Kiitos taas kannanotoista ja tiedonjyvistä! Näinhän se menee...Alkoi vaan ottamaan pannuun noi Daikin-Toshiba-Panasonic-kauppiaat ja Ultimate epäilyttää, kun tarvitsen kuitenkin asentajan sekä huollon lähiseudun asennusliikkeistä...
koulukoti
Taas Ultimaten pumpuista...
Re: Taas Ultimaten pumpuista...
Ultimaten invertterimalli on puhaltanut lämpöä jo pari kuukautta ja hyvin toimii! Ihmetyttää vain tuo kondenssijuttu. Miten paljon sisäyksiköstä pitäisi tulla kondenssivettä tähän aikaan vuodesta? Tuo ulkoyksikön sulatustoiminto on ainakin ihan pakollinen ominaisuus meidän ilmastossa. Älkää vain ostako pumppua ilman sitä! 
Re: Taas Ultimaten pumpuista...
Silloin kun lämmitetään sisäilmaa niin sisäyksikkö on kuuma, jotain +50°C ja ulkoyksikkö kylmä jotain -10°C, eli silloin sisäyksikkö ei kondensoi ollenkaan. Jäähdytyksellä sitten sisäilman kosteudesta riippuen kondensoi, kuten kylmä huurteinen olutlasi lämpimässä miellyttävässä kesäillassa...Rinnewood kirjoitti:Ultimaten invertterimalli on puhaltanut lämpöä jo pari kuukautta ja hyvin toimii! Ihmetyttää vain tuo kondenssijuttu. Miten paljon sisäyksiköstä pitäisi tulla kondenssivettä tähän aikaan vuodesta? Tuo ulkoyksikön sulatustoiminto on ainakin ihan pakollinen ominaisuus meidän ilmastossa. Älkää vain ostako pumppua ilman sitä!
En usko että sulatustoimintoa puuttuu oikeastaan mistään ILP:istä, silloin laite kytkeytyy hetkeksi jäähdytykselle mutta ulkoyksikön puhallin ei pyöri ja näin ulkoyksikön kenno menee hetkeksi plussan puolelle ja huurre tai jää sulaa ja sitten jatkaa toimintaa. Jotkut mallit tarvitsee sulanapitovastuksen kun ulkoyksikön sulatusvedet saattaa jäädä muuten valumatta maahan ja lisää siinä sivussa sähkönkulutusta... myös kompressorilämmitys lisää sähkönkulutusta ja sitä tarvitaan kun kompressori käynnistyy hiljaiselon jälkeen, vähän kuin auton lohkolämmitin sekin ja ei mikään pakollinen välttämättä siis. Jos kompura käy läpi talven niin tuskin mikään ongelma vaikka ei olisikaan, turhaa sähkön kulutusta sanon minä.
Tämä nyt vaan sitten omaa mielipidettä ja ammuttavissa alas. Vastaus koski yleisesti tätä tekniikkaa. Jos Ultimate ei ilman näitä tule toimeen niin sitten tarpeen. Jotkut tulee ilman näitäkin kai toimeen?
Vastuuvapausklausuuli: Tämä teksti on kirjoitettu tietämättä asiasta sen tarkemmin ja vastuu on lukijalla
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...


