MIKÄ ILMOITUS/HAKEMUS SÄHKÖLAITOKSELLE ...
- bcmikak
- Jäsen

- Viesti:
MIKÄ ILMOITUS/HAKEMUS SÄHKÖLAITOKSELLE ...
pitää tehdä kun haluaa ilmakaapelin vaihtaa maakaapeliksi? Fortum väitti että sähköasentajan olisi pitänyt tehdä jokin hakemus ennen töiden aloitusta. Kysyn kaverini puolesta kun on siellä jossain muaallla missä verkko ei toimi....
Aika on rahaa ja aikaa minulla ei ole....
Re: MIKÄ ILMOITUS/HAKEMUS SÄHKÖLAITOKSELLE ...
Jos siina joutuu mittariin koskemaan, niin varmaan siita tarttis jollekkin ilmoittaa..
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Ei se ihan ilmoituksella mene, sähkölaitoshan joutuu hoitamaan kaivuuhommat sinun tontillesi asti (ja mielellään tarjoavat pienestä lisähinnasta kaivuut talon kupeelle asti). Sähkömittari pitää myös (ainakin täällä Vantaalla) siirtää ulos talosta omaan kaappiinsa. Ja nuo kaapit ovat hiton rumia talon seinässä, eli mieluusti töräytä se kiinni vaikka jonkin pihavajan takaseinään tms.
Aika ihmeellinen juttu tuo mittarin sijoitus. Vanhaan aikaan, kun mittarit eivät olleet etäluettavia, ne sai jättää taloon sisälle. Nyt kun sähköfirma pystyy etälukemaan mittarin vaikka se olisi sijoitettu kolmannelle kuusenoksalle niin härveli on pakko sijoittaa paikkaa, johon sähköfirman miehet pääsevät vapaasti käsiksi.
Aika ihmeellinen juttu tuo mittarin sijoitus. Vanhaan aikaan, kun mittarit eivät olleet etäluettavia, ne sai jättää taloon sisälle. Nyt kun sähköfirma pystyy etälukemaan mittarin vaikka se olisi sijoitettu kolmannelle kuusenoksalle niin härveli on pakko sijoittaa paikkaa, johon sähköfirman miehet pääsevät vapaasti käsiksi.
Unohtui mainita: samalla kun siirryt maakaapeliin aukeaa mahdollisuus ostaa suurempi pääsulake. Vantaa ainakaan ei suostu antamaan ilmajohtoon lisää ampereja vaikka kaapeli sen kestäisikin: käyttäjät yritetään painostaa hankkimaan maakaapeli itse ja omalla kustannuksellaan, ennen kuin sähkölaitos sen tänne itse vaihtaa. Muistaakseni siirtyminen 3 * 25 ämpäristä 3 * 35 amperiin maksaa 390 euroa täällä Vantaalla.