Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
RMTvm50
Jäsen
Jäsen

Re: Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Viesti Kirjoittaja RMTvm50 »

Kiitti madde tsempeistä :-).

Mulla ei olis muuta ongelmaa kuin raha. Nyt kun yhtäkkiä maksankin kaikesta yksin niin tokihan se vaikuttaa muutenkin olemattomaan remonttibudjettiin. Pitää ensin keskittyä ylläpitoon ja sitten vähitellen rahatilanteen mukaan fiksailla pikkujuttuja. Lähinnä kyse on pienestä pintaremontista eikä mua onneksi itseäni haittaa keskeneräisyys.

On muuten vähän hassua asua näin isossa talossa yksin. Ei tässä olen kuin vajaa 100 neliötä (4h+k) mutta kun puolet siitä menee aivan hukkaan. Olenkin tässä kehitellyt ideaa jättää tuo yläkerta viileäksi ja siirtyä itse nukkumaan alakertaan. Enhän oikeasti tarvitse kuin alakerran verran tilaa. En haluaisi lämmittää niin sanotusti turhaan kaikkia neliöitä jos se ei ole aivan välttämätöntä. Kokemuksia kellään?
Kulju
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kulju »

Minä asun myös yksin ja yläkertaa en ole käyttänyt juuri ollenkaan. Voi mennä viikkoja etten käy siellä ollenkaan. Olen pitänyt lämpötilan n. 17-18 astetta. Lähinnä se lämpenee alakerrasta tulevalla hukkalämmöllä. Patteritermostaatit pitävät patterit kylmänä kovimpia pakkasia lukuunottamatta. Toivottavasti sille tulee joskus käyttöä....
RMTvm50
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RMTvm50 »

^ Tuota mietin itsekin että eiköhän se yläkertä lämmity jonkin verran kun alakerrassa uuneja lämmittelen :). Eli siis eikun idea toteutukseen.
madde
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja madde »

No, eihän sitä itsekseen asuvalla ole fyffeä yhtään ylimääräiseen, minullakin elätettäviä eikä ole kuin yksi, joka tuo leivän pöytään, joten kekseliäs on pitänyt olla..

Liimapuulevyt ostan paikalliselta tehtaalta. Koneet (suurin osa halpisvehkeitä, jotka tienanneet hintansa moninkertaisesti). Puutavaraa olen haalinut purkupaikoista kotiinkuljetushintaan, vanha kunnostetaan ja välillä ajan kanssa. Ikea on vakishoppailupaikka ja huonekaluja saa kummasti tuunattua listoilla ym. Ruokaa teen kahden pv:n tarpeiksi ja leivät leivon joskus itse (vehnäleivästä tulee just samanlaista ku Fazerin rapeasta leivästä, sori Kalle). Jysk on hyvä ja edullinen ostospaikka, sieltä tekee vanhan tavaran löytöjä aina silloin tällöin. Saranat eivät ole kalliita, olen enemmänkin ihmetellyt miten halvalla saa tehtyä kaappeja jne.. Enää en osta valmista vaan teen itse :-)

Monia kalusteita olen opetellut itse tekemään, pelkästään katsomalla miten joku kaluste on tehty oppii jo paljon :). Tarjouksia seuraan koko ajan ja remppahankinnat teen ajan kanssa. Autoa en vaihda, V40 on palvellut erittäin hyvin. Työajoja ajan heti kun on mahdollista, km-korvaukset on verovapaata nk. ylimääräistä tuloa. Meidän ruokabudjetti pyörii n. 350 egen pinnassa ja tämä äidin sauhuttelukustannus on mukana, joten vähällä pärjää ja silti jääkaappi täynnä ruokaa :). Jauheliharisotto on meidän perheen fäivöritti ja sitä riittää kahdeksi päiväksi ja slurp nami nami :).
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Kulju kirjoitti:Minä asun myös yksin ja yläkertaa en ole käyttänyt juuri ollenkaan. Voi mennä viikkoja etten käy siellä ollenkaan. Olen pitänyt lämpötilan n. 17-18 astetta. Lähinnä se lämpenee alakerrasta tulevalla hukkalämmöllä. Patteritermostaatit pitävät patterit kylmänä kovimpia pakkasia lukuunottamatta. Toivottavasti sille tulee joskus käyttöä....
Jep, itselläni on yläkerta noin +15 ja alakerrassakin patterit säädetty sinne +18 lämpöön, tosin jos on pisempään reissussa, niin +15 on ihan hyvä tuossakin, takka on sitten se millä asumislämpöä tulee pidettyä + muu hukkalämpö mm. kokkauksesta.

Viimeksi taisin käydä yläkerrassa pari kuukautta takaperin :shock:

No olen nyt ajatellut jos tekisi yläkertaan sitten nikkarointiverstaan ja työhuoneen, jos joskus aikaa ja rahaa sellaiseen operaatioon on. Sekin tuli mieleen, että jos emäntäehdokkaalla ei vasara pysy kädessä eikä lankku sahalla katkea, niin eipä sellaisella paljoa virkaa ole, kinasteluksihan se aina menisi :lol:

Vaan kyllä se helpottaisi monessa asiassa, jos olisi kotihengetär, varsinkin jos itse on reissussa niin mitään toimituksia ei voi kotia tilailla eikä mikään edisty, samalla tavalla ne villakoirat nurkassa makoilee reissusta tullessakin. Vaan toisaalta voi sitä käydä autotallissa ropaamassa vaikka kymmeneltä illalla eikä tule kommenttia vaikka 'vähän' tulisikin sotkua, kai se lika käsistä lähtee sitten kulumalla, kun ei hiekkasaippua tepsi :mrgreen:
mikkeH
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja mikkeH »

