pelkka kirjoitti: Olen kyllä tajunnut keväisistä kiimahuudoista ja pimeässä ravaamisesta että niitä täällä asustaa, mutta en ole ikänä nähnyt. Nyt olen. Voi mikä askel.)
Toivoitko kuitenkin salaa, että se ois ollu naapurin emäntä, joka siellä ulkona huuteli, eli tuliko kuitenkin lievänä pettymyksenä, että siellä olikin "vain" ilves??
En tunnusta!
Ei vaan, asun sen verran kaukana ihmisten ilmoilta että ei oo noita naapurin emäntiä täällä, hyvä kun naapureitakaan. No kesäaikaan on jonkin verran kyllä, ne tuntuvat käyvän oluella ja polttomoottoreilla.
Naapurin vaarilla oli kertomansa mukaan 60- ja 70-luvulla jotain säpinää kaupunkilaistytön kanssa mutta sekin sitten jäi. Eli ei täällä emäntiä... kyllä ne on ilvesnaaraat jotka täällä kiimaansa huutaa.
pelkka kirjoitti:ette usko mutta viimeisen virkkeen kirjoitettuani hiipi ikkunan taa ilves ja jäi paikoilleen istumaan pariksi minuutiksi.
Se tuli maistamaan sitä sun lämmityssikaa!
(syvää naurua alhaalta vatsasta)
Tervetuloa vaan maistamaan, se kun on toistaiseksi vaan mun päässäni kunnes saan pikkukemistin vehkeeni jostain naftaliinista kaivettua. Ja jostain semmoisen energisen näköisen sian kiinni. Sitten syntyykin syvällä metsissä semmonen patentti että huhhuh.
Mä olen luullut, että vetoa säädellään lähinnä
kiukaan ilmanottoaukkoja pienentämällä/suurentamalla?
Ja olen ihmetellyt,
kun jossain olen nähnyt kiukaan,
jonka ilmanottoa ei ole päässyt säätämään oikein millään lailla,
mutta jos niitä sitten säädellään tuolla savupellillä?
Liiallisen vedon rajoittamiseen on monenlaisia keinoja, eräs keino on säätää savupeltiä.
Jos omassa kiukaassa pelkän tuhkalaatikon avulla vetoa säätäisin, niin puolet haloista olisi aina hormissa kovasta vedosta johtuen.