Jokainen tekee tyylillään, toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä.... tässäkin.
Mulla on joku neropatti päällystänyt yläkertaan menevät rappuset muovimatolla ja etureunassa kulmapuulista ja silti olen moneen kertaan tullut kolinalla raput alas niin että kantapäät ollu hellänä. Se kun lähtee luistamaan niin toppaa seuraavaan seinään, toistaseksi tasapaino on pitänyt miehen pystyssä
Tästä harmissani olen miettinyt monesti että mitä tilalle ettei ole liukas. Puukin lakattuna tulee helposti liukkaaksi.
Mitäs jos jyrsisi alumiinilistalle uria muutama per rappunen ja ruuvaisi sellaisen karkeapintaisen listan uraan.
Laminaattiin taitaa olla huonompi jyrsiä uria
Korkki on liian kallista, sehän se upein olis.
Toisaalta oon miettinyt sitäkin että tekis kivijäljitelmä laminaatista pinnan, samalla tekis eteisenkin. Oikea laatta eteisessä teettäisi aika moisen työrupeaman pohjatöiden osalta. Toisaalta olisi typerän näköistä sekoittaa oikeaa laattaa jota olen ajatellut ulkoeteiseen ja jäljitelmää.
Keittiössä on tällähetkellä sama typerä muovilaminaatti kuin eteisessä ja sinnekkin sopisi kivilattiajäljitelmä hienosti.
Laminaatin etuna on se että äkkiä ja suhteellisen pienellä pohjatyöllä saa hienon pinnan, onko se itsensä pettämistä niin sitä en ole vielä päättänyt.
Kuten huomaatte niin on helpompi olla tekemättä mitään, sen verran vaikeata on päättää asioista. Kokonaisuus pitäisi saada kuvaksi päähän jotta pystyisi edes aloittamaan ensimmäistä kohtaa. Varsinkin kun kaikki tilat näistä näkee kerralla niin olisi yhteensopivuus tärkeää.
Lapsiperheenä voimme sanoa että eteisissä pitää olla lumen ja veden ja keittiössä pitää olla mehukannun tiputtamisen ja kaatamisen kestävä lattia.