En suoranaisesti joutunut hankkimaan... Lautaa ostettiin, koska sitä sattui olemaan saatavilla äärimmäisen helposti, nopeasti ja edukkaasti. Itse räknäilin asian niin, että sijoittamalla 60 euroa sain 400 metriä helmiponttipaneelia, loput 600 metriä oli siis niitä omia lautoja. Samasta syystä ostin kesällä katon raakapontit, vaikka nekin laudat olisi itsellä ollut. Hinta vaan sattui olemaan niin sopuisa, että ei ollut järkeä alkaa itse höyläämään raakalaudasta.pvalila kirjoitti:Hankintatoimen puolella kiire maksaa. Oto jo totesi itse, että joutui hankkimaan lautaa vaikka sitä olisi ollut omastakin takaa
Ehkä niin. Toisaalta taas suoranaisia hankintoja ei tähän väliin kamalasti tarvita. Ja vaikka yhtä jos toista joutuukin ostamaan, niin suurempi säästö tulee siitä, että sen hankitun artikkelin asentaa itse (tai joku tuttu/sukulainen).pvalila kirjoitti:Kun hanke menee eteenpäin, alkaa olla vaikeampi ja vaikeampi pitää samanaikaisesti yllä kunnon työtempoa ja hoitaa hankinnat edullisimman mahdollisen kaavan mukaan.
Teen alle puolet halvemmalla kuin keskiverto rakentaja. Laskeskelin eilen saunoessani ja muutaman oluen hörppiessäni, että rahaa on tähän mennessä mennyt karvan alle 20 tuhatta ja sillä on omasta mielestäni saatu p*rkeleesti aikaiseksi. Kaiken lisäksi suuri osa tuosta kahdestakympistä on sitä pakollista pahaa, joka menee jokaisella rakentajalla eli tontin hinta sekä vaadittavat liittymät kunnallistekniikkaan. Naapurin sokkelin muuraminen maksaa pelkän työn osalta 8000 euroa...pvalila kirjoitti:En yhtään epäile, etteikö Oto pysty loppusuorallakin tekemään moitteetonta jälkeä puolta halvemmalla kuin keskivertorakentaja: se puolikaskin vain on hiton paljon rahaa...![]()
![]()
![]()
Vaan saattaapa tehdä...pvalila kirjoitti:Jos Tomppa vahingossa puhuu jotain kuudesta tonnista niin Oto varmasti riemastuu, hänen ei tarvitsekaan tehdä keittiötä itse...![]()
![]()
Juuh. Nyt on ollut pari hyvää päivää työmaalla ja jotakin on saatu aikaiseksi. Toinen pääty on nyt paneloitu sekä listoitettu ja toinenkin pääty on ulkovuorauksen osalta puolessa välissä. Jos keli on huomenna yhtään suosiollinen, niin huomenna on molemmat päädyt valmiita (pois lukien nurkkalistat)