Konesaumattu peltikatto?
Konesaumattu peltikatto?
en minä tätä muuten kysyisi, mutta peltisepän saaminen on niin vaikeeaa. Liekö talon korkeus vai kohteen vaikeus ongelma, kun en tahdo tarjousta saada (Kotkassa).
Onko kokemusta peltikaton laitosta? Mistä löytyisi ohjeita tai saumantekokoneet.
itselläni kokemusta vain kantikkaiden ilmanvaihtokanavien teosta noin 25 vuoden takaa isävainaan verstaassa.
Tuommoisen konesaumatun peltikaton teko pari vuotta sitten näytti kaukaa katsottaessa aika helpolta, (niin kuin kaikki silloin kun tekijät osaavat hommansa).
Itse saumat ei liene vaikeita, kun ne voi koneella tehdä, mutta räystään ja harjan kanttaukset mietityttävät ja varsinkin JIIRIT.
Onko kokemusta peltikaton laitosta? Mistä löytyisi ohjeita tai saumantekokoneet.
itselläni kokemusta vain kantikkaiden ilmanvaihtokanavien teosta noin 25 vuoden takaa isävainaan verstaassa.
Tuommoisen konesaumatun peltikaton teko pari vuotta sitten näytti kaukaa katsottaessa aika helpolta, (niin kuin kaikki silloin kun tekijät osaavat hommansa).
Itse saumat ei liene vaikeita, kun ne voi koneella tehdä, mutta räystään ja harjan kanttaukset mietityttävät ja varsinkin JIIRIT.
- rautarunnari
- Jäsen

Re: Konesaumattu peltikatto?
eikös rannilan classic ole jotain tuommosta ? sieltä sivuilta itse ainakin löysin varsin pikkutarkat ohjeet.
tietysti konesaumattu on asia erikseen..
H
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
Tuotakin olen harkinnut, mutta vielä olisi tavoitteena säilyttää osa vanhasta katosta vanhalla ihan hyvä kuntoisella pellillä.
Talossani on aumakatto, johon yhteen lappeeseen tulee rakennettavaksi lyhdyn tapainen. Tämä lape tulee kokonaan uudelle pellille. Sen liitokset vanhoihin saumoihin sekä jiirit ovat ilmeisesti työläitä ja näyttää vähän siltä, että nykyajan peltisepät pelkäävät työtä.
Itse en työtä pelkää, uskallan vaikka nukkua sen vieressä.
Talossani on aumakatto, johon yhteen lappeeseen tulee rakennettavaksi lyhdyn tapainen. Tämä lape tulee kokonaan uudelle pellille. Sen liitokset vanhoihin saumoihin sekä jiirit ovat ilmeisesti työläitä ja näyttää vähän siltä, että nykyajan peltisepät pelkäävät työtä.
Itse en työtä pelkää, uskallan vaikka nukkua sen vieressä.
Classic ja konesauma ovat laadullisesti niin kaukana toisistaan ettei samana päivänä kannata puhuakaan.rautarunnari kirjoitti:eikös rannilan classic ole jotain tuommosta ? sieltä sivuilta itse ainakin löysin varsin pikkutarkat ohjeet.
H
Kyllähän saumakaton pystyy toki tekemään itsekin mutta suosittelisin kuitenkin käyttämään ammattilaista.Suoran sauman saumaaminen ei ole kummoinen juttu mutta jiirit,aumat,piipun-ja läpivientien juuret yms. ovat sitten jo ihan oma tarinansa joita ei kyllä kuvista katsomalla opi.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Wanha wirttynyt Whiski
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Moi,
Meille teki konesaumakaton Kotkaan Rak.pelti Jokinen.
Tuli nopeasti paikan päälle katsomaan ja teki tarjouksen.
Asennusta joutui kyllä odotella 3-4kk. Meidän katot tehtiin kolmessa osassa projektin etenemisen mukaan.
Hinnat muistaakseni :
2006 80m2 + viemärin tuuletus läpivienti n.1800€,
2007 100m2 + viemärin tuuletus + piippu + kattoluukku n. 2700€
2008 15m2 kellarin portaikon katto, jossa 3 jiiriä yms. kulmia n. 800€
Lumiesteet yht: 18m + lapetikkaat ja nousutikkaat muistaakseni kuului hintoihin.
Pohjatyöt tehtiin itse ja peltiseppä kävi laittamassa vain pellit.
t: Ville
Meille teki konesaumakaton Kotkaan Rak.pelti Jokinen.
Tuli nopeasti paikan päälle katsomaan ja teki tarjouksen.
Asennusta joutui kyllä odotella 3-4kk. Meidän katot tehtiin kolmessa osassa projektin etenemisen mukaan.
Hinnat muistaakseni :
2006 80m2 + viemärin tuuletus läpivienti n.1800€,
2007 100m2 + viemärin tuuletus + piippu + kattoluukku n. 2700€
2008 15m2 kellarin portaikon katto, jossa 3 jiiriä yms. kulmia n. 800€
Lumiesteet yht: 18m + lapetikkaat ja nousutikkaat muistaakseni kuului hintoihin.
