Sen oon huomannut, että silmästä tulee tosi tarkka omille "virheille". Itse katsoo omia töitänsä ihan erilaisella kriittisyydellä kuin muut. Tai siis kun appiukko jättää johonkin listan pätkään millin raon, niin oma silmäni ei siihen takerru, mutta jos itse jätän vastaavaan paikkaan vastaavan raon, niin sen näkee koko loppuikänsä!Cardan kirjoitti:itse yritän tehdä niin hyvää kuin saan ja harmittaa kun ei käsi taivu silmän tahtoon. Kun itse tekee tulee mitä sattuu tulemaan...
Tänään oli lainakamera hetken aikaa työmaalla. Pari hätäistä kuvaa tuli otettua muurin perustus työmaasta. Täytyy ottaa paremmalla ajalla (ja paremmalla kameralla) kuvia noista ulkovuorausjutuista, ne kun alkavat olemaan aika hyvällä mallilla.
Allekirjoittanut tekee muurinperustukselle tilaa eli hirren sahausta. Tuo kyseinen seinä tulee tukeutumaan muurin perustuksiin. Parempi sahata pala hirrestä pois kuin valaa se betoniin...

Siihen niitä alkaa nousemaan. Kuva on otettu makuuhuoneesta. Tuohon on sitten tulossa pari pönttöuunia, piippu sekä keittiön puuhella. Viikonloppuna pitäisi tuo pohja valaa. Tuosta muotista puuttuu vielä seinät eli kuvassa on ainoastaan pohja tehtynä. Tarkkasilmäisimmät saattavat tuosta pohjasta nähdä lecaharkko pilarit, joidenka nokkaan varsinainen laatta valetaan. 15 senttiä pirusti raudoitettua betonia tulee kannattelemaan sydänmuuria tulisijoineen.