Täytyypi ilmoittautuu tässä jonon jatkoksi. Marraskuussa tuli tehtyä kaupat -46 rakennetusta rintamamiestalosta, johon tässä pitäis muuttaa ja alkaa vähän katella mitä kaikkee tarvii korjailla.
madde
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja madde »

Sinkkuudesta vielä niin tämä juttu on pakko kertoa.. Tuossa nimarin vieressä olevassa linkissä näkyy mun vastavalmistunut sauna, laitoin onnessani siitä kuvia kavereille ja fejspuukkiin ja hehkutin miten onnessani olen, et vihdoin pääsen kylpemään :-D

Eipä mennyt aikaakaan kun alkoi tulemaan murskaavaa kritiikkiä ja nimenomaan lauteista vaikka ne mun mielestä on niin hiaanot.. Palaute tuli miehiltä ja ne kirjoitti, et hemmetti, meinaatko hirttää miehet kiinni lauteisiin? Meikä vähän ihmeissään ja sitten lamppu syttyi :lol: eli kovin pienim****et miehet ei mun saunaan pääse, heille pitää olla pellava-alustat :lol: :lol:

On tullut tosiaan oltua sinkkuna aivan liian kauan, näin naisimmeisenä kerkesin tämän detaljin unohtaa :lol: :lol:
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
jaakkovaakko
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jaakkovaakko »

Olisko toi patavahti parempi :roll:Liittyen tuohon aiemmin esitettyyn akotteluun
Viimeksi muokannut jaakkovaakko, Su Joulu 14, 2008 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kääk
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kääk »

Hui, taidan uskaltautua tännekin kirjottamaan ensimmäisen kerran. Sinkkuna ollaan ja talo on hankittu. Sille pitäisi jotain alkaa tehdä, eli siis muuttaa kamat sisään. Siinä pärjäilystä ei siis vielä ole tietoa, mutta sillä asenteella se on kai oltava, että pärjätään. Tai siis pärjään. Kiva on ollut lueskella tätä foorumia innostuksen ja kauhunsekaisin tuntein. Jatkossakin varmaan tulee lueskeltua, ehkä jopa uskallan jotain kirjoitella. Mukavaa joulun aikaa kaikille!
tyy
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.tyyn.vuodatus.net

Viesti Kirjoittaja tyy »

Täältä löytyi tämmöinenkin...
Juup, sinkkuna (tosin lapsia löytyy) tulee itsekin asuttua ja elettyä / remonttia tehtyä...
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

tyy kirjoitti:Täältä löytyi tämmöinenkin...
Juup, sinkkuna (tosin lapsia löytyy) tulee itsekin asuttua ja elettyä / remonttia tehtyä...
Onpa mielenkiintoista spagettia blogissasi kohdassa Viemäriputkistoa....
Annis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Annis »

Kait miekin olen sinkku :lol: Siis siviilisäädyltään naimaton, mutta äitini kera tässä asustellaan.
Ja tiedän; äiti-tytär yhdistelmä kuulostaa varmaankin tosi.... sanoisinko jännältä. Mutta, meidän äippä asui eri maassa lähes 20 vuotta, joten paljon jäi yhdessä kokematta.
Hienosti tää on mennyt. Kas sama ajatusmaailma.
Kyllä sitä on pärjäilty oikdn hyvin, kiitos älyttömän mukavien naapureiden. Joissa on muutes myös aikas paljon yksinäisiä rintsunaisia lapsineen tai ilman :wink:
tyy
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.tyyn.vuodatus.net

Viesti Kirjoittaja tyy »

vesahy kirjoitti:Onpa mielenkiintoista spagettia blogissasi kohdassa Viemäriputkistoa....
:-D Ei käy elämä tylsäksi, kun noita ylläreitä löytää! :-D
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Ainoa ihmisasukas minäkin talossani olen, ja itseasiassa naisia on melkein elikotkin,
paitsi tietysti asuu kanalassa kukko Jorma! :-)

Ja yläkerta tyhjillään kanssa (on yksi puulämmitettävä huone, ja avointa rakentamatonta vinttiä loput) Harvemmin tulee vintillä käytyä, nyt olen sadepäivinä kuivatellut pyykkiä, ja yövieraita jos on enempi, niin siellä nukkuvat.
No nyt olen kesällä käynyt monasti ihan vain fiilistelemässä, kun alkukesästä siivosin vintin oikeen vimosen päälle. On se semmosta köyhän miehen (siis naisen) Luxusta, tyhjää tilaa asunnossa!
Alakerran huoneistakin (= 2 ja kyökki) toinen toimii enemmän tai vähemmän varastona. Hassuahan tässä on se, että kun yksiöstä muuttoa tein, oli haaveena, että saisi erikseen vaikkapa makkarin ja olkkarin, ja nyt kun ne on, eipä ole käytössä kun köökki ja kamari. :-)
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Kääk
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kääk »

"Tyy"llä on todella kauniin näköinen talo. Ihastuin noihin verannan ikkunaruutuihin, todella hienot!

Minulla nyt reilu puoli vuotta elämää rmt:ssa takana ja hyvin on mennyt. Pitää paikkansa se, että ei kannata kiirehtiä. Itsellä vaihtelee päivästä toiseen suunnitelmat ja mielihalut. Keittiöö on rempattu, ihana vanha puuhella ja vanhat korkeat ruokakomerot jäivät, vaikka tulikin uusia kaappeja ja minulle sotkijalle niin tarpeellinen apk. Muovimaton alta paljastui ihan hyvässä kunnossa oleva lautalattia, samanlaista kuin on olkkarissa ja makkarissa. Mikä onni.

Ja koira on vahtinut portailla niin tyytyväisen näköisenä... Ja myös pihasaunan portailla, ja autotallissa, ja portilla... :mrgreen:
Vastaa Viestiin