V***tus ketju
Re: V***tus ketju
nyt alko kunnolla v..taa kun Elisan netti yhteys pätkii koko ajan.kyllä laskut pitää maksaa mutta saako korvausta kun ei netti toimi.
Meillä kun on tuo kortti läppärin sisällä ja asutaan nähtävästi"kehitysmaassa".On tuo hauskaa
Viikonloppuna ei päässyt mihinkään netin kautta.Onneksi jalkasin kulku onnistuu vielä. 
- vesahy
- Jäsen

Nyt ketuttaa, hatuttaa, letuttaa ja potuttaa. Plus että vielä kyrsii. Eilen ajelin myrskyssä, sateessa ja pimeässä kirkolle kauppaan kaljaa ja makkaraa ostamaan ja kun koko maailman vesi on satanut tänne meidän kylälle, niin ikkunat tietenkin umpihuurussa. Normaalisti Rellukka-ressukkani puhallin putsaa tuulilasin viidessätoista sekunnissa mutta nyt ihmettelin miksei ulos näy. Tarkemman tarkastelun jälkeen huomasin, että lämppärin puhallin ei toim, se on aivan hiljaa. Perille selvisin ikkunaa hihalla pyyhkien.
Tänään tarkastin sulakkeen ja ehjä se oli. Sitten korjaamolle soittamaan. Merkkikorjaamossa uusi moottori 380 euroa, etuvastus 110, mutta työ kohtuullinen, vain 80 euroa. Usein käyttämässäni merkkien ulkopuolisessa huoltopisteessä moottori vastuksineen 180 euroa, pelkkä vastus 110 mutta töitä arveltiin kuluvan puoli päivää, sen osuus 228 euroa. Pitkän jäljityksen jälkeen löysin lähikylältä autosähkökorjaamon, jossa sanottiin, että katsotaan nyt ensin mitä siellä on rikki ennen kuin ruvetaan uusia osia tilailemaan, jos vaikka voi korjata. Siellä moottorin hinta on myös tuo 180, en tiedä onko se tarvike vai alkuperäisosa. Yks hailee mulle ja voi hyvinkin olla, että tulevat joka tapauksessa samasta tehtaasta.
Mutta miten tuollainen moottori voi maksaa 380 euroa? Vesiautomaatista maksoin 190 euroa ja siinä on moottori, pumppu, painesäiliö ja hieno kontrolliyksikkö, varmasti mutkikkaampaa tekniikkaa. Varastointikustannukset siinä vesipumpussakin on, auton sähkömoottori tilataan suoraan maahantuojalta.
Muutenkin ottaa hermoon nämä autoilukustannukset. Tänä vuonna määräaikaishuolto 450 euroa, uudet etupään nivelet 332 euroa, jakohihna+vesipumppu 663 euroa, kaksi tuulilasin kiveniskemää á 50 euroa, penkin repeämän ompelu 70 euroa, vakuutukset 500 euroa, katsastus 86 euroa. Kesärenkaat ihan sököt, uudet pitää ostaa keväällä. Bensaa ei ole koko vuonna tainnut mennä yhtään enempää.
Tänään tarkastin sulakkeen ja ehjä se oli. Sitten korjaamolle soittamaan. Merkkikorjaamossa uusi moottori 380 euroa, etuvastus 110, mutta työ kohtuullinen, vain 80 euroa. Usein käyttämässäni merkkien ulkopuolisessa huoltopisteessä moottori vastuksineen 180 euroa, pelkkä vastus 110 mutta töitä arveltiin kuluvan puoli päivää, sen osuus 228 euroa. Pitkän jäljityksen jälkeen löysin lähikylältä autosähkökorjaamon, jossa sanottiin, että katsotaan nyt ensin mitä siellä on rikki ennen kuin ruvetaan uusia osia tilailemaan, jos vaikka voi korjata. Siellä moottorin hinta on myös tuo 180, en tiedä onko se tarvike vai alkuperäisosa. Yks hailee mulle ja voi hyvinkin olla, että tulevat joka tapauksessa samasta tehtaasta.
Mutta miten tuollainen moottori voi maksaa 380 euroa? Vesiautomaatista maksoin 190 euroa ja siinä on moottori, pumppu, painesäiliö ja hieno kontrolliyksikkö, varmasti mutkikkaampaa tekniikkaa. Varastointikustannukset siinä vesipumpussakin on, auton sähkömoottori tilataan suoraan maahantuojalta.
Muutenkin ottaa hermoon nämä autoilukustannukset. Tänä vuonna määräaikaishuolto 450 euroa, uudet etupään nivelet 332 euroa, jakohihna+vesipumppu 663 euroa, kaksi tuulilasin kiveniskemää á 50 euroa, penkin repeämän ompelu 70 euroa, vakuutukset 500 euroa, katsastus 86 euroa. Kesärenkaat ihan sököt, uudet pitää ostaa keväällä. Bensaa ei ole koko vuonna tainnut mennä yhtään enempää.
Mulle merkkihuolto tarjos puhaltimen vastuspakettia 114 euroa niin hain sitten tarvike osan 11 eurolla, pitäköön vastuksensa 
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
- vesahy
- Jäsen

