Käyttövesiputkien eristys
Käyttövesiputkien eristys
Miten olisi paras eristää kellarin katossa kulkeva kylmä käyttövesiputki "hikoilun" estämiseksi? Tilaa ei ole kuin 22mm ja putki on 12 mm. Rautakaupasta saatavat eristeet ovat liian paksuja. Kellari on muutenkin turhan matala, joten en haluaisi laittaa paksumpaa koolausta.
Re: Käyttövesiputkien eristys
Taitaa hikoilu olla yleensä vain esteettinen ongelma, joten putkisuojan ei tarvitse estää hikoilua, kunhan vain maskeeraa putket nätimmiksi (Kokeile esim. jotain sähköjohdoille tarkoitettua muovikourua).
Re: Käyttövesiputkien eristys
Bauhausista saa rullassa tuohon tarkoitettua teippiä (varmaan moni muukin rautakauppa myy sitä, mutta silloin kun itse viimeksi tarvitsin, niin Bauhausiin oli muutnekin asiaa). Jos väli on kovin pieni, niin teipin laitto on hankalaa, jos putkea ei saa pudotettua asennuksen ajaksi yhtään alaspäin.
Re: Käyttövesiputkien eristys
Sopivuudesta en tiedä, mutta polyuretaanivaahdon saa helposti noin pieneen koloon.
- rautarunnari
- Jäsen

- Viestit: 831
- Liittynyt: La Loka 21, 2006 14:12
- Paikkakunta: Lahti
Re: Käyttövesiputkien eristys
eikö tuota solumuovieristettä saa 9mm eristepaksuudella ? näin ainakin itse muistelen.
http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... roups=1184
H
http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... roups=1184
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
Re: Käyttövesiputkien eristys
Kiitos vinkistä. Kävin hakemassa bauhausista nauhaa. Vaikuttaa ihan hyvältä.Keijo kirjoitti:Bauhausista saa rullassa tuohon tarkoitettua teippiä (varmaan moni muukin rautakauppa myy sitä, mutta silloin kun itse viimeksi tarvitsin, niin Bauhausiin oli muutnekin asiaa). Jos väli on kovin pieni, niin teipin laitto on hankalaa, jos putkea ei saa pudotettua asennuksen ajaksi yhtään alaspäin.
Re: Käyttövesiputkien eristys
solukumi/solumuovi eristeet on yleensä käytännöllisiä kyseisiin kohteisiin,paksuudet alkaa 9mm-20mm:iin.harmaa väriltänsä oleva on halvempaa ja yhtä hyvää kuin muutkin.kannake kohdat kannattaa teipata eriste teipillä.
Re: Mistä saisi "eristeputkea" ?
Toimiiko tuollainen itseliimautuva solumuoviputki putkien kulmaliitosten kohdalla, yltääkö eristeen reunat yhteen muhvin kohdalla ja pysyykö?
Muualla talossa on juotettuja liitoksia, mutta kattilan vaihdon yhteydessä tuli puristettuja muhviliitoksia, ja niitä on aika paljon. Varsin työläs kohde eristää, mutta ainakin patterikiertoon ja lattiaan lähtevät putket ilmeisesti pitäisi eristää. Samoin kylmävesiputket ja lämpimän käyttöveden kierto. Eipä enää montakaan putkea jäänyt mainitsematta
Tuollainen kohde siis:

Muualla talossa on juotettuja liitoksia, mutta kattilan vaihdon yhteydessä tuli puristettuja muhviliitoksia, ja niitä on aika paljon. Varsin työläs kohde eristää, mutta ainakin patterikiertoon ja lattiaan lähtevät putket ilmeisesti pitäisi eristää. Samoin kylmävesiputket ja lämpimän käyttöveden kierto. Eipä enää montakaan putkea jäänyt mainitsematta
Tuollainen kohde siis:

- rautarunnari
- Jäsen

- Viestit: 831
- Liittynyt: La Loka 21, 2006 14:12
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mistä saisi "eristeputkea" ?
epäilen, että itseliimautuva ei toimi mutkissa, mutta en ole niitä kokeillu koskaan. itse leikkasin sisäkurvista kulmat pois, niin taittui ihan ok ympärille, jessusteipillä kiinni sitten. ei se niistä raoista niin paljon vuoda, että tulisi isoa hukkaa...
btw, tuo taloon.com on tosiaan toimitettuna kallis, itse tilasin sieltä ja noudin muistaakseni onniselta tai arelta tai jostain..
H
btw, tuo taloon.com on tosiaan toimitettuna kallis, itse tilasin sieltä ja noudin muistaakseni onniselta tai arelta tai jostain..
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija


