nuohooja yllätti

Jokaiselta rintamamiestalon omistajalta on varmasti monesti kysytty: "Löytyikö yllätyksiä". Vanhat talot saattavat joskus todellakin kätkeä sisäänsä niin iloisia kuin surullisiakin yllätyksiä. Remontoidessa niihin sitten törmää.
rattus77
Jäsen
Jäsen

Re: nuohooja yllätti

Viesti Kirjoittaja rattus77 »

Joo.
Ei näkynyt nuohoojaa... Soittelin sitten, että jos kerkiäis tänne meillekin tulla. Kova kiire oli kuulema, mutta kun sanoin, että kaks vuotta sitten kävi viimeksi, niin mahdutti ajan kalenteriinsa samalle viikolle.
Nuohooja tuli ihan neljä tuntia etuajassa, katteli meidän tikkaita ja piippua ja totesi ettei pysty katolle menemään... Ehkä kuulemma olisi mahdollista jois ois piitkät tavalliset tikkaat hommannu.... Että silleen. No mitäs muuta siihen sit sanot ku että "no ei mahda mitään". Ja vehkeet hommaten ja itte katolle ja nuohosin kaikki hormit, myös ilmanvaihtosellaset...

Itekään en tykkää yhtään korkeista paikoista, mut ei mitään ongelmaa kiivetä omalle katolle, kun tikkaat kestää, käsillä saa koko matkan pidettyä kiinni ja lisänä "apunaru" jos hirvittää...
bruman
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja bruman »

juu meillä kävi heinäkuussa nuohooja ja suti niin hyvin et nokea yläkerran makkareissa asti :) hieno suoritus, siihen päälle vielä siivous firman lattian pinnan pilaaminen liian kovilla myrkyillä!!! kyllä antoi motivaatiota remontti hommiin ku kesäkuun lopussa sai kaikki pinnat sisältä kuntoon ja heinäkuun 10 oli kun nokea olisi levitelty tasaisesti joka puolelle asuntoa. Vielä on prosessi kesken ja siivous firman piikkiin on menossa lautalattian hionta ammattimiehellä ja käsittely osmon värillä uudestaan...

Jännin homma oli noki firmata tehty selvitys mistä noki oli tullut sisään, kuvailivat ettei nuohooja olisi tehnyt työvirhettä vaan pesutilan tuuletin saattoi vaikuttaa tilanteeseen :) aika sama mulle kunhan hormit on kunnossa ja itse ei tarvinnut maksaa laskua pesusta ja sisäilman puhdistamisesta!!! ikäviä hommia, ensi viikolla saan tietää mitä osmo colorin maahantuojan kokeet tekivät heidän mielestään lattialle...
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

tänään alkuiltapäivästä kurvasi nokinenä pihaan ja kysyi, milloinka sopisi talonväelle kolata.
Vaan "oloneuvokselle" sopii aina, niin sitten tuli paikat koluttua ja erinomaisen siististi kaikki jäljet, taas kerran.

Tällästä täällä, mites muualla?
isompi leka tänne!
risto
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja risto »

Minä nuohoan piiput kolme kertaa vuodessa ja lämmityskattilan kerran viikossa. :-D :-D
JHakkinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JHakkinen »

Meillä kävi nuohooja pyynnöstä, kun ei ollut aivan varmaa milloin tulisioja oli viimeksi käytetty. Siistiä oli jälki. Tänään herättelin varovasti pönttöuunia. Veto oli hyvä, tai ainakin ok, kun ollut jonkun vuoden käyttämättä.
Dude
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dude »

risto kirjoitti:Minä nuohoan piiput kolme kertaa vuodessa ja lämmityskattilan kerran viikossa. :-D :-D
Talon vai emännän :-D :-D
Hyvinkin yleispäteviä vastauksia joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä itse asian kanssa...
risto
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja risto »

Dude kirjoitti:
risto kirjoitti:Minä nuohoan piiput kolme kertaa vuodessa ja lämmityskattilan kerran viikossa. :-D :-D
Talon vai emännän :-D :-D
No savupiiput ja lämmityskattila tulee nuohottua harvemmin, mutta emännän nuohoan kyllä pari kertaa viikossa. :-D :-D
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Meillä sitten näin tänään:

Auto tupsahti pihaan ja ovelta kuului koputus, ja ovenraosta huikkaus jotta "ollaankos täällä kotosalla?" Ja jatkokysymys, heti perään, kun oli jo sutari astumassa sisään, että "ootkos tänään lämmittänyt?" Joo en -"Millonka se sopisi nuohota?" Vaikka heti. "No hyvä".

