öljylämmitys

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Puulämmittäjä
Jäsen
Jäsen

Re: öljylämmitys

Viesti Kirjoittaja Puulämmittäjä »

Hetkinen vielä. Olettekos huomanneet sähköfirmojen mainoksia viimeaikoina. Minä olen. Kehoittavat ostamaan niitä "Ilpoja" ym. Siis ovat edullisia laitteita sähköfirmojen "tiskin takaa" katsottuna. Eli talon sähkönkulutus varmaankin kasvaa näitä ilmapummpuja käytettäessä. Tuskin sähköfirmat niitä muuten kehoittaisivat ostamaan. Siis edullista heille. Niin että pohtikaapas tätä kysymystä.
Pääkkäri
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Pääkkäri »

Joo ja neuvovat käyttämään energiansäästölamppuja. Taitaa olla joku salaliitto ku eivät kehota käyttää hehkulamppuja. :shock:
Putkimiess

Viesti Kirjoittaja Putkimiess »

Niin tai näin, sanomasi ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Sitä olen esimerkiksi minä elävä todiste.

Kutsunkin olet saanut. Paskanpuhujana tuskin otat haastetta vastaan???
Mika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mika »

Itse tein tuon päätoksen tuon VILPin suhteen juuri niin, että se tulee riittämään Vähintään 90% ajasta. Jos täällä Oulun alueella pakknen pysyy -20 alla kuukauden niin se on jo kova juttu. No sen kuukauden olen valmis lämmittämään sitten vaikka pelkällä sähkövastuksella.
"Ei me kyllä tänne muuteta!" -Tuntemukset reilu kolme vuotta sitten...
Putkimiess

Mika kirjoitti:Itse tein tuon päätoksen tuon VILPin suhteen juuri niin, että se tulee riittämään Vähintään 90% ajasta. Jos täällä Oulun alueella pakknen pysyy -20 alla kuukauden niin se on jo kova juttu. No sen kuukauden olen valmis lämmittämään sitten vaikka pelkällä sähkövastuksella.
Mutta onko sähköntoimittaja valmis investoimaan sähköntuotantoon jota tarvitaan vain kuukauden verran vuodessa? Muun ajan se seisoo toimeettomana eikä maksa itseään. Tämän kun monistaa vaikka 100 000 kotitaloudella niin alkaa olemaan aika isot summat kyseessä!
Tämä ei ehkä liikuta yksittäistä kuluttajaa mutta on hyvä pitää mielessä!
tareone
Jäsen
Jäsen
Järvenpää

Viesti Kirjoittaja tareone »

Meillä on päälämmönlähteenä 2 ILPpiä ja yksi pönttöuuni. Pönttis keskikerroksessa ja ilppi kellarissa ja yläkerrassa. Näillä etelän talvilla pärjää mainiosti. Jos lämpötila laskee tuonne -10:een, laitetaan pattereissa vesikierto päälle.
Putkimiess

Päälämmönlähteellä tarkoitetaan sellaista lämmitysjärjestelmää joka yksinään pystyy huolehtimaan kiinteistön lämmityksestä. Myös kylmimpään vuodenaikaan. Apulämmönlähteillä tarkoitetaan avustavia järjestelmiä, ts sellaisia jotka eivät yksin siihen pysty.
Useammalla apulämmönlähteellä voidaan tietenkin päästä tarvittavaan yhteistehoon mutta ilp ei siihen kuulu koska sen teho katoaa kylmässä. Ilppiläinen on siis tässä katsannossa sähkölämmittäjä vaikka suurimman osan vuotta olisikin lämpöpumpulla lämmittävä.
newport
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja newport »

kaverilla ainakin päälämmitys ilma-vesi pumppu.
ja kyl torppa on lämmin ollu.
esim sanyon pumppu toimii -26 asteeseen ilman onkelmia,
ja sit rupee sähköllä lämmittämään.
kyl luulis tollasella ja varaavalla takalla yhen talon lämmittävän.
kysellä viel tarjouksia muiltakin firmoilta.
kodin onnisen mies kävi kattomas ja tarjoomas laitetta.
mut kyl meil tohon lämmitysmuotoon siirrytään.
ens kesänä
Vastaa Viestiin