vms kirjoitti:Kulju kirjoitti:Oto Hascak kirjoitti:Eilen vähän maksimoin tuota parisuhteen kariutumisesta johtuvaa surkutteluani työmaalla, kun vetäisin oikein kunnolla kirveellä peukaloon...

Kävin sitten oikein hakemassa neljä tikkiä peukalooni ja nyt ollaan sitten käsipuolena työmaalla.
Taitaa olla kirves kesäterässä

Enempi tuskaa, tylsällä
Näin on!

Tosimies vie ajatukset pois entisestä parisuhteestaan keinolla millä hyvänsä ja tylsä kirves on osoittautunut oikein oivaksi kapineeksi.

Ei ole enään kovin kipeä (siis peukalo

) ja tikit poistetaan huomisaamuna.
Mua on jotekin laiskottanut ja työt ovat hiukan tökkineet, varmaan ihan ymmärrettävää. Energiaa on vienyt pois myös kaljoittelu, jota voi tässä nykyisessä elämäntilanteessa harrastaa ilman turhia kitinöitä. Nyt on kaljoittelut kaljoiteltu ja huomenna tartutaan härkää sarvista ja aletaan lyödä alapohjaa umpeen. Rossin aluslautoja puuttuu vielä muutama neliö ja yksi niska pitää tehdä loppuun. Sitten vaan ilmansulkupaperia alapohjaan ja ulkoseinien lattianrajaan. Noihin ulkoseinien lattiarajoihin tulee sitten vielä puukuitulevyt, jotka ylttyvät rossilautojen yläpintaan. Puukuitulevyä tulee kaksi kertaa 12 milliä ja noiden levyjen sekä ilmansukupaperin saumakohdat pitää limittää. Tuolla rakenteella ja limityksellä saa lattianrajasta pirun tiiviin.
Sain ne viimeiset yläpohjan niskat tehtyä ja laudoitettua yläpohjan umpeen. Kutterinlastukin riitti loppuun asti eli nyt on yläpohja alustavasti lämpöeristetty.

Täytyy vielä asentaa noiden kahden viimeisen niskan päälle "vekselipalkki", joka tulee lopulta roikuttamaan kyseisiä niskoja, ne kun katkeavat aikoinaan savupiippuun. En vielä viittinyt tuota askarrella, sillä piipun paikka ei ole vielä aivan 100%:sti tiedossa. Tarvii vielä konsultoida yhtä puolituttua eläkkeellä olevaa muuraria hormien määrästä ja koosta sekä tulisijojen sijainnista piippuun nähden...
Kamiinassa on pidetty nyt pari päivää valkeata ja Kongon lämpötila kohosi päätähuimaavaan yhteentoista asteeseen!

Tuo on pirun hyvin, koska yläpohja ei ollut vielä täysin ummessa ja alapohjat on periaatteessa täysin auki, ikkunoissa on muovit, kuistilta menee lämpö täysin harakoille ja rappukäytävä huoneeseen ei yläpohjaa tässä yhteydessä tulekkaan.
Täytyisi selvitellä, että pitääkö lähteä puutavaraliikkeeseen hakemaan keilaponttia kustin ulkovuoreen...

Vai höylääkö entinen lankomies paneelin ja saako puutavaran hakea entiseltä appiukolta. V*ttumainen tilanne, kun kaikki tarvittava puutavara on sahattuna, mutta ne onkin tavallaan rouvan suvun omaisuutta. Tietää vaan pirun isoa laskua, jos pitää kaikki ostaa itse. Olin itse kyseisen puutavaran kaatamassa, sahaamassa ja taapeloimassa, mutta omistanko sitä, niin siihen en osaa vastata... Puista oli kovin pieni osuus omalta tontilta. Karmien tilanteestakaa ei ole tietoa. Pohjamaali niissä on, mutta onko niitä sen jälkeen maalattua entisen lankomiehen verstaalla, niin en tiedä. Luvalla sanoen todella veemäinen tilanne ja mua ei kiinnosta asiaa selvittää... Rouva halusi erota, joten selvittäköön itse asiansa. Tai jos ei mitään ala kohta puolin kuulua, niin sitten pitää ottaa itse härkää sarvista kiinni. Vielä ei sen aika ole.
Mutta ei elämä pelkkää kurjuutta olla saa ja noin yleisesti ottaen itseäni ei surkuttelut pahemmin kiinnosta.

Meikäläinen laittoi töpinäksi ja järjesti parit treffit ensi viikolle.

Ei ole tarkoitus metsästää uutta rahoittajaa Kongolle, vaan pitää hauskaa ja nauttia naisseurasta.

Sillä se lähtee millä on tullutkin...