Hong Kongin halpa oksasilppuri

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Hong Kongin halpa oksasilppuri

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Oksasilppurin tarve on meillä todella pieni, mutta jotenkin oli piha pakko saada siistiksi (risujen polttaminen tynnyrissä ei ole täällä sosiaalisesti hyväksyttävää, sisälle takkaan tuominen sotkisi sisätiloja ja kaatopaikalle vieminen sotkisi auton): Honkkarin 99 euron tarjoussilppuri oli ihanteellinen ratkaitsu meille. Laitteen merkki on LEO ja ottoteho 2500 W, tuntuu silti toimivan ihan hyvin 10A sulakkeen jatkona. Kyseessä on murskaava ratassilppuri, eli leikkaaviin malleihin verrattuna tämä on hiljainen (ei häiritse naapureita enkä edes minä tarvitse tämän kanssa kuulosuojaimia vaikka olen yleensä ensimmäinen joka hakee luurit päähänsä). Leikkaava tekisi kyllä hienompaa silppua, mutta niissä oksat pitää itse aktiivisesti syöttää sisään ja teriä pitää välillä teroitella ja käännellä: tässä versiossa ratas vetää oksan itse sisään kunhan vain siitä kerran otteen saa. Silppu ei tosiaankaan kauhea hienoa ole, esimerkiksi lehdet vain irtoavat, mutta jäävät usein melkein ehjiksi: minä kannat oman silppuni puiden juurille jne. ja siihen tämäkin karkeus kelpaa oikein hyvin.
ankkuli
Jäsen
Jäsen

Re: Hong Kongin halpa oksasilppuri

Viesti Kirjoittaja ankkuli »

olen käyttänyt kahta eri yksilöä tuollaista halpissilppuria, ja mielestäni on tosiaan hintaansa nähden hyvä laitos. jaksaa yleensä purustaa kaiken, mitä vain kitaan saa tungettua, toisin kun monet "merkki"-silppurit.

vihje: ko. silppurissa kannattaa korvata terän etäisyyssäädön kuusiokoloruuvi pitkällä kuusioruuvilla ja ripustaa siihen sopiva lenkkiavain. näin saa aikaiseksi terän etäisyyden pikasäädön, jota kääntämällä saa tarvittaessa pienempää silppua, tai löysättyä isompien karahkoiden kohdalla.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Minäkin edelleen tyytyväinen härveliin. Kertyneet risut alkavat olla silppuna ja uutta tulee jatkossa hyvin hitaaseen tahtiin. Vinkki pikasäädöstä on varmasti hyvä, mutta minulle on kyllä kelvannut se säätö, joka tehtaan jäljiltä laitteessa sattui olemaan: aika karkeassa asennossa taitaa olla.
juh
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juh »

Itse ostin edullisen leikaavan silppurin, eikä kyllä voi täisin tyytyväinen ostokseen olla. Hyvää jälkeähän se tekee, mutta menee pirun helposti tukkoon. Turvamekanismien takia taas kotelon avaaminen ei ole mikään ihan helppo nakki (ja muutenhan noita jumiutuneita oksanpätkiä ei saa pois). Kovasti on ollut harkinnassa vaihto murskaavaan silppuriin.
peukalo keskellä kämmentä...
pstj
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pstj »

Murskaava on houkuttelevampi hiljaisemman käyntiäänen ja suhteellisen huoltovapaan olemuksensa takia. Jäljessä tietysti voi olla valittamista, mutta kyllä senkin lopputuote kuorikkeeksi luulisi käyvän.
Kun noita koneita myin muutama vuosi sitten, oli valmistajilla aika vahva "meidän firma ei enää leikkaavia valmistakaan"-mentaliteetti, mutta ilmeisesti niilläkin oma kannattajakuntansa on. Monestihan noita leikkaavia löytää uutenakin todella edullisesti ja sopinevat näin kertakayttötuotteeksi sellaisille, jotka niitä kaipaa.
Ei se siitä.
Vastaa Viestiin