FinnBuilt ´08
FinnBuilt ´08
24.-27.9.2008
Helsingin Messukeskus
Oletko vieraillut messuilla?
Löytyikö kiinnostavia kohteita?
Mikä jäi parhaiten mieleen?
Itse ajattelin tänään käydä vilkaisemassa.
-Johny
Helsingin Messukeskus
Oletko vieraillut messuilla?
Löytyikö kiinnostavia kohteita?
Mikä jäi parhaiten mieleen?
Itse ajattelin tänään käydä vilkaisemassa.
-Johny
Re: FinnBuilt ´08
Tänään olisi kanssa tarkoitus mennä käymään.
Mitä oon kuullut niin nuo messut ovat lähinnä ammattilaisille,
mutta ainakin muovikassillisen esitteitä sieltä saa jos ei muuta ;).
Mitä oon kuullut niin nuo messut ovat lähinnä ammattilaisille,
mutta ainakin muovikassillisen esitteitä sieltä saa jos ei muuta ;).
Ja avaimenperiä. Jospa huomenna kerkeis, lipulla pääsis vaikka joka päivä mutta hitsi kun ei meinaa riittä aika.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Onks siellä pimuja esittelemässä porakoneita?
Tiedä vaikka oiski, viimevuonnako se oli kun Reiska esitteli naulapyssyjäHower kirjoitti:Onks siellä pimuja esittelemässä porakoneita?
Dodi, eilen tuli käytyä.
Lähinnä oli yrityksille kaiken näköstä, mutta oli siellä jotain ihan normi pulliaisellekkin.
Itse tuli ostettua AlfaMerin remonttikirja kun näytti ihan lupaavalta, 25e.
DeWaltin osastolta sai kilpailuun osallistumalla t-paidan, ja tyttö antoi mulle vielä 8m mitan vaikkei kilpailun aika olisi siihen oikeuttanutkaan ;).
Olivat ilmeisesti jakaneet pitkiä vatupasseja jossain vaiheessa, mutta kun kysyin niin olivat kuulemma loppuneet.
Ja tietysti muovikassillinen kaikenlaisia esitteitä.
Mulla olis vielä yks lippu tuonne, pistäkää privaan viestiä niin voin lähettää ton koodin millä saatte sen lipun.
Lähinnä oli yrityksille kaiken näköstä, mutta oli siellä jotain ihan normi pulliaisellekkin.
Itse tuli ostettua AlfaMerin remonttikirja kun näytti ihan lupaavalta, 25e.
DeWaltin osastolta sai kilpailuun osallistumalla t-paidan, ja tyttö antoi mulle vielä 8m mitan vaikkei kilpailun aika olisi siihen oikeuttanutkaan ;).
Olivat ilmeisesti jakaneet pitkiä vatupasseja jossain vaiheessa, mutta kun kysyin niin olivat kuulemma loppuneet.
Ja tietysti muovikassillinen kaikenlaisia esitteitä.
Mulla olis vielä yks lippu tuonne, pistäkää privaan viestiä niin voin lähettää ton koodin millä saatte sen lipun.
Hower kirjoitti:Onks siellä pimuja esittelemässä porakoneita?
Jos onkin, ne laitetaan turvaan kun sinä lähestyt osastoa. Siis pimut, ei porakoneet.
Kohta hyppään junaan ja kolkotan vartin kohti Pasilaa.
Tulihan tuolla eilen käytyä firman puolesta useita standejä tuli kierrettyä ja sitäkin useammassa omasta mielenkiinnosta. Ainakin nuo suunnittelu ohjelmat on halventuneet ja helpottuneet käyttää. porakoneita tuli katteltua sun muita sen sellaisia koneita. ulko ovia yritin saada messutarjouksella mutta ei oikein irronnut sellaista mitä kaipailin
ihan hyvät messut ja tarjonta oli ihan mukava. oli monta mukavaa uutuuttakin mitkä pistivät silmään kuten kupariputkissa erilaiset muodot. kait tuo putkimiehen menneisyyteni jossain näkyy.
suosittelen kaikille siellä käymistä jos ei muuta ni ideoita sieltä saa mitä voipi tehdä 
Tulihan tuo pyörittyä läpi, itseasiassa juuri tulin kotio sieltä.
No eipä ollu kovin kummonen vai johtuko siitä että ei ollu eka kerta kun kävin.
No en ainakaan kompuroinu puuhellavalikoimassa mitä olisin halunnu tehdä, no jäi sieltä muutama esitekkin käteen. Ammatin puolesta tutustuin muutamaan uutuuteen, aika köyhäksi kuitenkin jäi saldo jos ei sitten tule arpaonnen myötä vaikka kivi-iisi
No eipä ollu kovin kummonen vai johtuko siitä että ei ollu eka kerta kun kävin.
