Kuntokartoittajaa Riihimäen suunnalta?
-
Dickenstain
- Uusi jäsen
Kuntokartoittajaa Riihimäen suunnalta?
Olen tekemässä vanhemman (60-luvulta) omakotitalon hankintaa. Prosessi on siinä vaiheessa, että kuntokartoitus pitäisi suorittaa seuraavaksi.
Haluaisin tiedustella vinkkejä hyvistä ja luotettavista kuntokartoituksia tekevistä yrityksistä.
Ja toki vinkkiä niistäkin joita olisi syytä vältellä ;-)
Haluaisin tiedustella vinkkejä hyvistä ja luotettavista kuntokartoituksia tekevistä yrityksistä.
Ja toki vinkkiä niistäkin joita olisi syytä vältellä ;-)
-
harnojukka
- Jäsen

Re: Kuntokartoittajaa Riihimäen suunnalta?
Sauli Nordlingilla on ainakin Hyvinkäällä hyvä maine ja itsellä hänestä ihan hyvät kokemukset.
Minun mielestäni hänellä (niinkuin monella muullakin vastaavalla) oli - ainakin oman kokemukseni perusteella - aika pintapuolista ropeloiontia tuo kartoitus... Itse pitää olla hyvin hereillä ja tarkkana arviota tehdessä sekä vaatia epävarmoissa tapauksissa esim. rakenteiden avauksia tms.
Mutta kuntokartoitushan on nimenomaan kartoitus - ei sen enempää. Liikaa vain kiinteistöälittäjät tuppaavat käyttämään kuntokartoitusta keppihevosena myyntitilanteissa... tietämättä kuitenkaan myytävien kohteiden todellista kuntoa.
Jussi
Mutta kuntokartoitushan on nimenomaan kartoitus - ei sen enempää. Liikaa vain kiinteistöälittäjät tuppaavat käyttämään kuntokartoitusta keppihevosena myyntitilanteissa... tietämättä kuitenkaan myytävien kohteiden todellista kuntoa.
Jussi
-
Hirsisalvos
- Uusi jäsen
Eikös tuo TaloProffa (http://www.taloproffa.fi) ole tarkastanut useammankin palstalaisen talon ja on hyväksi todettu?
Muistelisin lukeneeni palstalta muutaman positiivisen kommentin herran tarkastuksista.
Sai kehut myös veljeltäni, joka hankki 68 rakennetun kaksikerroksisen keväällä.
Proffa tarkastaa sivujensa mukaan talot Tampereelta Helsinkiin, joten eikös tuo Riihimäki osu siihen haarukkaan aika mukavasti.
Muistelisin lukeneeni palstalta muutaman positiivisen kommentin herran tarkastuksista.
Sai kehut myös veljeltäni, joka hankki 68 rakennetun kaksikerroksisen keväällä.
Proffa tarkastaa sivujensa mukaan talot Tampereelta Helsinkiin, joten eikös tuo Riihimäki osu siihen haarukkaan aika mukavasti.
Oli pakko nostaa tämä ylös kun yksi tuttuni osti talon viime syksynä jonka Nordling oli tarkastanut.Talo on täysin homeessa,kylppärin lattialta voi kerätä laatat sormin irti,viemäreitä korjattu maalarinteipillä...yms yms...Hyvin oli tarkastettu ja terveeksi todettu joo...harnojukka kirjoitti:Sauli Nordlingilla on ainakin Hyvinkäällä hyvä maine ja itsellä hänestä ihan hyvät kokemukset.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Joo meidän talon tarkasti Nordling myös. Talo oli ihan jees, mutta pintapuolista ropeltamista se tarkastus oli. "Näkyviltä osin putket kunnossa" luki raportissa, ja tonttijohto aivan ruosteessa. Sekin jäi kirjaamatta, että yläkerran wc tuulettui suoraan välipohjaan. Onneksi olen itse sen verran opiskellut, että tiesin mitä ostin.Tomppa kirjoitti:Nordling oli tarkastanut
Ja Nordlingin puolesta: Tilattiin taannoin Raksystemsiltä insinööri tarkistamaan ihanaa taloa, mutta pontentiaalista homepommia (lautarakenteinen, purun tilalla rakennepiirrosten mukaan karhuntaljaa, ei kosteussulkua). Odotettiin kaksi viikkoa että ko. herra palasi lomalta, kun haluttiin "paras mitä Raksystemsiltä löytyy". No, se katsoi että terve talo, kunnes puoliväkisin pakoitin poraamaan reiän seinään ja hometalohan se.
Että jos Nordling sählää niin sählää ne kaikki muutkin. Oikeasti, taloa ei kannata ostaa, jos ei ole itse sen sielunelämästä kiinnostunut. Ja uuttera ottamaan selvää.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
Ja vielä, maksata tarkastus myyjällä. On myyjän vastuu että talo on kunnossa. Kirjoitin tästä juuri toiseen threadiin. Tsekkaa sieltä meidän kokemus.Dickenstain kirjoitti:Olen tekemässä vanhemman (60-luvulta) omakotitalon hankintaa. Prosessi on siinä vaiheessa, että kuntokartoitus pitäisi suorittaa seuraavaksi.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
-
sofi
- Jäsen

JPP-tiimiä suosittelen. En tiedä sitten kuinka pitkälle keikkaa tekevät. Ottavat näytteet ammattitaidolla tietäen mistä vauriot luultavimmin löytyvät, syynäävät joka paikan minne suinkin pääsee jne. Olen ollut tyytyväinen palveluihin, vaikka mansikoita onkin maksanut.