Pohjatyöt tehtiin itse ja peltiseppä kävi laittamassa vain pellit.
Kiitos Ville tiedoista.
Tosin olen Jokiselta odotellut nyt jo vuoden tarjousta katosta! täytynee kysyä uudelleen.
Tosin olen Jokiselta odotellut nyt jo vuoden tarjousta katosta! täytynee kysyä uudelleen.
Terve,
Muisti teki temput.
Korjaus noihin katon hintoihin:
siis 2007 tehty katto maksoi 3700€ sis. tikkaat + lumiesteet.
Muisti teki temput.
Korjaus noihin katon hintoihin:
siis 2007 tehty katto maksoi 3700€ sis. tikkaat + lumiesteet.
Kyllä on halpoja hintoja nuo. Pääkaupunkiseudulla 100m2 jossa kaksi jiiriä melko ahtaassa paikassa räystään alla kustansi 4500e. Jiirit oli kuistin katossa ja polleista puheista huolimatta jäivät juosten kustun näköisiksi. Jos oikeita peltiseppiä vielä on niin tuntuvat olevan kiven alla.
Kyllä niitä vielä on,itsekin työn puolesta tunnen useita.Paljon on kylläkin myös niitä joiden jäljiltä paikat on ns. juosten kustu.Hyvillä on vaan niin paljon töitä kun viitsivät tehdä.Kari56 kirjoitti:Jos oikeita peltiseppiä vielä on niin tuntuvat olevan kiven alla.
Moi,
Täältä http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29cu4+j ... katto.html löytyy muutama kuva katosta
josta aiemmin juttua.
Täältä http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29cu4+j ... katto.html löytyy muutama kuva katosta
josta aiemmin juttua.
Moi, onpa hyvännäköisesti tehty ja turvatuotteetkin on asialliset. Pari kohtaa olisi kiva nähdä tarkemmin kun itsellä oli vähän ongelmia katontekijän kanssa. Eli tuo kaksi harjaa peltikatolla tekee ikäänkuin laakson harjojen väliin, saitko sinne tarpeeksi kaatoja vai kerääkö kaiken roskan jota joutuu putsaamaan ? Toinen kohta on tuon kellarin portaan lippa ja sen tiivistys seinään. Itse purin kaverien tekeleen pois ja sahasin seinästä pari lautaa irti että sain pellit julkisivulaudoituksen alle. Jäin sitten miettimään ilman kiertoa julkisivulaudoituksen alla ja tein jonkin verran aukkoja niin pääsee julkkari tuulettumaan mutta ei ehkä ihan paras ratkaisu. Miten tuo lipan pelti on kiinni seinässä ?
Moi,
Lipan pelti on kiinni ulkoverhouksessa ja yläsauma tiivistetty jollain massalla (silikoni?).
Lipan pelti on kiinni ulkoverhouksessa ja yläsauma tiivistetty jollain massalla (silikoni?).
Viimeksi muokannut vijalka, Pe Joulu 26, 2008 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siististi ja hyvin tehty katto.Ainoa mitä täytyy hieman kritisoida on tuo seinällenosto joka ei taatusti pidä.Vesi kun valuu laudoitusta pitkin niin hyvin suurella todennäköisyydellä osa valuu pellin taakse,oli tiivistemassaa välissä tai ei.Tässä tapauksessa sillä ei tosin ole niin suurta merkitystä kun kyse on vain katoksesta eikä mahdollinen vesi jää mihinkään piiloon muhimaan.
Jos tuo olisi oma talo niin tekisin ulkovuoreen käsisirkkelillä pienen uran johon tuon pellin yläreunan saisi upotettua.
Just eilen purin oman kuistini jossa oli myös tuollainen seinällenosto saumakatossa.Sieltä oli vesi iloisesti valunut pellin yläreunasta seinän sisään vuosi kausia ja lopputuloksena on pienehkö lahovaurio talon seinässä joka tosin on helppo korjata kun kuisti kuitenkin menee uusiksi.
Jos tuo olisi oma talo niin tekisin ulkovuoreen käsisirkkelillä pienen uran johon tuon pellin yläreunan saisi upotettua.
Just eilen purin oman kuistini jossa oli myös tuollainen seinällenosto saumakatossa.Sieltä oli vesi iloisesti valunut pellin yläreunasta seinän sisään vuosi kausia ja lopputuloksena on pienehkö lahovaurio talon seinässä joka tosin on helppo korjata kun kuisti kuitenkin menee uusiksi.
On kyllä pirun hyvin tehty harjapotero. Ihan käy kyllä kateeksi kun oma katto on kuin juosten kustu tuohon nähden ja maksoikin vielä maltaita. Jos vielä teetän vanhan puolen katon ja piipun pellitykset niin tiedän kyllä vaatia vastaavaa laatua.