No en ainakaan kompuroinu puuhellavalikoimassa mitä olisin halunnu tehdä, no jäi sieltä muutama esitekkin käteen. Ammatin puolesta tutustuin muutamaan uutuuteen, aika köyhäksi kuitenkin jäi saldo jos ei sitten tule arpaonnen myötä vaikka kivi-iisi
Minä löysin sieltä tuon saman leivinuuni-hella -yhdistelmän josta aiemmin saitille kuvan heitit. Ei ollut messujen kauneimpien hellojen joukossa, edustettuna oli nimittäin muutama missitason hellakin.HillyMan kirjoitti: No en ainakaan kompuroinu puuhellavalikoimassa mitä olisin halunnu tehdä, no jäi sieltä muutama esitekkin käteen. Ammatin puolesta tutustuin muutamaan uutuuteen, aika köyhäksi kuitenkin jäi saldo jos ei sitten tule arpaonnen myötä vaikka kivi-iisi
Kiinnostava oli pellettitakka, joka jaksaa toimia hiton ison talon kattilana. Ja Makitan 199 euron sarja, johon kuuluu pikkuruinen 10,8v lithium-ion akulla varustettu iskevä väännin ja samalla akulla toimiva akkupora. Upea kädessä, ja arvaten pieksee täyskokoiset ei-iskevät mennen tullen ruuvinväännössä!
Niistä valurautaisista ym. siirrettävistä helloista jäi vähän sellanen maku että nukkekotiin sopisivat paremmin. Kamalan pienen kokoisen näköisiä vaikka ei ne mitoiltaan kauheasti poikennu meidän nykyisestä, ehkä se että ne oli nykymittaisia korkeudesta mutta muuten kaitasempia. Se vuolukivinen oli jotenkin tylsän näköinen eikä sekään nostanut "heti meille" fiilistä. Pitää jättää tuo hella asia vielä hautumaan, asiat tuppaa ratketa joskus ihan ajan kanssa parhain päin.pvalila kirjoitti:
Minä löysin sieltä tuon saman leivinuuni-hella -yhdistelmän josta aiemmin saitille kuvan heitit. Ei ollut messujen kauneimpien hellojen joukossa, edustettuna oli nimittäin muutama missitason hellakin.
Omat tunnelmat jäivät messujen jälkeen hieman apeaksi.
Tarjonta (sekä tarjoilut!) oli ainakin torstaina aika kuivaa. Messu-karkkeja oli tietysti tarjolla siellä sun täällä, muttei muuten mitään ihmeellistä.
Monet yrittäjät kertoivat talouskasvun hidastumisen näkyvän synkkinä pilvinä oman alansa yllä, kun oikein menin tenttaamaan tulosnäkymistä
Pienet talotehtaat ovat suurimmissa ongelmissa, mutta tuntuu, että koko rakennusteollisuus on tällähetkellä varpaillaan.
Toisaalta kyseiset uutiset lisäävät painetta hintojen putoamiseen, joka voisi olla jopa suotavaa... Putkimiehiä kun on pirun vaikea tavoittaa tekemään jotain itsellä roikkuvaa pikkuhommaa heidän juostessa suurempien rahasummien perässä.
-J
Tarjonta (sekä tarjoilut!) oli ainakin torstaina aika kuivaa. Messu-karkkeja oli tietysti tarjolla siellä sun täällä, muttei muuten mitään ihmeellistä.
Monet yrittäjät kertoivat talouskasvun hidastumisen näkyvän synkkinä pilvinä oman alansa yllä, kun oikein menin tenttaamaan tulosnäkymistä
Pienet talotehtaat ovat suurimmissa ongelmissa, mutta tuntuu, että koko rakennusteollisuus on tällähetkellä varpaillaan.
Toisaalta kyseiset uutiset lisäävät painetta hintojen putoamiseen, joka voisi olla jopa suotavaa... Putkimiehiä kun on pirun vaikea tavoittaa tekemään jotain itsellä roikkuvaa pikkuhommaa heidän juostessa suurempien rahasummien perässä.
-J
-
Labyrint64
- Jäsen

En oikein ymmärrä noita iskeviä vääntimiä. Itse ostin ja tuli muutamia kertoja murjottua ruuvi joko liian syvälle tai pyöräytettyä ruuvinreikä mössöksi. Vääntöä on mutta ei tuntoa lainkaan. Itse olen tuota käyttänyt joissain ahtaissa paikoissa kun isompi akkupora ei mahdu mutta muuten melko hyödytön laite. 15cm pitkiä täkkipultteja sillä on ilo kierrellä mutta harvemmin sellaiseen tulee tarvetta.pvalila kirjoitti:Kiinnostava oli pellettitakka, joka jaksaa toimia hiton ison talon kattilana. Ja Makitan 199 euron sarja, johon kuuluu pikkuruinen 10,8v lithium-ion akulla varustettu iskevä väännin ja samalla akulla toimiva akkupora. Upea kädessä, ja arvaten pieksee täyskokoiset ei-iskevät mennen tullen ruuvinväännössä!
Meillä tuo "taantuma" näkyy isojen uudisrakennustyömaiden vaihtumisena pienempii saneerauksiin ja hyppyhommiin, miten lie muiden rakennusalojen suhteen.