Mikä se mystinen vastuspaketti oikein on? Voiko sen itse vaihtaa? Tai enhän mä tiedä mijkä siellä rikki on, tiedän vain, että ilmaa ei tule. No, jos huomenna saadaan vikakohta selville, niin ehkä voin itse hakea osat.
Muutenkin tuo varaosahinnoittelu ihmetyttää. Edellisestä rellusta meni kuljettajan oven valokytkin, se kun on sellaisessa paikassa, että sitä helposti potkaisee. Uusi kytkin maksoi, tosin kumitutteineen, noi viisikymppiä. Ihan saman näköiset kytkimet Motonetissä maksoivat 1,95 mutta eihän ne tietenkään siihen oven reikään istuneet.
Muutenkin tuo varaosahinnoittelu ihmetyttää. Edellisestä rellusta meni kuljettajan oven valokytkin, se kun on sellaisessa paikassa, että sitä helposti potkaisee. Uusi kytkin maksoi, tosin kumitutteineen, noi viisikymppiä. Ihan saman näköiset kytkimet Motonetissä maksoivat 1,95 mutta eihän ne tietenkään siihen oven reikään istuneet.
Yleensä se on helposti vaihettavissa kaksi tai kolme ruuvia irti ja johto pistokkeella. Monissa autoissa se on pelkääjän jalkotilasta löytyvässä ilmakanavasta ennen lämmityskennoa jotta ulkoilma viilentää vastukset. Vastusosat siis sen muoviputken sisällä ja johtoliitin ulkopuolella kyljessä. Merkkikohtaisia eroja on.vesahy kirjoitti:Mikä se mystinen vastuspaketti oikein on? Voiko sen itse vaihtaa? Tai enhän mä tiedä mijkä siellä rikki on, tiedän vain, että ilmaa ei tule. No, jos huomenna saadaan vikakohta selville, niin ehkä voin itse hakea osat.
Vastukset toimii niin että jokaiselle nopeudelle on oma vastus paitsi täysnopeudelle jolle suora virta. Eli siis kaikki nopeudet ei mene kerralla vastuksien takia ja täysnopeus toimii vaikka kaikki vastukset palaisikin. Mä olen aina vaihtanut itse.
Tarvikeosia saa merkkikohtaisestikkin paljon halvemmalla mutta pitänee muistaa että halvalla ei hyvää saa joten on oikeastaan tuurista kiinni kuinka hyvän osan saa tarvikkeena. Voi toimia pitkäänkin ja voi hajota lähes heti.
Pahoittelen että meni näin pahasti ohi varsinaisen aiheen mutta toivottavasti vika löytyy, luulen kyllä että vika on muualla kuin vastuksissa.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
- vesahy
- Jäsen

Propelli ei pyöri millään nopeudella, ei edes silloin kun painaa tuulilasin tuuletusnapin alas. Silloinhan sen pitäisi ottaa täydet kierrokset. Taitaa olla vika moottorissa ja kun nyt muistelen, niin se on pitänyt selalista hiljaista hurinaa, että olen ajatellut laakereiden olevan loppusuoralla. Kaippa se autosähköseppä ammattinsa osaa ja mittaa sukkelaan, mihin asti vrtaa tulee ja mikä osa sitten ei toimi säädetyllä tavalla.
Ei vastauksesi varsinaisesti aiheen ohi mennyt, ei otsikonkaan. Hiukan lievitti minun kenkutustani, pienetkin tiedonjyvät liennyttävät. Ja nyt ymmärrän miksi joka paikassa ensimmäiseskis kysyivät, ett "eiks se toimi millään nopeudella?".
Ei vastauksesi varsinaisesti aiheen ohi mennyt, ei otsikonkaan. Hiukan lievitti minun kenkutustani, pienetkin tiedonjyvät liennyttävät. Ja nyt ymmärrän miksi joka paikassa ensimmäiseskis kysyivät, ett "eiks se toimi millään nopeudella?".
Kyllä ottaa pattiin kun nuo pirun hiiret meinaa alkaa valtaamaan taloa,tutkinut taskulampulla ulkopuolelta että mistä jumalauta sisälle tulevat,yläkerran varastosta jo puolenkymmentä loukulla pyytänyt ja on niille hiiribaarin antimetkin kelvanneet,no siinäpä yrittäköön vallata MINÄ EN LUOVUTA 
Rintamamiestalo vm.-53,sauna ja pesuhuone laajennus-84,2xmakuuhuone ja iso eteinen laajennus 2004,tulossa toinen ulko-ovi ja terassi.Terassi valmis,ulko-ovi ensi kesänä.
..tana! Yhtiömme nettisuojatasoa nostettu ja tämä(kin) sivusto estettyjen joukossa
prkle!!!! Ja samalla kaikki kuvaboksi yms. sivustot
Jos on tarkoitus nostaa ihmisten työpanosta niin siinä on ainakin meikäläisen kohdalla epäonnistuttu!
Jos on tarkoitus nostaa ihmisten työpanosta niin siinä on ainakin meikäläisen kohdalla epäonnistuttu!
- vesahy
- Jäsen