Ja niin nuohottiin uunit, pesät ja pannuhuoneen paikat.

Ja taas kerran niiin siistiä työnjälkeä, että.
ja lasku: 65,35€ 10pv netto
isompi leka tänne!
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Kyllä meillä nuohooja hommansa hoitaa mutta SILTI kannattaa itse niitä tulisioja ja hormeja tarkkailla jos vakuutuksia ON ei ne korvaa huolimattomuuttaan syttynyttä paloa aivan sama jos käyttää auton katsastuksessa ja ajaa rekan alle seuraavana päivänä kun jarruputki menee poikki ei sekään inssi KAIKKEA näe nämä ovat niitä pahoja/huonoja tuuria mutta tällaisistakin olen kuullut ja TOTTA ovat joo kaikenlaista olen kuullu noista laitteiden tarkastuksesta kun saa leiman johonkin niin jo menee rahaakin se rahan menoko on se takuu?
ramirez
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/

Viesti Kirjoittaja ramirez »

Meitin klylillä on nyuohous ollu viimesempäälle laadukasta ja hyvää toimintaa,ei ole tarvinnu nuohoojan jälestä kulkee harjan ja sihvelin kanssa.
3 uunia,hella ja saunan kiuas ja aikaa menee yleensä rontti tunti.
Nyt arveluttaa kun see jäi eläkkeelle että mimmone on uus sutarimestari?
tessu

Niin yllätti koko syksyn vartuin ja jouluviikolla itse nuohosin kun ei meinannu vetää,no nuohooja tuli sitten puolentoista viikon päästä heh,kyselin siinä että nuohooko samalla pihasaunankin ei kuulemma kun vasta kolmevuotta on menny kun en sitä lämmitä kuin kesällä,no hyvä kun kävi jokatapauksessa
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Jja taas tämä meitin kylän sutari tuli. "Apupoika" kävi viime torstaina kysymässä, sopiiko maanantaina tulla. Että oisi jo aika.

Nyt jopa aikasempaa siistimpi jälki. á 55.97€ (ei nuottu puhasta kattilaa)
isompi leka tänne!
tessu

Heh kohta se taaseen sutarin aika ois vaan koskahan tulee vai joulun jälkeen?
No ei hätää kun syksyllä itte nuohosin,saikin käydä piipulla monet kerrat senverran oli karstaa kun koko viimetalvi puilla kämmitti!!
anamasa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja anamasa »

Mulla on tapana (kaikki kaksi vuotta) loppukesästä soittaa nuohoojalle ja kysyä vapaita kokonaisia päiviä kuukauden päähän. Sitten olen kiertänyt naapuritalot läpi ja yrittänyt sopia samaa päivää nuohoukselle. Kysyn vaan kultakin, että montako tulipesää, nuohotaanko kattilaa ja sopiiko se tai se päivä. Aina olen saanut 3-4 taloa samaan tilaukseen samalle päivälle. Ajatkin sopii helposti, kun itse voin pitää etäpäiviä, pari naapuria on päivät kotona ja joku pääsee tarvittaessa aikaisemmin töistä. Sitten kun soittelee nuohoojalle, että täällä olisi nyt neljä taloa samalla kadulla samalle päivälle, niin kummasti nokinenä aina materialisoitunut paikalle. Tätä tapaa ei ole patentointu, joten siitä vaan toimimaan samoin.
mattija
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mattija »

itseä ketutti suuresti, kun nuohoojan lähdettyä huomasimme, että takkahuone oli kauttaaltaan noen peitossa. ei ollut laittanut sanomalehteä pellin väliin kuten aikaisemmin?...tuli sitten nuohouspäivästä myös hieman isompi siivouspäivä.
RMT-talon uusi omistaja 10/06.
Vastaa Viestiin