Tottakai kaikki tekee mieluummin isompia kohteita kuin hyppii siellä täällä ja koittaa perustella jokaiselle miksi aikaa meni niin paljon. Kuukauden tai jopa vuoden savotassa voi pari päivää mennä huoletta persiilleen mutta vajaan päivän keikassa se ei oikein olis suotavaa, varsinkin kun aina puuttuu joku nippeli jonka saat hakea tukusta erikseen. Jännä nähä mihin tämä jenkkien sekoilu vielä johtaa noin koko mailman mittakaavassa.
Meillä on muuten nuo makitan koneet jokapäiväisessä käytössä, akut alkaa olla kohta vainaat ja halvemmalla saa koko sarjan kun uudet akut, järki hoi.
Kun oppii tuota iskevää ruuviväännintä käyttämään niin ei mielellään ruuvaa tavallisella akkukoneella mitään, poraa korkeintaan reikiä.
Siinä vaiheessa kun tavallisesta koneesta loppuu ruuti tai alkaa sutiin tyhjää niin hakkaava ruuvaa ruuvin pohjaan, sen verran pitää olla jerkkua ranteessa että jaksaa painaa kärjen ruuviin kiinni kunnolla. Ja kun käyttää intti tyyliä, lyhyitä sarjoja
Tottakai kaikki tekee mieluummin isompia kohteita kuin hyppii siellä täällä ja koittaa perustella jokaiselle miksi aikaa meni niin paljon. Kuukauden tai jopa vuoden savotassa voi pari päivää mennä huoletta persiilleen mutta vajaan päivän keikassa se ei oikein olis suotavaa, varsinkin kun aina puuttuu joku nippeli jonka saat hakea tukusta erikseen. Jännä nähä mihin tämä jenkkien sekoilu vielä johtaa noin koko mailman mittakaavassa.
Meillä on muuten nuo makitan koneet jokapäiväisessä käytössä, akut alkaa olla kohta vainaat ja halvemmalla saa koko sarjan kun uudet akut, järki hoi.
Kun oppii tuota iskevää ruuviväännintä käyttämään niin ei mielellään ruuvaa tavallisella akkukoneella mitään, poraa korkeintaan reikiä.
Siinä vaiheessa kun tavallisesta koneesta loppuu ruuti tai alkaa sutiin tyhjää niin hakkaava ruuvaa ruuvin pohjaan, sen verran pitää olla jerkkua ranteessa että jaksaa painaa kärjen ruuviin kiinni kunnolla. Ja kun käyttää intti tyyliä, lyhyitä sarjoja
Minulla on iskevästä suht' vähän omakohtaista kokemusta, mutta vierestä olen katsonut tuhansien ruuvien verran ja olen täysin vakuuttunut systeemin paremmuudesta; ainoa merkittävä haitta on ikävä ääni. Kyllä iskevä istuu kannassa paremmin kuin tavallinen ruuvinväännin, sen sanoo järkikin: kun lipsahtaa, iskevä saa neljänneskierroksen kuluttua uudestaan ruuvista kiinni mutta tavallinen ehtii pyöriä monta kierrosta ennen kuin sormi ehtii reagoida.
Saapi nähdä, josko Jenkkien täydellinen välinpitämättömyys oman valuutan ulkoisesta arvosta nyt lopultakin johtaa siihen, että jokin valuuttakori korvaa sen aseman maailmanvaluuttana. Jos näin käy, eivät jenkkipäättäjät kymmeniin vuosiin opi sopeutumaan uuteen tilanteeseen ja kadunmiehen tyytymättömyys kasvaa varmasti melkoisiin mittoihin: tulevaisuudessa saattaa olla niin, että kun dollari halpenee kymmenyksen niin se näkyy lähes vastaavan suuruisena öljyn hinnan nousuna USA:n kotimarkkinoilla. No, aika näyttää ja valta tässä asiassa on aika pitkälle öljymailla ja Kiinalla. Yhdysvaltojen talous on tiedetty kuplaksi jo pitkään, sen puhkaiseminen ei vain ole ollut kenenkään etu.
Saapi nähdä, josko Jenkkien täydellinen välinpitämättömyys oman valuutan ulkoisesta arvosta nyt lopultakin johtaa siihen, että jokin valuuttakori korvaa sen aseman maailmanvaluuttana. Jos näin käy, eivät jenkkipäättäjät kymmeniin vuosiin opi sopeutumaan uuteen tilanteeseen ja kadunmiehen tyytymättömyys kasvaa varmasti melkoisiin mittoihin: tulevaisuudessa saattaa olla niin, että kun dollari halpenee kymmenyksen niin se näkyy lähes vastaavan suuruisena öljyn hinnan nousuna USA:n kotimarkkinoilla. No, aika näyttää ja valta tässä asiassa on aika pitkälle öljymailla ja Kiinalla. Yhdysvaltojen talous on tiedetty kuplaksi jo pitkään, sen puhkaiseminen ei vain ole ollut kenenkään etu.