Radiossa päivystävä jyrsijädosentti kertoi, että hiiri tulee sisään lyijykynän kokoisesta reiästä, eli noin 7 milliä. Siis ihan toivoton yritys saada talo täysin hiiritiiviiksi. MInä laitin teräsvillaa siihen kohtaan, mistä vesiputket tulevat kellarista keittiöön, se auttoi hiukan. Naapuri naputteli verkkoja, jossa oli noin sentin silmäkoko. Tuhahti kun sanoin, että ei tehoa.mtl69 kirjoitti:...,tutkinut taskulampulla ulkopuolelta että mistä jumalauta sisälle tulevat,...
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Vasta puolenkymmentämtl69 kirjoitti:Kyllä ottaa pattiin kun nuo pirun hiiret meinaa alkaa valtaamaan taloa,tutkinut taskulampulla ulkopuolelta että mistä jumalauta sisälle tulevat,yläkerran varastosta jo puolenkymmentä loukulla pyytänyt ja on niille hiiribaarin antimetkin kelvanneet,no siinäpä yrittäköön vallata MINÄ EN LUOVUTA
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Jyrsijät menevät sellaisesta reijästä, mistä kallo mahtuu läpi.vesahy kirjoitti:Radiossa päivystävä jyrsijädosentti kertoi, että hiiri tulee sisään lyijykynän kokoisesta reiästä, eli noin 7 milliä.mtl69 kirjoitti:...,tutkinut taskulampulla ulkopuolelta että mistä jumalauta sisälle tulevat,...
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
- vesahy
- Jäsen

Se on sitten kai se seitsemän milliä, en tiedä kun en ole mitannut. Mutta kai asiasta väitellyt tohtorismies on. Kerroin vain mitä radiossa sanottiin.Markku&Rintsikka kirjoitti:Jyrsijät menevät sellaisesta reijästä, mistä kallo mahtuu läpi.
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Täytyykin mitata koe-eläinhäkin verkon silmäkoko, kun sellainen sattuu olemaan verannallavesahy kirjoitti:Se on sitten kai se seitsemän milliä, en tiedä kun en ole mitannut. Mutta kai asiasta väitellyt tohtorismies on. Kerroin vain mitä radiossa sanottiin.Markku&Rintsikka kirjoitti:Jyrsijät menevät sellaisesta reijästä, mistä kallo mahtuu läpi.
Meikäläisen rellunpiuhkeesta puhallin lähtee käyntiin kun lyö nyrkillä LUJAA keskikonsoliin pelkääjän jalkatilan puolelta..... Joskus tarvii lyödä parikin kertaa että tokeneevesahy kirjoitti:Propelli ei pyöri millään nopeudella, ei edes silloin kun painaa tuulilasin tuuletusnapin alas. Silloinhan sen pitäisi ottaa täydet kierrokset. Taitaa olla vika moottorissa ja kun nyt muistelen, niin se on pitänyt selalista hiljaista hurinaa, että olen ajatellut laakereiden olevan loppusuoralla. Kaippa se autosähköseppä ammattinsa osaa ja mittaa sukkelaan, mihin asti vrtaa tulee ja mikä osa sitten ei toimi säädetyllä tavalla.
- vesahy
- Jäsen

Ei mullakaan ihan uusi ole, mutta viisivuotias, jota aion pitää vielä kauan. Kyllä se nyt korjataan kunnolla ja jos on tarvis, niin vaihdetaan se moottori. Yleisesti ottaen, jos jokin autossa pettää, niin se pettää pahassa paikassa, metsätaipaleella, pimeässä, sateessa, kamalassa kiireessä. Ja kaikki työkalut jäivät just sillä kertaa kotiin.