoston kiskot?
Olisiko kenelläkään tietoa mistä voisi etsiä laatikostoon kiskoja, laatikon syvyys olisi 120-150cm leveys 50cm eli mitkään ihan heppoiset kiskot ei tulisi kyseeseen.saisin rappusten alle kunnon säilytystilan, tällä hetkellä kiinteä komero 50/170cm ovella on todella epäkäytännöllinen 
Re: laatikoston kiskot?
Tarkoitatko todella, että laatikon syvyys on 120 cm eli näin paljon laatikkoa on vedettävä avattaessa ulos?
Rakenna sinne portaiden alle autotalli pyörillä kulkevalle säilytysvaunulle. Vaunua voi vetää tarvittaessa ulos vain esim. 80 cm jolloin on jo mahdollista päästä käsiksi osaan sen lokeroista ja laatikoista; takimmaisia varten vaunu on vedettävä tietenkin kokonaan ulos. Huomaa, ettei vaunun ole pakko olla yhtä korkea kuin mitä tilaa olisi: härvelin on pysyttävä turvallisesti pystyssä.
Rakenna sinne portaiden alle autotalli pyörillä kulkevalle säilytysvaunulle. Vaunua voi vetää tarvittaessa ulos vain esim. 80 cm jolloin on jo mahdollista päästä käsiksi osaan sen lokeroista ja laatikoista; takimmaisia varten vaunu on vedettävä tietenkin kokonaan ulos. Huomaa, ettei vaunun ole pakko olla yhtä korkea kuin mitä tilaa olisi: härvelin on pysyttävä turvallisesti pystyssä.
kyllä se saisi tuon 120-150cm aueta. mietin tuota laatikostoa renkaillakin, mutta kokemuksesta mitä olen sängynaluslaatikoita tehnyt lapsille lelulaatikoiksi niin on tullut ongelmaksi jos tekee liian tiukan laatikon mitoiltaan niin on hankala käyttää/huono kulkemaan ulos sängyn alta jos on vähänkin vinossa tulossa.Eikä viitaiai mitään 600 syviä laatikoita laittaa, omatunto ei anna myöden jos tietäisi takana olevan arvokasta säilytystilaa, kun hamstereita tunnumme olevan luonteeltamme 
-
Rintamamiestalollinen
- Jäsen

Eipä taida kuvastot tuntea noin pitkiä laatikoston kiskoja.
Oletko ajatellut liukuoven kiskojen ja pyörästön käyttöä ? Silloin olisi pituutta ja "laatikon" painolla ei olisi niin merkitystä.
Oletko ajatellut liukuoven kiskojen ja pyörästön käyttöä ? Silloin olisi pituutta ja "laatikon" painolla ei olisi niin merkitystä.
On noita kiskoja aika pitkänä, esimerkkivalmistajana vaikka
http://www.schock-metall.de/en/products ... s-048.html
löytää erikoistilauksena 1500mm asti.
Voipi kyllä maksaa muutaman euron
http://www.schock-metall.de/en/products ... s-048.html
löytää erikoistilauksena 1500mm asti.
Voipi kyllä maksaa muutaman euron
- ripe
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.fiarosa.fi
Noin pitkillä kiskoilla tulee hirvee vääntö näille kiskoille, kun laatikko on auki. Pelkkä laatikko painaa jo jotain ja sit ison laatikon tavarat päälle.
Onnistuskohan niitä kiskoja tekeen itse metallista, mun mielestä noi kaupattavat on aika henkettömiä.
Oletko ajatellut laattikon korkeutta (vai mikä se on, etureunaa) montako laatikkoa tulis päällekäin?
Mitä jos ne pyörät laittas sinne alle ja tekis sivuttain aukeavan laatikoston sinne takareunaa, mitä tarvis harvenmin käyttää ja etureunaan sit ihan oikein päin toimivan 55-60 cm. syvän?
Onnistuskohan niitä kiskoja tekeen itse metallista, mun mielestä noi kaupattavat on aika henkettömiä.
Oletko ajatellut laattikon korkeutta (vai mikä se on, etureunaa) montako laatikkoa tulis päällekäin?
Mitä jos ne pyörät laittas sinne alle ja tekis sivuttain aukeavan laatikoston sinne takareunaa, mitä tarvis harvenmin käyttää ja etureunaan sit ihan oikein päin toimivan 55-60 cm. syvän?
Minä olen ajatellut tehdä tällaiset.
Pyörinä olisi todennäköisimmin kuulalaakerit.
Pyörinä olisi todennäköisimmin kuulalaakerit.
laatikon korkeus olisi todennäköisesti 20-30cm menisi "rappusmaisesti" laidasta lähtien 7ltkoa ja sitten 5ltkoa jne. mietin tuossa jos saisi jostain nosto-oven kiskoa c-profiilia edullisesti ja laittaisi 3 rengasta puolelle niin että viimeiset 2 olisi 50cm jaolla minkä päällä paino lepäisi auki asennossa. Katselin keittiöfirmojen mainoksia niin lupaavat kovin monelle ja heppoisen näköisille kiskoille/laatikoille 50-80 kg kantavuutta, näissäkin laatikoissa kuitenkin säilytettäisiin kenkiä ým... ettei aikomus ole siellä rakennustarvikkeita säilyttääripe kirjoitti:Noin pitkillä kiskoilla tulee hirvee vääntö näille kiskoille, kun laatikko on auki. Pelkkä laatikko painaa jo jotain ja sit ison laatikon tavarat päälle.
Pitääkö sen olla nimenomaan laatikosto? Eikö siihen kävisi joku apteekkikaapin tapainen ratkaisu eli tavallaan seinästä ulos vedettävä hyllystö. Jos koko systeemi kulkee neljällä pyörällä, niin riittää että kiskot toimivat vain ohjureina että systeemi kulkee sujuvasti paikoilleen. Periaatteessa voit pohjalevyn päälle kasata vaikka Lundia-hyllystön ja naamioida päädyn oveksi tai seinäksi. Pyörien on tietysti syytä olla laadukkaat (ja riittävän isot) että ne kulkevat tukevasti kuormattunakin.
Mitä jos laittaisi pyörät laatikoihin niinkuin tuossa jo ehdotettiinkin ja teettäisi peltisepällä pyöriin sopivat tarpeeksi pitkät kiskot?
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.