lautalattian hionta

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
havirtaja
Jäsen
Jäsen

lautalattian hionta

Viesti Kirjoittaja havirtaja »

niin...työn alla on siis uuden lautalattian hionta, kun näyttää sen verran pykältävän nuo pontit. Eli millä se olisi parasta tehdä, jotta lopputulos on siisti, hiottava ala on valtaisat 7m2 :shock: . Itse olin ajatellut hakea vuokraamosta sellaisen pyörivän 50 cm halkaisijalta olevan lattiahiomakoneen. Paperien karkeudet ovat myös hieman hakusessa, ehdotuksia...ehkä kierros 120 ja toinen 150. :roll:
Homma hanskassa ja hanskat hukassa
Tilda
Jäsen
Jäsen

Re: lautalattian hionta

Viesti Kirjoittaja Tilda »

Parkettihiomakoneella tulee äkkiä valmista, just hiottiin sellaisella yksi huone. Mutta teidän pinta-ala on aika pieni ja perkettihiomakoneella ei ehkä pääse kääntyilemään noin pienessä tilassa järkevästi, riippuu tietty huoneen muodosta. Reunoja et saa sillä kuitenkaan vaan ne pitää hioa pienemmällä koneella. Kysy konevuokraamosta millä koneella saisi parhaiten koko homman tehtyä?

Meillä alettiin hiominen 60, sen jälkeen muistaakseni 100 ja viimeistely 120 karkeudella.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

120 ja 150 ovat niin lähellä toisiaan, että harva erottaa ne varmuudella muuten kuin lunttaamalla takapuolelta.

Neliöiden puolesta tuo menisi varmasti nopeasti epäkeskohiomakoneellakin, mutta sillä saattaa tulla pientä aaltoa lattiaan. Mitä pehmeämpi puulaji sitä vaikeampi piennellä koneella on saada priimaa jälkeä.
sormipaneeli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja sormipaneeli »

Terve,

Ikävä kyllä mulla ei ole mitään rakentavaa neuvoa alkuperäiselle kysyjälle, mutta kysymys on teille kaikille. Paljonko on ammattimies ottanut neliöltä pelkästä lattian hionnasta? En viitsinyt aloittaa tämän takia uutta ketjua...
Vastaa Viestiin